| Forfatter |
|
Thom@s Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil nok til at skaffe mig et fedt surround anlæg, og i den forbindelse har jeg tænkt meget på at købe et DALI Concept 6 højttalersystem nok uden sub i starten ($..)
Men hvilken forstærker ville være bedst? overvejer meget NAD'en da jeg jo på et senere tidspunkt kan skaffe en effekt forstærkere fra NAD hvis det skulle være... hvilket ikke er tilfældet med Denon'en? men hvad syntes i ?
Nad'en har jo udgange til effektforst. på alle kanaler.... så den ville måske være et godt fundament? f.eks. er der jo fra tid til anden nogle gl. Nad 216/218 til salg....
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv overstående forstærker og har kun rosene ord til den! En rigtig god forstærker med massere af power.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Hifiklubbens hjemmeside:
"Desuden har AVR-2106 et komplet sæt Pre-Out udgange for alle de 7
kanaler plus subwoofer. Skulle du ønske mere effekt i nogle af
kanalerne eller endnu bedre lydkvalitet, behøver du derfor blot at
tilslutte en separat effektforstærker."
Denon har til forskel fra NAD en auto-setup funktion, der via en
målemikrofon indstiller kanalernes volumen og forsinkelse samt
equilisering - det er en ret fed ting...
Hvis du derfor på et tidspunkt alligevel vil udvidde med NAD
effektforstærker, tror jeg du får mere ud af Denon'en... og så ringe er
effektdelen i den vel ikke, at den ikke kan bruges til en start ;-)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du regner med en effektblok er det smag og behag der skal lede dig. Den kraftigste af dem er klart Naden, men derved ikke sagt den lyder bedst!
Og på Denonen kan du, som før sagt, også sagtens smide en effektblok på, det har jeg selv gjort på den Avr 2105
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har iøvrigt læst fra en del brugere herinde, at NAD skulle ha' problemer med "susen" i deres surround recievere...
Jeg er ellers selv NAD-fanatiker, så det er absolut ikke fordi jeg har
noget imod deres produkter generelt, at jeg siger de her ting. Jeg har
selv en Pioneer-reciever (valgte den fremfor NAD pga. auto-setup), som
jeg har suppleret med NAD effektforstærkere - det lyder skide godt og
jeg har ingen susen :-)
MVH.
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener ikke det er susen i de nye v2 modeller.. Ellers hvis der er kan man vist få den lavet til at ikke suse mere..
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg synes også det lød mærkeligt, der var bare mange der
uafhængigt havde haft den oplevelse... men det lyder da godt hvis de
har fået styr på det :-)
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe nu er jeg heller ikke helt sikker, men jeg mener ihvertfald det kun er på de lidt ældre modeller
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt en Privat Besked
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg er selv en NAD-fanatikker, så det erjo rimelig logisk at hvis jeg siger, at du skal købe NAD!..Men altså jeg har selv 753v2 modellen, og jeg synes den er kanon god,altså især til prisen!..Og det med Denon har 7.1, altså, NAD'en har 6.1 så der er ikke den store forskel!..Altså erla siger at Denon har Pre-out på alle udgangen, passer selvfølgelig nok hvis han siger det, men NAD'en har fuldstændig tilsvarende, dog "kun" bare med 6.1...Og hvis du alligevel har tænkt dig en NAD effekt (som jeg også selv har ), så kan du vel lige så godt investere i NAD'en nu!..EN Strømstærk fætter ...
Altså susen frahøjtalerne er desværre korrekt nok!.. Jeg er nok den mest uheldige NAD køber, for jeg har måtte bytte min 753v2 3 gange, fordi jeg kun fik Demomodeller, men den sidste gang jeg byttede den, fik jeg er en splinter ny, og den virker helt ubeklageligt .. Men altså med mindre du har en ekstrem god hørelse, eller du sætter øret rimelig tæt på højtaleren, jo så vil jeg indrømme at du godt kan høre det, men i film, musik og lign, såkan du på ingen måde høre det!:.
SÅ helt KLART NAD'en ...
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konklusionen er: hvis du vil bytte din receiver 3 gange, for at få noget, som fungerer (næsten) upåklageligt, skal du købe NAD.  Jeg har haft den samme oplevelse med susen (+ nogle andre fejl) i NADs receivere, som VAR V2. Folk vil bare ikke fatte, at der er problemer med V2 også!!  Jeg er dog ikke kæmpestor NAD fan, som zirio er, og jeg ville ikke finde mig i det crap, så jeg opgav NAD og købte noget andet... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe Ja altså du har Da_Saint du har ret i at folk tror at V2 bare er en fejlfri model af den normale 753, men det er den ikke!... men Altså det jo nok også kun fordi jeg er en KÆMPE NAD-fan, jeg var fleksibel nok til at bytte den så mange gange!..men altså det var jo somsagt fordi jeg fik Demo-modeller de første 3 gange, og det var helt sikkert derfor!...man skal bare købe en Ægte ny, så burde der ikke være noget i vejen! ..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså - bortset fra en susen, som man altså nok skal være inkarneret NAD-fanatiker for at kunne leve med
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
hehe Ja altså du har Da_Saint du har ret i at folk tror at V2 bare er en fejlfri model af den normale 753, men det er den ikke!... men Altså det jo nok også kun fordi jeg er en KÆMPE NAD-fan, jeg var fleksibel nok til at bytte den så mange gange!..men altså det var jo somsagt fordi jeg fik Demo-modeller de første 3 gange, og det var helt sikkert derfor!...man skal bare købe en Ægte ny, så burde der ikke være noget i vejen! ..
mvh Henrik
|
|
|
Jeg fik jo 3 helt nye receivere, hvor kasserne aldrig havde været åbnet. Men måske var jeg bare uheldig, alle 3 gange...
Godt at du fik en fejlfri model til sidst.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er fuldstændig korrekt. men så er det jo godt at jeg er det ...men jeg kan jo se du er københavner, så du må da også holde lidt af NAD !!
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er vild med NAD!  Hvis de havde haft auto-setup i deres surroundrecievere, var det også blevet sådan en - jeg købte før jeg fandt ud af at de også susede... nu jeg ved de suser, må jeg indrømme jeg godt kan leve med at det ikke er NAD, selv hvis de kommer med en model med auto-setup  Jeg har istedet købt en Pioneer VSX1016, som jeg faktisk kun bruger som forforstærker og video-switch. Jeg har så en NAD 916, en 902 og en 912 på som effektforstærkere - alle købt brugt. I soveværelset bruger jeg en NAD 302 som stereoforstærker til CD/DVD/TV, og "på lageret" har jeg to NAD 3130 - så ja, jeg er bestemt en stor fan af NAD - men det er jeg jo netop fordi jeg altid er gået efter den bedste lyd til prisen, så derfor ville jeg naturligvis ikke kunne leve med susen i mit anlæg, heller ikke selv der står NAD på fronten  MVH.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
| Jeg mener ikke det er susen i de nye v2 modeller.. Ellers hvis der er kan man vist få den lavet til at ikke suse mere.. |
|
|
Jeg kender en på Hifiklubbens værksted. Der er stadivæk problemer med NAD forstærkerne.
Men derudover er den omtalte NAD model en rigtig lækker forstærker.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla, jeg forstår ikke du tillægger auto setup så stor betydning? På min Yamaha, skal jeg alligevel ind og ændre på mange parametre bagefter, før lyden bliver som jeg vil have den.
Jeg ville i hvert fald ikke vælge ud fra om den ene havde auto-setup og den anden ikke havde.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Autos etup er ikke specielt meget værd imho.
Desuden så tager det ikke vildt langt at sætte det hele op manuelt og så er man sikker på det er helt korrekt. Auto setup er fint til dem der ikke ved så meget om det eller ikke gider selv, men hvis man lige vil sætte sig ind i det så tager setup ikke forfærdeligt langt tid.
Jeg vil ihvertfald anbefale folk selv, at gøre det hvis de vil have det bedste resultat muligt. 
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. auto-setup, så bruger jeg det som udgangspunkt for mine indstillinger - efterjusterer typisk baghøjtalerne lidt op.
Når I siger at I selv sætter det op, bruger I så lydtryksmåler, spektrumanalyzer og hvidstøjsgenerator ? Hvor lang tid tager det ? Hvad med afstand - er det frem med målebånd og regnemaskine ?
Det tager min auto-ting ca. 3 minutter, så har jeg en 90% iorden grundindstilling, der skal pilles meget lidt ved før det er perfekt - fem minutter ialt... mit liv er efterhånden for kort til at bruge timer på at justere alle mulige ting, men det er selvfølgelig smag og behag, om man synes det er skægt at rode med.
Hvad med equlisering ?
Auto-setup i nyere recievere justerer jo ikke kun afstand og lydtryk, men equliserer også de enkelte kanaler så klangfarven bliver så ens som muligt, og kompenserer dermed for om den ene højtaler står tættere på et hjørne end de andre og derfor spiller mere bas osv. - jeg har eksperimenteret med at slå det fra og til, og oplever helt klart et mere homogent lydbillede med equlisering slået til - panoreringer fra den ene kanal til den anden flyder bedre sammen, når kanalerne er equliserede til at lyde ens... alene det er for mig en grund til at vælge auto setup, da jeg ved det tager en krig at gøre manuelt med hvidstøjsgenerator og spektrumanalyzer, udover at en kavlitets spektrumanalyzer også er rimelig dyr... så jeg synes klart det er pengene værd at få med i recieveren.
Hvor mange frekvensbånd kan man equlisere på i NAD'en for hver kanal ?
MVH.
|
| Til top |
|
| |