| Forfatter |
|
Alexander Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at udbygge mit stereo set-up med noget surround. I den forbindelse har jeg jeg kig på Yamaha RX-V1600 eller Denon AVR 2807. ER der nogen der har erfaringer/anbefalinger? Og er der nogen der ved om man kan tilslutte effekttrin til fronterne?
Den skal spille på et Quad set-up (5.1 i første omgang) bestående af 22L som front, 21 L som bag/side og en Quad center.
Ser frem til at høre fra jer...!
Og forresten god weekend!
Alexander __________________ Med venlig hilsen
Alexander
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
RX-V1600 bliver erstattet af RX-V1700 om et par måneder, så om du ikke skal ha den øjeblikkeligt kan det være en ide at vente lidt.
Når det er sagt så ville jeg valgt Denonen, specielt om du skal ha en separat effektforstærker i tillæg. Denonen er lidt tynd i lyden, men om den kun skal bruges som pre ville jeg foretrække den pga dens mere avancerede rumkorrektion. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i at du ligeså godt kan vente på RX-V1700 da priserne på V1600 må forventes af falde.
Om du skal vælge Denon eller Yamaha er smag og behag. Jeg kan dog ikke
genkende at rumkorrektionen er bedre i denon end i yamaha. Det er
iøvrigt ligemeget. Om jeg anvender den automatiske opsætning eller
anvender min egen opsætning ændrer ikke ved det generelle indtryk. Lad
være med at tillægge rumkorrektion betydning i dit valg. Alle recievere
kan indstilles med delay og DB-regulering så de matcher dit behov.
Jeg har RX-V2600 som jeg er meget, meget tilfreds med. Jeg har svært
ved at forestille mig at lillebroderen ikke er lige så god. Der er
pre-out, så det er muligt at anvende seperate effektforstærkere.
En almindelig forbruger kan ikke høre forskel på denons produkt og yamahas produkt (påstand).
ManicMiner har vist været lidt omkring. Han har prøvet yamaha (som han
var meget positiv for tidligere) indtil han prøvede pioneer og nu er
det åbenbart denon der er det man skal have.
Du kan spørge 10 forskellige og få 10 forskellige anbefalinger. Du må ud at lytte.
|
| Til top |
|
| |
Alexander Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg!
Min plan er at se om jeg kan låne de to produkter hjem og lytte til dem på mit eget setup...! Er dog i tvivl om hvor jeg skal se på Yamahaen henne.. Nogle forslag? (bor i Kbh).
Flere meninger modtages gerne __________________ Med venlig hilsen
Alexander
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Bird!
"rumkorrektionen", der kun er en equalizer, bruger jeg ikke i min RX-V 1500. Det lød ikke godt med den tilsluttet, og "Direct mode" er noget bedre fordi den slår alle unødige kredse fra. Lyden bliver flad, fordi den retter frekvenskurven ud.
Og automatisk niveau indstilling dur heller ikke. På 1500'eren skal man skrue 6-10 dB op for subwooferen i forhold til den automatiske indstilling, for at der kommer hørbart niveau.
Så du slipper ikke for at indstille med "ørene".
Ang. forskellen på de forskellige mærker, da har jeg ingen mening. Det kan være ret svært at danne sig et overblik. Find evt. en gruppetest på www.areadvd.de eller lign.
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig med Svend P.
Automatisk rumkorrektion har heller ikke noget at skulle have sagt hos mig. Jeg har lyttet mig frem med ørene og indstillet hver højtaler der ud fra, hvilket har givet et meget bedere resultat.
Jeg har selv en AVR-2805
Min mening om de to du nævner ligger i design tror jeg. Synes Yamaha designet er fedt, men display farver er grim. Denon omvendt. Overvejer tit en ny, men det skyldes dog mest at jeg gerne vil have en i sort i stedet for sølv, som min er.
ugge out __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig tilslutte mig "koret"; rumkorrektion er som ordet antyder "Korrektion", og har ingen betydning for selve kydKVALITETEN - det ER altså blot en ( avanceret) equalizer som "flader det hele ud"....og som man retteligt burde være foruden, da det blot er endnu et "led" i kæden af potentielle "forvrængere"......
At jeg så mener at der er temmelig stor forskel i "lyd-filosofi" på Denon og Yamaha, er en anden ting; opfatter Denon-sounden som værende meget "tynd"...og en anelse "skingrer"...og som - lige meget hvor mange Watt den må være opgivet til - ikke at være særlig stærk i den "virkelige verden, og at en sep. efektforstærker næsten er et "must".
Iøvrigt er der allerede frigivet div. data mm. på den nye Yamaha 1700 - Google er din ven - søg og du skal finde 
mvh
__________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Alexander Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de indkomne svar! 
Jeg er dog kommet frem til en helt anden løsning, idet jeg har købt mig et Rotel sæt bestående af en 1068 forforstærker og en 1075 effekt. Får varene fredag så der skal sættes op og justeres i weekenden....
Inden da skal jeg så lige have købt nogle kabler... 2x7 meter til sourround højtalerne, 1x2 meter til center og et digital kabel.
Nogle anbefalinger her..? Hvor meget er nødvendigt at investere i sådanne kabler for at få et tilfredsstillende resultat..? __________________ Med venlig hilsen
Alexander
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
- hvorfor komme med anbefalinger/inputs; du køber alligevel bare noget helt andet   
Nej, sorry, ment som en joke........men uha, når du kaster et så diffust spørgsmål i luften, vil du få 117 forskellige meninger/forslag......og hvad JEG finder er "nødvendigt" at investere for at få et tilfredsstillende tesultat, vil andre sige er HELT forkert....Hvad har du selv i tankerne ?......det vil gøre en hjælp meget nemmere ......
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en meget smart løsning med separat effektforstærker da man kan bytte ud pre efter som nye funktioner, og standarder kommer uden at skulle tage hensyn til forstærker delen om man køber feks en receiver og bruker den som pre.
Jeg har selv en RB985 der er forløberen til 1075, og det er en helt ok forstærker, og riktigt meget forstærker for pengene. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alexander Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg er usikker på er hvor stor betydning højtalerkablerne til sourround højtalerne har i et surround set-up når man bruger det til film. SACD eller DVD audio.. Jeg har pt. ingen erfaringer i surround men kun i stereo, hvor jeg ved at disse kabler har afgørende betydning! Jeg har dog hørt at i surround betyder kablerne til baght. ikke så meget...!?!
Jeg havde en idé om at ligge mig på ca 50-100 kr meteren.. __________________ Med venlig hilsen
Alexander
|
| Til top |
|
| |