| Forfatter |
|
Dan-Erik Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.  Jeg er ved at finde dele til min første HTPC, men jeg har brug for lidt hjælp, da jeg ikke er en haj til TV og lyd. Jeg har indtil videre fundet følgende dele: Mobo: Asus N4L-VM DH (Har hørt om ram-buggen, men ved ikke hvor udbredt den er, så tager chancen) CPU: Core Duo T2400 GFX: MSI NX7600 GT diamond Ram: regner med noget billigt 2*1 gb så den overlever Vista HDD: 2*WD Caviar SE WD3200JB 320 GB Kabinet: HFX mini Nu kommer vi til den del, hvor min viden holder helt op: TV-tunere! Jeg vil gerne have mulighed for at se kabel digitalt og have to tunere så jeg slipper for at være tvunget til at se kanalen mens jeg optager. Desuden vil jeg gerne høre hvordan det er lettest at få ordentlig lyd samtidig med. Regner med at ofre på den anden side af 50.000 for et anlæg ved siden af, så vil gerne udnytte lyden ordentligt. Ville det så være smartere at spare pengene på HTPC og ofre dem på DVD-afspiller, Hdd-recorder osv? Håber der er nogen der kan hjælpe :).
|
| Til top |
|
| |
Dan-Erik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at søge i forummet herinde?
Der bliver spurgt til tunere mindst en gang om ugen...
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du skal have et dvb-c (c = cable) kort med 2 tunere på. Jeg tror ikke der findes kort med 2 tunere på, så der skal formentlig 2 kort til og kan der være det i hfx-mini? Ret evt. overskriften på tråden til noget om cabeltvtuner, ligenu er jeg ved at kaste op over emneoverskrifter der ligner din, fordi den kommer op flere gange om ugen. Sorry.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Dan-Erik Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Har du prøvet at søge i forummet herinde?
Der bliver spurgt til tunere mindst en gang om ugen...  |
|
|
Har jeg gjort, men kunne intet finde der passer på lige min problemstilling.
PHN2 skrev:
Hej.
Du skal have et dvb-c (c = cable) kort med 2 tunere på. Jeg tror ikke der findes kort med 2 tunere på, så der skal formentlig 2 kort til og kan der være det i hfx-mini? Ret evt. overskriften på tråden til noget om cabeltvtuner, ligenu er jeg ved at kaste op over emneoverskrifter der ligner din, fordi den kommer op flere gange om ugen. Sorry.
mvh. Per. |
|
|
Spørger jo ikke kun om tuner, ville også gerne have noget info om et ordentligt lydkort at putte i maskinen.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have to DVB-C tunere skal du også have to smart-cards = 2xgebyr fra TDC (ell. Stofa).
Så måske en analog og en DVB-C tuner var en mulighed?
Læs mere her:
http://dvb.perch.dk/DVB.php
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg bruger selv m-audio revo. 7.1, men hvis jeg lige havde penge til et nyt ville jeg nok tage creatives x-fi kort hvor DD og DTS dekodning ligger på i hardware. Måske er der digi-out på det MB du har bestemt dig for, der kan du måske køre bit-perfekt ud (se guide til andetsteds på H4A) og spare plads og penge på lydkortet?
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Jeg bruger selv m-audio revo. 7.1, men hvis jeg lige havde penge til et nyt ville jeg nok tage creatives x-fi kort hvor DD og DTS dekodning ligger på i hardware. Måske er der digi-out på det MB du har bestemt dig for, der kan du måske køre bit-perfekt ud (se guide til andetsteds på H4A) og spare plads og penge på lydkortet?
mvh. Per. |
|
|
DTS og DD-dekodning er da fuldstændigt irrelevant når du samtidig snakker om at overføre signalet bit-perfekt. Har du tænkt over det?
DTS- og/eller DD-enkodning er da langt mere relevant... Men langt fra et must.
Jeg ville kikke forbi http://www.xs-sound.dk/ og kikke på deres udvalg.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja, fordi decodning på et lydkort og bitperfekt ud på MB er jo fuldstændig det samme...NOT.
Har du tænkt over det? Der er jo nogen der ikke tror på at digi-out på MB dur til noget. Ikke fordi jeg har det sådan.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital kabel tv på pcen er en svær en.
Den nememste og dyreste løsning er to firedtv bokse (eller floppydtv indstikskort) (http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php) og to kort fra TDC eller stofa. Det vil koste dig den nette sum af ca 3500 dkk + 2*199 dkk per år i kortafgift + abonnement til kabeltv.
Der findes også andre løsninger, eks den outlinet her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44464. Her køber du er kortinterface til pc'en, smider dit tdc-kort i den installerer noget software på klient-pcen og nøjes med et kort. I øvrigt aner jeg ikke hvordan det virker og synes det virke lidt bøvlet. Men det er HELT sikkert billigere.
Under alle omstændigheder synes jeg næsten det er pengene værd at købe to firedtvbokse (med viaacces CAM) bare for at slippe for besværet!
mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |