Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har installeret PowerDVD ffdshow og reclock, jeg har fulgt Den guide http://patriarken.mine.nu/bitperfect.htm Og det ser ud til at virke. Men men men. Når jeg afspiller en DVD ude i selv windows i powerdvd, når mce er lukket, så har jeg fint DD og AC3. Men lige så snart jeg afspiller en DVD inde i MCE så kan jeg ikke få DD eller DTS ud af computeren. Det hele er forbundet med et toslink kabel. Jeg har gjort følgende: sat ffdshow til AC3 Windows lyd til Digital output only. Inde i MCE har jeg sat den til DTS / spdif out. Det er et creative lydkort jeg har, og i dens opsætning "device control" har jeg sat den til DTS/AC3 passthroug og spdig out. Hbad har jeg gjort forkert? Håber nogen kan hjælpe.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa AC3 passthrough er det samme som at bruge kernel streaming eller asio sådan lidt forsimplet. Passthrough virker i modsætning til alm digital uden resampling...derafnavnet passthrough. Åben reclock og vælg directsound i AC3
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver desværre det samme resultat. Kan være jeg ikke har forklaret mig ordenlig. Prøver lige igen. Jeg har fint DTS/AC3, bare ikke så længe jeg afspiller DVD´er inde i selve frontend. Håber du forstår.
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der kan hjælpe mig igennem en opsætning af mit lyd i MCE? Jeg er ved at gå ud af mit gode skin, jeg er simpelthen så træt af MCE lige i dag. Hvis jeg booter min pc op i MCE ser alt ud til at virke. Bortset fra hvis jeg starter en film så er der intet billede, det gælder DivX XviD og DVD. Hvis jeg så lukker MCE ned og åbner det igen i minimeret tilstand så virker billedet fint. MÆRKELIGT!! Hvis jeg prøver at afspille enFLAC eller MP3 fil i maksimeret tilstand så for jeg en fejl fre ReClock om at min video driver ikke er understøttet eller driveren måske er defekt. Hvis jeg så igen minimere MCE og prøver på at starte en musik fil så spiller den fint filen uden fejl...  Det eneste jeg har installeret er ffdshow. har slået alt fra ude til venste og køre med AC3 640 i output. ellers har jeg installeret følgende: PowerDVD 7 ReClock - fuldt guiden til punkt og prikke som er nævnt ovenfor i denne tråd. WMPTagsuppertExtender1.1 ogg codecs til at tage sig af FLAC Crative Control Device - sat til Spdif out Jeg kører spdif out fra mobo. Håber nogen kan være behjælpelige, er ved at blive lidt mopset på M$, måske jeg skulle gå over til Media Portal?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er "Crative Control Device" og hvorfor har du installeret det hvis du kører med onboard lydkort?
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg gjort fordi at det er et Creative 24 bit live lydkort som er onboard på mit bundkort. For at man kan få Passtrhough igennem det lydkort som jeg har onboard så skal man installere det medfælgende program Control Device, i følge Creative tekniske support afdeling. Er det forkert eller har jeg gjort noget andet galt?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg havde bare ikke overvejet at der var et Creative-lydkort onboard...
Og forresten hedder programmet så ikke: "Creative Device Control"?
EDIT: Jeg skulle bare have kikket i dit oprindelige indlæg kan jeg se - der har du skrevet det hele...
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Akillies du kan finde mere på Driverheavens KX sider om Passtrough på emu1k chippen, såvidt jeg husker kan du også køre med KXproject på den chip. mvh Anders
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Zulu: Jo det hedder programmet vist
Patriarken:
Jeg var inde på den hjemmeside du skriver om men synes ikke jeg kunne finde noget, så jeg lavde lidt resaerch på google og fandt frem til at KX vidst ikke understøtter mit lydkort LINK
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe mig? Hvis ikke så må der jo en formatering til og se om det hjælper på noget...
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu har jeg formateret min MCe maskien og lagt alt ind igen. Jeg for stadigvæk en fejl hvis jeg køre med reclock, så det gøre jeg ikke. Jeg har så installeret TheaterTek og ffdshow, som de eneste codecs på min maskine. Dertil har jeg installeret Creative audio driveren. Jeg har nu SPDIF passtrrough når jeg afspiller en film ude på "skrivebordet" men jeg har ikke passtrough når jeg afspiller en DVD inde i selve MCE-frontend. Nogen der kan hjælpe mig med det?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil sikre dig at FFDshow tager sig af ALT lyd skal du indstille Uncompressed til all supported i ffdshow....  Desuden indstilles AC3 til s/pdif og output til AC3 640 __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken:
Har lige dobbelt tjekket alt, og kan se at jeg har sat : Uncompresses til All supported. Jeg kan også se at hvis jeg åbner en DVD med WMP10 fra denne computer så loader den ffdshow til lyd, men ikke billede. Inde i selve MCE loader den Nvidia Decoder til både lyd og billede. Kan det være der fejlen ligger? Kan man force ffdshow til at være codec inde i selve MCE? Nagash: Jeg har fint DTS på ude i WMP10 hvis jeg åbner en DVD fra: "Denne computer" men hvis jeg afspiller via TheaterTek eller WMP inde i selve MCE, så er der ikke DTS.
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa I MCE kan du ikke bruge FFDshow (Billede) til DVD. Hvis den skal bruges i andre programmer skal RAW video stå til "all Supported"(under codecs). Mht lyd er der også en setting i FFDshow hvor du kan vælge sp/dif under DTS....tjek lige det.... Nå nu skal F.U.C.K have stryg af Man U
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
I MCE kan du ikke bruge FFDshow (Billede) til DVD. Hvis den skal bruges i andre programmer skal RAW video stå til "all Supported"(under codecs).
Mht lyd er der også en setting i FFDshow hvor du kan vælge sp/dif under DTS....tjek lige det....
Nå nu skal F.U.C.K have stryg af Man U
|
|
|
Hej Den har jeg lige tjekket, den er som den skal være. Jeg har fulgt dine rigtig gode guids, og alt virker som det skal, bare ikke inde i selve MCE. Jeg aner simpelthen ikke hvad det skyldes, og jeg vil være ked af at skulle gå over til andet frontend end MCE. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej anders Jeg har nu afinstalleret ffdshow og installeret denne:
FFdshow-Tryouts-20061025-rev446-sse2.exe Er det den rigtige? Nu har jeg endelig fået DTS til at virke hvis jeg bruger den afspiller der er buildin MCE. men jeg har ikke fået TheaterTek til at kunne afspille DTS endnu. Anders jeg ved godt du ikke supprtere TheaterTek, men kan være du ved hvad jeg skal gøre, for at få den til at loade ffdshow som mpeg2 decoder? En anden ting jeg har problemer med, jeg kan ikke få ffdshow til at tage sig af video og film hvis jeg bruger buildin dvd player, den bruger KUN Nvidia purevideo codec. Kan man lave om på det?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du bruge FFDShow til at dekode MPEG2? Er det ikke bedre at lade PureVideo-dekoderen gøre det?
Du kan så efterfølgende bruge FFDShow som post-processor med diverse filtre.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Hvorfor vil du bruge FFDShow til at dekode MPEG2? Er det ikke bedre at lade PureVideo-dekoderen gøre det?
Du kan så efterfølgende bruge FFDShow som post-processor med diverse filtre. |
|
|
okay troede bare det ville være bedre at bruge ffdshow. Jeg har nemlig brugt htpcnews til at læse/lære om ffdshow, hvor de bruger ffdshow sammen med TheaterTek, det ville jeg nemlig også gerne kunne, for at se om der er forskel. Kan du fortælle lidt mere om ffdshow og post processing? Jeg er ikke helt inde i hvad det er  og hvordan jeg kan se om ffdshow tager sig af lyden. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|