| Forfatter |
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockport Technologies har lige lavet et ny højttaler, og jeg synes den er så overdreven fed at jeg lige blev nødsaget til at lave en tråd.   Den er vild! Rockport TechnologiesHvis i er i tvivl om resten af udstyret så spørg. Morten
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aja... en ting de i hvertfald ikke er så er det kone venlige
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
| Aja... en ting de i hvertfald ikke er så er det kone venlige |
|
|
Dem frem for konen   Morten
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du hvad han spiller på ?
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Ved du hvad han spiller på ? |
|
|
Drejebord: Brinkmann Balance Effekforstærker: Bridge Audio Lab BP-1 og Gryphon Antelion Stereo Preamp: Bridge Audio Lab BC-1 Mk II og noget Gryphon CD-afspiller: Det er Gryphon Mikado Rack: HRS MXR Kabler: Kubala Sosna Emotion Noget jeg har glemt? Morten
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser i hvert fald vildt ud!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
king skrev:
| Ved du hvad han spiller på ? |
|
|
Drejebord: Brinkmann Balance Effekforstærker: Bridge Audio Lab BP-1 og Gryphon Antelion Stereo Preamp: Bridge Audio Lab BC-1 Mk II og noget Gryphon CD-afspiller: Det er Gryphon Mikado Rack: HRS MXR Kabler: Kubala Sosna Emotion
Noget jeg har glemt?
Morten
|
|
|
Drejebord - Den var ny __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes jeg har set det rum før
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den minder i høj grad om den nok-så-meget-omtalte Eben X5. Ligner et støbt glasfiberkabinet.
Gad vide om den er beregnet til at "resonnere" ved bestemte frekvens som X5??
Jeg synes i øvrigt, at Gryphons ht. Poseidon er mindst ligeså fede
mvh
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
mvh
|
|
|
det samme her den er for fed (men sørme et stort skrummel) __________________
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Den minder i høj grad om den nok-så-meget-omtalte Eben X5. Ligner et støbt glasfiberkabinet.
Gad vide om den er beregnet til at "resonnere" ved bestemte frekvens som X5??
mvh |
|
|
resonere? det har jeg ikke hørt noget om, det er dog også begrænset med information omkring X5  Af andre konstruktioner der ligner kan jeg nævne Focus Audio's Master Serie.Men synes nu under alle omstændigheder at Arrakis ser vildere ud end X5  (gad godt høre dem begge  ) Morten
|
| Til top |
|
| |
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for pokker, hvor er de gigantiske store.  __________________ Tømmer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
|
I alle tilfælde skal man nok have en speciel kone, hvis man får lov til at slæbe sådan et par kasser indenfor. Om dét skal man vil have fat i 3X34 til at hjælpe med, samt en gaffeltruck. Dog synes jeg nu ikke de er noget at råbe hurra for. De er store JA.. men det er der så mange der er, feks dali megaline 
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både X5 og Arrakis er bestykket med enheder fra den samme producent nemling audiotechnology
Jeg er ikke helt sikker på enhederne i X5 med enhederne i Arrakis er flexunit og c-quenz enheder som er special fremstillede med carbon membraner i Arrakis anvendes der så hvidt jeg husker 2x c-quenz 15 cm enheder og 2x c-quenz 23 cm enheder samt 2x Flexunits 15" Diskanten er en modificeret ring radiator diskant fra scanspeak.
Med hensyn til om kabinettet er konstrueret til at resonere så er svaret nok nej da rockport gerne anvender 2 kulfiber skaller der er forskellige i størrelse yder skaller kommer der et par hundrede kilo flydende gummi masse hvor efter at den anden skal presses ned i til de sider rigtigt iforhold til hinanden. Det er nok ret inlysende at det ikke er en billig eller teknisk nem konstruktion men man skal vel også have noget specielt når prisen er ca 1. mio kr. pr sæt.
Efter bedste hukommelse mener jeg at konstruktionen har en følsomhed på 93 dB hvilket ikke er helt ring.
Billedet stammer fra CES jeg har et par andre billeder jeg nok skal tilføje når jeg finder dem
Men alt den snak gør ikke denne højtaler konstruktion mindre fed
Og langt fra kone venlig med mindre hun er blind
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Både X5 og Arrakis er bestykket med enheder fra den samme producent nemling audiotechnology
Jeg er ikke helt sikker på enhederne i X5 med enhederne i Arrakis er flexunit og c-quenz enheder som er special fremstillede med carbon membraner i Arrakis anvendes der så hvidt jeg husker 2x c-quenz 15 cm enheder og 2x c-quenz 23 cm enheder samt 2x Flexunits 15" Diskanten er en modificeret ring radiator diskant fra scanspeak.
Med hensyn til om kabinettet er konstrueret til at resonere så er svaret nok nej da rockport gerne anvender 2 kulfiber skaller der er forskellige i størrelse yder skaller kommer der et par hundrede kilo flydende gummi masse hvor efter at den anden skal presses ned i til de sider rigtigt iforhold til hinanden. Det er nok ret inlysende at det ikke er en billig eller teknisk nem konstruktion men man skal vel også have noget specielt når prisen er ca 1. mio kr. pr sæt.
Efter bedste hukommelse mener jeg at konstruktionen har en følsomhed på 93 dB hvilket ikke er helt ring.
Billedet stammer fra CES jeg har et par andre billeder jeg nok skal tilføje når jeg finder dem
|
|
|
Hey hvorfor er jeg ikke kommet på det noget før, det er sg da en blind kone man skal finde sig 
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den ser da sexet ud men kræver også en meget stor stue.som de fleste ikke har.men har man penge til dem bor man sikkert også derefter.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
|
|
Nu er jeg ikke så glad for imageshack, men har nogle billeder liggende i rimlig ok kvalitet (screen-dumps af flash fra deres hjemmeside) samt et fra en kinesisk hjemmeside hvor man kan se den skilt ad. Med hensyn til konstruktionen kan man på deres hjemmeside finde både billeder og beskrivelse, det er noget epoxy materiale de fylder mellem 2 kunstfiberskaller. Det er altså ikke et billede fra CES, har set samtlige billeder fra det show - Audiofederation, audiogon, enjoy the music, soundstage, stereotimes, ultraaudio, dagogo, positive feedback, 6moons og audioasulym  , men et er selvfølgelig underordnet. Desuden har jeg fundet billedet her og beskrivelsen siger "In Studio 1 of Ultimate Audio Video, we proudly display the new flagship loudspeakers from Rockport Technologies, along with Gryphon Electronics, HRS stands and a Level 3 room designed by Rives Audio" Morten
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
| ja den ser da sexet ud men kræver også en meget stor stue.som de fleste ikke har.men har man penge til dem bor man sikkert også derefter. |
|
|
Præcis. Har man råd til at smide 1.000.000,- på bordet for et sæt højttalere, bor man nok ikke i en 2 værelses på 45 m2. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
HIFI IS FUN skrev:
| ja den ser da sexet ud men kræver også en meget stor stue.som de fleste ikke har.men har man penge til dem bor man sikkert også derefter. |
|
|
Præcis.
Har man råd til at smide 1.000.000,- på bordet for et sæt højttalere, bor man nok ikke i en 2 værelses på 45 m2. |
|
|
Det handler vel om at prioritere?  Morten
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
LarsGert skrev:
|
|
Dem frem for konen  
Morten
|
|
|
Ja, i det mindste kan man lukke af for lyden fra tid til anden  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |