Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket lydløs harddiske til HFX mini? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Sendt: 28 September 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Med min kommende HFX mini løsning vil harddisken bliver det eneste der larmer, så hvilken harddisk skal jeg vælge? Har læst meget godt om samsung, og tror jeg skal have fat i deres 400 gb model, da jeg så måske kan nøjes med en harddisk, og dermed have mindre støj. Hvis det dog på nogen måde er klogere at købe en af deres andre modeller vil jeg meget gerne vide det. Ellers tror jeg det er denne jeg skal have Samsung SpinPoint T133 HD401LJ 400 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202234
Ville det være den bedste løsning?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan hjælpe mig?

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ro på... Giv lige folk en chance.

Jeg har 4x SpinPoint T133 HD400LJ og de er ikke lydløse, men støjniveauet er bestemt begrænset.
Specielt hvis du kan sætte dem så deres vibrationer ikke kan forplante sig til kabinettet.

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 29 September 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke erfaring med Samsungs nye modeller. Men jeg har 4 stk. fra deres forrige serie..... Det er de mest lydløse diske på markedet (med garanti).......... Jeg har prøvet alle de andre mærker og der er ikke nogen som bare kommer i nærheden af Samsungs diske i lydløshed.

Købte for nyligt 4xSeagate 10 320gb diske, da jeg havde læst at de var ret lydløse og jeg skulle bruge dem til et RAID system i stuen...... Men nej, de LARMER meget mere end min Samsung diske og det er faktisk så galt at jeg måtte flytte mit RAID system et andet sted hen i huset.

Jeg har dog hørt at Samsungs nye diske ikke er så lydløse som den forrige serie, som jeg omtaler her. Problemet med den forrige serie, er at de kun går op til 250gb.

Håber det var en hjælp.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html

Western Digital Caviar SE16 WD5000KS

The only high capacity drive we've seen that we feel comfortable recommending. Idle noise is slighly louder than a Samsung P80, but seek noise is lower than any other 3.5" available, including the famous Barracuda IV. Seeks are close to inaudible even without AAM. With AAM, they are unlikely to be noticed. As with all 3.5" drives, soft-mounting is highly recommended, since vibration is quite high. There is no sign of the "rattling chain" noise that affected earlier revisions of the Caviar SE. Current revisions can be identified by the distinctive label (see the review) or by seeking out drives with the revision number 00MNB0. Added June/06

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Ja, det er desværre også min erfaring. :( Jeg har selv en Spinpoint 160Gb SATA disk i min, som stort set ikke kan høres. Har siden bygget et par maskiner med 200Gb diske, de er også dejligt stille, men den jeg lige har bygget med en 250Gb Sata2 disk, den larmer. Det er præcist samme mønster som med Barracuda diskene i gamle dage.
Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Synes godt nok det er meget svært om jeg skal vælge
Samsung Spinpoint T Series HD400LJ eller Western Digital Caviar SE16 WD5000KS. Tror dog det blev WD, da den fåes som 500 gb

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mine erfaringer er primært med Seagate som er utroligt stille har to 300 sata diske. Jeg har tidligere haft WD som er de mest pålidelige diske jeg har haft, men en anelse mere støjende.

mvh Anders

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Samsung SpinPoint P120 SP2504C 250 GB i min HFX mini. Den er meget stille. Jeg har ikke sammenlignet med andre, så jeg ved ikke om det fås bedre.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Godt råd: Lad være med at købe en Seagate 7200.9. de larmer temmelig meget i forhold til tidligere Seagate versioner.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Har både en Spinpoint 250Mb og en 300Mb (altså fra to forskellige serier).

Begge er stille når de afkobles fra kabinettet. Jeg kan ikke høre diskene når de sidder i kabinettet (standard HFX) og jeg sidder i sofaen :o)

Den nye serie 300Mb er lidt mere støjende end den gl serie. du kunne overveje at købe 2 250Mb diske, hvis det er plads til i minikabinettet.

God fornøjelse
/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

bohlendach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

I artiklen

mCubed's HFX mini: Fanless HTPC "heatsink case"

http://www.silentpcreview.com/article678-page1.html

fra SilentPCReview.com skriver Mike Chin om problemet med harddiskene:

"There's room for some improvement. I'm sure that using two 3.5" hard-drives is not the best low noise solution. Still, most people will probably use the HFX mini as an HTPC setup where storage demands are endless, and the higher capacity and low cost-per-gigabyte of 3.5" drives are compelling. I wonder what the system would sound like if mCubed had decided to use a 2.5" laptop drive, or maybe even a solid state drive, for the operating system and the most frequently used applications. That would allow the 3.5" drive to spin down when its not being used which would significantly lower the overall noise-level to close to nothing."
Til top Vis bohlendach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bohlendach

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes