| Forfatter |
|
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen. Jeg har siddet og læst lidt rundt omkring og i siger at det er meget vigtigt hvor subben står for god effekt. Jeg elsker at kunne mærke subben i sofaen men jeg har desværre underboer ;) (har i gode råd til dette så jeg ikke får klager) Sådan her ser min stue ud. De 2 store kasser er sofaer :)  Og har også læst lidt om kabel skal jeg bare købe et alm Coaxial kabel det skal nemlig ikke være dyrt og det er bare sådan et rundt stik i forstærkeren... Så lige noget andet hvis jeg har en sub hvor man kan sætte alm højtaler kabel ind i men i forstærkeren er det et rundt stik, kan jeg gøre noget her? Mvh Daniel og mange tak
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke nogen kloge mennesker der kan hjælpe? :)
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har parametrisk equalizer og kan indstille fasen, samt delefrekvens på din tiltænkte sub, ville jeg eksperimentere med at stille den der i rummet hvor den kraftigst provokerer den mest dominerende stående bølge.
Dette fordi, du her får den kraftigeste akustiske hjælp fra rummet og dermed behøver at smide et minimum af effekt ud i rummet for at få en ordentlig basgengivelse.
Så ville jeg indstille sub'en via eq, delefrekvens og faen således at den integrerer med dine sidehøjtalere.
Du skal lytte dig frem til hvor placeringen virker mest "rungende" eller "rystende", det er her du skal tage dit udgangspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil skåne underboerne mest muligt, så skal du stille subwooferen i hjørnet ved de to sofaer. Så skal den ikke spille så højt før du kan høre den.
Ideelt set, skal den stå imellem de to fronthøjttalere for at blive bedst integreret i lydbilledet. Hvis det af praktiske årsager ikke kan lade sig gøre, ville jeg stille den foran venstre front.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak gutter det vil jeg prøve. Men hva med kabel kan jeg bare bruge et alm coax kabel? Og det andet jeg spurgte om? :)
mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja sagtens!.. du kan også bare bruge et normalt phono-kabel.. Np.. men Coax er self bedre
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Mange tak gutter det vil jeg prøve. Men hva med kabel kan jeg bare bruge et alm coax kabel? Og det andet jeg spurgte om? :)
mvh Daniel
|
|
|
Hej Daniel
Jeg vil også gerne støtte SvendP's forslag - det bruger jeg nemlig selv. Jeg bruger også coaxkabel til subben.
Men hvis din sub kun har højttaler terminaler - er du så sikker på den er aktiv? Hvis der ikke er RCA stik på så er jeg bange for at du mangler en forstærker til en passiv sub...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay mange tak gutter. Men jeg kan se jeg mangler nogle fag udtryk hehe for " sub kun har højttaler terminaler " betyder dette at det er ligesom man kan stikke højtaler kabel ind i? Helt ærligt har jeg ikke købt en sub endnu men har bare en jeg kan låne men den er vist ikke til sådan et coax kabel :)
Men mange tak for de kloge ord :)
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
|
Helt ærligt har jeg ikke købt en sub endnu men har bare en jeg kan låne men den er vist ikke til sådan et coax kabel :)
|
|
|
Aha - så lyder det som en passiv sub...
Når du skal have en så kig endelig efter en aktiv subwoofer (altså een med egen forstærker indbygget )
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at købe 2 stk sub for den optimale oplevelse  ....kan ihvertfald stærkt anbefales herfra....specielt i stereo  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |