Forfatter |
|
punkeren Forum Bruger
Bruger siden: 16 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
FED=nytNu har jeg endelig fået mit setup så det spiller tilfredstillende på min spinkle SU! Først lidt specs! TV: Fujitsu/Siemens PQ42-142 tomme" Plasma (PDP) / 16:9 / 1024 x 768 / 10000:1 / 1200 cd/m2
(Super skærm)Forstærker: Fik endelig skiftet min halvdårlige pioneer sorround receiver skiftet ud med NAD T743v2Sub: Eltax A-12R (450W, 250W indbygget forstærker) (Spiller overraskende godt sammenlignet med andre i den prisgruppe)Front: 2stk. Gale 3040Center: Gale 3050CBag: 2stk. Gale 3020Kabler:DALI Red Wave kabel til front og center, 1.5mm2 HN kabel til bag. ARGON 5055 kabel fra COAX-digi HTPC til receiver, og fra receiver til wofferen. (har givet mærkbart bedre og dybere lyd end standard phono kabler)Mediecenter: Hjemme bygget omkring Silverstone LC10M kabinet, køre med MediaPortal som mediacenter program. Tilkoblet gennem DVI som giver 1:1 pixelmapping på skærmen. Andet: Er selv rigtig tilfreds med setuppet og selvom Gale højtalerne er "billige" ifht. hvad Hifiklubben ellers sælger spiller de rigtig godt og med en fyldig lyd. Nu mangler der bare nogen banan-rør til pålodning og så nogen spikes under frontene når jeg engang finder nogen der passer.Ska vi så få smækket nogen billder op. (Disse bliver opdateret så NAD-receiveren kommer med)
__________________ Niels Nielsen
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum
Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger
Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knaldhamrende vildt. Men ellers er jeg enig med Hurtig - det er et ganske nydeligt setup.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger
Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som værepligtigt kan man godt være "heldig" at få lov til at købe et tomt hylster. Jeg har et hylster du kan øve dig på . __________________ Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
punkeren Forum Bruger
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De stammer faktisk fra 2 verdenskrig og blev detoneret der hvor min farfar boede i sin tid (hvilket stadig kan ses på nogen gevaldige huller i jorden ). Og du er ikke den eneste miligut der har pointeret dette hurtig . Men jo de skal pudses og det skal gøres rimelig tit ellers kommer de hurtigt til at se sådan ud!! dovenskaben længe leve
|
Til top |
|
|
tma86 Forum Bruger
Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke helt korrekt, har selv i min tid i en kampvognseskadron, købt et par stykker med hjem. Mener de kostede 150,- stykket __________________
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger
Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tma86 skrev:
Det er ikke helt korrekt, har selv i min tid i en kampvognseskadron, købt et par stykker med hjem. Mener de kostede 150,- stykket
|
|
|
Passer meget godt - jeg gav ca. DKK 100 - 150 for et eksemplar . (Det er så ikke fra 2. verdenskrig )
For nu at komme tilbage til tråden - fint setup. __________________ Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt trick til at bevare glansen når du har pudset den godt op er, at give dem et lag jævnt fordelt hårspray. Hårsprayen forsegler overfalden så den ikke kan oxydere. Desuden kan det ikke ses, at du har givet dem hårspray og så er det letopløseligt i vand og lidt sæbe, hvis det skulle blive nødvendigt at fjerne det.
Jeg brugte det selv på messing emblemer, spænder og hængelåse i militæret. Det sparer en masse tid på pudsearbejdet .
Husk bare at de skal være ordentligt tørre, før du rører ved dem.
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger
Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert at se en anden der også har Gale, hehe. Prøv evt at få noget under fronterne så du kan gøre brug af de medfølgene spikes.
Tjek evt mit setup.
-LPH __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hårspray mente jeg hårlak. Bare så der ikke opstår forvirring.
|
Til top |
|
|
Jokerman Forum Bruger
Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud :-) Hvor højt sidder tvet, det ser nemlig ud som om man kommer til at sidde og kigge lidt op? Det ser godt ud at alle kabler er gemt væk, Eller i neutrale hvide farver.
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
punkeren Forum Bruger
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre kastet mine spikes ud (ved et uheld eller også kan jeg bare ikke finde dem ). Men må lige se om ikke HFK har nogen til at ligge når jeg skal ned og hente min NAD receiver. Nu er jeg ikke den store "nørd" inden for HIFI men har det med de spikes meget at sige, udover man kan være sikker på at alle 4 hjørner røre gulvet og man på den måde undgår noget resonans. Med hensyn til højden af tvet så er det 90cm over gulvhøjde. Det er hængt sådan at man ser midten af skærmen når man sidder på sofaen! Så nej jeg kigger ikke opad når jeg ser TV heldigvis
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Stilet ´nough anlæg. Men den sub der skal der da vist gøres noget ved på et tidspunkt
Spikes skal du bruge hvis du har hårdt gulv, så de bliver koblet til det. Har du derimod flydende gulv, skal du bruge noget a´la SD/JJazz/kork, til at afkoble højttalerne fra gulvet.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
punkeren Forum Bruger
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nyt på side 1. Holder alt info om setuppet på side 1 magter ikke de lange tråde hvor man skal bladre endeløse sider gennem for at få billederne at se. Bare en smagssag.
|
Til top |
|
|
skibstømreren Forum Bruger
Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 11 November 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej - er lidt interesseret i subwooferen .. hvad er prisklassen og hvor kan den købes?
__________________ skibstømreren
|
Til top |
|
|
punkeren Forum Bruger
|
Sendt: 11 November 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke købe den i DK længere så skal du i hvert fald finde den brugt et sted!
Men dengang jeg købte den for ca. 5 år siden var prisen på 2999kr og til den pris kan du få noget rimelig fornuftig woofer fra for eks. DALI.
|
Til top |
|
|