| Forfatter |
|
nillos Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle hifi profer
Har et spørgsmål ang. mit anlæg... Har følgende udstyr: B&W 703,Cayin 265ai,Cayin CDT-15A,Taralabs helix8, Taralabs Axiom. Da jeg købte B&w'er for et par måneder siden og hørte dem i hifiklubben spillede de bare super! ( De spillede med stort set samme setup) Men efter som jeg har fået dem hjem og leget lidt med opstillingen, ka jeg ik få det til at spille som jeg ved de kan.Mellemtonem er slet ik nær så åben som da jeg hørte den i hfk. De står 1 m. fra bagvæggen og 50 cm. fra sidevæggene. Jeg har ik gjort noget ved rummet rent akkustisk. Ka det være det?
Eller er det rummets størrelse?? det er kun 20 kvm.? (flytter snart i noget større)
Jeg håber jeg har forklaret mit spørgsmål godt nok!
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen kloge hoveder??
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget har de spillet? Det er min erfaring at B&W har meget længe om at åbne sig (altså længe om at blive spillet til).
Du har leget med opstillingen. Har du prøvet at spille på den anden led i din stue/dit rum ?
Ellers gå alle kabelpunkter igennem for at checke for løse forbindelser. Og særligt om der er biwiring bøjler/dimser. Her har jeg selv oplevet en dårlig forbindelse gjorde at lyden var dårlig.
Good luck ! ! ! ! ! !
Mvh Søren __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har leget med opstillingen. Har du prøvet at spille på den anden led i din stue/dit rum ?
Ovenstående SKAL du prøve før noget andet, det var som nat og dag hos mig!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kaste et tæppe på gulvet imellem højtalerne.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soersch skrev:
|
Hvor meget har de spillet? Det er min erfaring at B&W har meget længe om at åbne sig (altså længe om at blive spillet til).
Ellers gå alle kabelpunkter igennem for at checke for løse forbindelser. Og særligt om der er biwiring bøjler/dimser. Her har jeg selv oplevet en dårlig forbindelse gjorde at lyden var dårlig.
Good luck ! ! ! ! ! !
Mvh Søren |
|
|
da rummet er ca 3m og når der os ska være noget luft til bagvæggen dur det nok ikke. Har tjekket de forskellige kabelpunkter
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
| Prøv at kaste et tæppe på gulvet imellem højtalerne. |
|
|
Det har jeg ik prøvet endnu faktisk. Er det noget som plejer at hjælpe??
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen som har noget at sige om akkustikken?? og størrelsen af rummet?? Det måler ca. 3m*6.50m.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
quad skrev:
| Prøv at kaste et tæppe på gulvet imellem højtalerne. |
|
|
Det har jeg ik prøvet endnu faktisk. Er det noget som plejer at hjælpe?? |
|
|
Herhjemme var det et super tweak __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da prøve quad. Jeg tror jeg prøver med en dyne i første omgang. det er vel os ok?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
| Det vil jeg da prøve quad. Jeg tror jeg prøver med en dyne i første omgang. det er vel os ok? |
|
|
Jep that should do the trick  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
nillos skrev:
| Det vil jeg da prøve quad. Jeg tror jeg prøver med en dyne i første omgang. det er vel os ok? |
|
|
Jep that should do the trick
|
|
|
Hvor stort et stykke ska det dække?? er det bare lige imellem? eller ska tæppet stikke et stykke for og bag højtaleren?? håber du forstår mit spørgsmål!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
quad skrev:
nillos skrev:
|
|
Jep that should do the trick
|
|
|
Hvor stort et stykke ska det dække?? er det bare lige imellem? eller ska tæppet stikke et stykke for og bag højtaleren?? håber du forstår mit spørgsmål! |
|
|
Mit dækker hele lyttevinklen, tag 2 dyner - prøv dig frem. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
| Ingen som har noget at sige om akkustikken?? og størrelsen af rummet?? Det måler ca. 3m*6.50m. |
|
|
Jo akustikken kan du ikke bare spørge om, men er et resultat af en ufatelig masse ting.
Men hvis du vil ændre på denne for at se om det er her dit problem ligger, så vend dit rum 90 grader og placer gerne højtalerne asymetrisk i forhold til for, side og bagvæg, men sæt dig stadig i en ligesidet trekant.
Tæpper er gode, men i den store sammenhæng kun finjusteringer, den måde dine højtalere kobler til rummets akustik er langt mere afgørende for resultatet. Men du slipper nok ikke for at gøre dig umage...
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nillos
Efter som dit rum er langt og smalt (3x6,5m) vil jeg stadig prøve at spille på tværs af rummet, da B og W ikke har deres stærkeste side i bas området tror jeg ikke at du vil opleve det som et problem ved at spille på tværs af stuen.
Typisk skal et par ht spille i 100 til 200 timer før delfilter komponenter og limninger mellem membranen og chassis er spillet til. og som du selvfølgelig ved er det kritisk at de er spillet til inden man fortager de drastiske inretnings ændringer.
Håber det hjælper
Bent __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
nillos skrev:
| Ingen som har noget at sige om akkustikken?? og størrelsen af rummet?? Det måler ca. 3m*6.50m. |
|
|
Jo akustikken kan du ikke bare spørge om, men er et resultat af en ufatelig masse ting.
Men hvis du vil ændre på denne for at se om det er her dit problem ligger, så vend dit rum 90 grader og placer gerne højtalerne k i forhold til for, side og bagvæg, men sæt dig stadig i en ligesidet trekant.
Tæpper er gode, men i den store sammenhæng kun finjusteringer, den måde dine højtalere kobler til rummets akustik er langt mere afgørende for resultatet. Men du slipper nok ikke for at gøre dig umage... |
|
|
Når du mener asymetrisk, mener du det så også mht. til afstanden fra højtaler til bagvæk?
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor langt sidder du fra højtalerne
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Hej Nillos
Efter som dit rum er langt og smalt (3x6,5m) vil jeg stadig prøve at spille på tværs af rummet, da B og W ikke har deres stærkeste side i bas området tror jeg ikke at du vil opleve det som et problem ved at spille på tværs af stuen.
Typisk skal et par ht spille i 100 til 200 timer før delfilter komponenter og limninger mellem membranen og chassis er spillet til. og som du selvfølgelig ved er det kritisk at de er spillet til inden man fortager de drastiske inretnings ændringer.
Håber det hjælper
Bent
|
|
|
Hej bent.
Mht. tilspilning så skulle de være tilspillet. Hører dagligt ca. 1 times musik ved et pænt lydtryk. og i weekenden for den jo ik for lidt når der ska festes
Har lige kigget på min kvittering jeg købte dem d. 16 juni. så der er alligevel gået et stykke tid. Men jeg vil prøve at spille på tværs af rummet. det ska måske os lige siges at problemet vokser i takt med at volume knappen bliver skruet op...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
Mercury skrev:
nillos skrev:
|
|
Men hvis du vil ændre på denne for at se om det er her dit problem ligger, så vend dit rum 90 grader og placer gerne højtalerne k i forhold til for, side og bagvæg, men sæt dig stadig i en ligesidet trekant.
Tæpper er gode, men i den store sammenhæng kun finjusteringer, den måde dine højtalere kobler til rummets akustik er langt mere afgørende for resultatet. Men du slipper nok ikke for at gøre dig umage...
|
|
|
Når du mener asymetrisk, mener du det så også mht. til afstanden fra højtaler til bagvæk? |
|
|
Ja bestemt.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har du tjekket, at højttalerne ikke spiller i modfase, ikk?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |