Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej Peter og andre,
kender i dette link, jeg faldt over det da jeg sidder og leder efter en test af en Beomaster 4400, jeg mener så bestemt at jeg for længe siden fandt sådan en test i et af mine hifi blade, men jeg kan åbenbart ikke finde den igen.
Kan i huske hvilket blad/årg. der har testet sådan en Receiver.
|
|
|
Hej Poul-erik
I HI-FI MUSIC. TV nr. 2 Feb/Marts 1977 findes noget på 9 sider, som er skrevet af Preben Kristiansen under navnet Hi Fi. Music. " Tv afprøver Beomaster 4400."
Så du må prøve at finde dette blad frem. 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24970&P N=1&TPN=20 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
B&O kan nu noget som Tandberg ikke kan, se lige her, et gammelt Beocenter 1400 fra 1973 med mp3, dvd og fladskærm og kortlæser i kassetten, og så snakker alle folk om at CD og jeg ved ikke hvad først kom i starten af 80érne
kig på knapperne på Receiveren, det er lavet helt om.
Nyt Slogan :: B&O ER MED FRA STARTEN ::
Se dette Link :: http://www.bootleg-objects.com
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok spændende ud Poul-erik
Beocenter 1400 designed for Bang&Olufsen in 1973 by Jacob Jensen
embodies the epitome of Scandinavian design at the top of its historical relevance. Formal language, relation of nature and technology, and formalism in interface design all conjure up the spirit of modernism. In the series of the Bootleg Objects, the BO.02 is a representative of the era of the music cassette. However, the cassette slot now houses a smart card reader. Further, a DVD-drive is hidden behind a previously unused groove in the front panel, and a 16:9 TFT display has joined the object on the sly. The legendary slider control formerly used to control the radio tuning now becomes both a display and controller for a whole slew of functions. Consequently, instead of tuning the label now reads anything.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen Introducere BeoLab 9 aktiv højttaler.

Bang & Olufsen Introduces BeoLab 9 i North America January 2007.
YouTube - http://www.youtube.com/watch?v=b5uR3ppq5rs
Technical specifications
Princip: 3-vejs, lukket, aktiv højtaler. Frekvensområde: 30 - 20.000 Hz Følsomhed: 91 dB, 125mV. Impedans: 4-8 ohm (uden betydning, aktiv højtaler). Delefrekvens: 180/2000 Hz Enheder: 10 bas i 18 l. kammer, 5 mellemtone i 4 l. kammer, Ÿ tekstil dome diskant med akustisk linse. Forstærker-effekt: Bas 500 watt kl. D (ICE Power), mellemtone/diskant 2 x 100 watt kl. A/B. Strømforbrug: Max. 65 watt, typisk 25 watt, standby 0,5 w. Dimensioner: 77.5 x 40 x 30 cm (H x B x D). Vægt: 17,6 kg.
Designer David Lewis. Dimensions (H x W x D) 30.2 x 15.6 x 11.7 in
Læs ny tråd BeoLab 9. ny B&O højttaler.Unik :-) ? Yes :
Se mere side 5 og 7. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>
Det ser godt nok spændende ud Poul-erik
Beocenter 1400 designed for Bang&Olufsen in 1973 by Jacob Jensen
embodies the epitome of Scandinavian design at the top of its historical relevance. Formal language, relation of nature and technology, and formalism in interface design all conjure up the spirit of modernism. In the series of the Bootleg Objects, the BO.02 is a representative of the era of the music cassette. However, the cassette slot now houses a smart card reader. Further, a DVD-drive is hidden behind a previously unused groove in the front panel, and a 16:9 TFT display has joined the object on the sly. The legendary slider control formerly used to control the radio tuning now becomes both a display and controller for a whole slew of functions. Consequently, instead of tuning the label now reads anything.
|
|
|
Det er nu meget sjovt det der. Overvejer selv om jeg kan proppe min xbmc ind i en gammel beo bånd sag.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton, hvis du kan det der til en mere human pris skal du lave to, jeg syntes også den vil være sjov at eje. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg så slet ikke prisen... 12000 euro  Så er den da også betalt.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke man kunne klemme komponenterne fra xboxen in i en beocord 2000:
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
renisse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har et beovision 7-40" hvor jeg gerne vil forbinde en dali subwoffer til. Hvordan gør jeg det nemmest? subwofferen har både line og højtalersignal. Hvad med tænd og sluk af subwofferen, gør fjernsynet det selv?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart skinne .
Har ikke selv noget B&O i daglig brug men nyder at læse dine tråde det er rigtig spændende.
Har dog tidligere ejet Beomaster 6000 quadrofoni med Beogram 4004 , det var jeg rimilig stolt af på daværende tidspunkt. Mener htŽerne hed P 45 eller P 50
I dag er B&O beholdningen , B&O Master 38, 2 stk Beogram 1000 , Beomaster 900 med 2 stk
Beovox serie V,
Flot entusiasme fra din side må man sige. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVox 1 er en ny passiv højttaler fra Bang & Olufsen, vi før eller siden vil se på det Danske markede.

BeoVox 1 is a discreet, in-wall, passive speaker ideal for extending a Master Link system to new parts of your house or grounds. You can finally bring your Bang & Olufsen sound to singing in the shower cabin, grilling on the roof terrace or wherever your imagination takes you. Because the speaker has no built-in power amplifiers, it is perfect for bringing music to less favourable environments for electronics, such as bathroom and outdoor installations. Just make sure that your speakers are protected from direct water impact, such as shower jets or rainfall.

BeoLink Passive is the amplification and control unit for BeoVox 1. It comes with a discreet infrared eye for remote control of the sound with your Beo4 or the built-in buttons. With the advent of BeoLink Wireless 1, installation is simple and flexible, as you may not even need to run new cables from room to room.
Blink and you missed it BeoVox 1 is designed to be an invisible source of sound, but if your guests should spot it anyway, the oval shape and understated Bang & Olufsen logo on the side ensure a sophisticated look. The elegant hole pattern of the speaker grille extends almost to the edge, and while primarily optimised for sound, still maintains a harmonious and elegant expression. A special rotary painting technique ensures that no paint gets inside the holes, because when the holes are kept dark, the outlines of the speaker units are less visible though the grille.
The durable surface finish comes in either white or black to suit most purposes. The matt white blends in perfectly with white plastered ceilings in the manner of recessed spotlights. It also looks great mounted in bright yacht interiors Rod Stewart not mandatory! The black version is perfect for professional applications such as restaurants, workshops or outdoor settings. At home, the black speaker grilles look terrific in combination with dark wood panels, stone tiles and many other materials.
|
u
bstantial sound from a discreet source
The acoustic design of BeoVox 1 draws on the experience Bang & Olufsen has gained in recent years working with car stereo. To produce a great sounding speaker with maximum placement flexibility, BeoVox 1 was conceived as a two-way speaker system, a superior design usually found only in square in-wall speakers. It features high quality 1-inch treble and 6.5-inch mid-range/bass units and electronics which are optimised for in-wall and in-ceiling use. The treble level can be adjusted using a small switch between the units to adapt the individual speaker to its placement, making sure that BeoVox 1 sounds great whether mounted high in a shop ceiling or close to the listening position in an outdoor kitchen arrangement. The grille is designed to exact acoustic specifications and a special painting technique assures that the performance is not compromised by paint residue obstructing the holes.

| __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovision 9 Tv fra B&O til 160.000 kroner.
Bang & Olufsen er klar med et 50 tommer plasma-tv. Fjernsynet har indbygget harddisk og vejer imponerende 123 kilo.
Den specielle form gør, at plasma-fjernsynet er 122 centimeter højt og ligeledes 122 centimeter bredt. Det er 5,6 centimeter dybt. Under CES-messen i Las Vegas har Bang & Olufsen fremvist Beovision 9, som du ikke skal prøve at løfte, medmindre du vil have en rygskade.
Under overfladen gemmer det på en harddisk på 260 gigabyte, så der kan optages op mod 110 timers tv. Fjernsynet har også to usb-porte, og det har naturligvis også HDMI- og DVI-indgange. Fjernsynet er parat til HD-tv, da skærmens opløsning er 1366 gange 768 pixels. Kontrast forholdet er 3000:1.
Beovision 9 skulle komme ud i butikkerne senere på året, og ifølge Politiken.dk vil prisen være op mod 160.000 kroner. Bang & Olufsen forventer at sælge 500 eksemplarer i Danmark i løbet af de næste to år.
Af Mikkel William Nielsen. Januar 2007.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går rigtigt godt for Bang & Olufsens datterselskab Icepower A/S. med at sælge.

Målet for ICE-lab er hvert andet år at halvere størelsen, og fordoble effekten.
Spændende læsning læs mere her - __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey blander mig lige i B&O snakken her. Er en(fattig) studerende, med en ok passion for B&O, dog har jeg aldrig haft penge nok til at eje et sådant selv. For nylig(i sidste uge) købte jeg sammen med kæresten så et MX2000 til soveværelset, til 950,- lidt dyrt synes jeg, taget følgende i betragtning: -Mangler org. fjernbetjening -Højttalerstof bør skiftes -To små fliger er gået af frontglasset -Det hyler en smule fra kondensatorerne :-(
Jeg ved godt at dette ikke er verdens hverken dyreste eller bedste B&O produkt, men synes det er virkelig flot design og ville egentlig gerne have det fikset i tip top stand, det billigste tilbud jeg har fået på en rep er: -Mangler org. fjernbetjening(295)
-Højttalerstof bør skiftes(300)
-To små fliger er gået af frontglasset(300 for nyt)
-Det hyler en smule fra kondensatorerne(800)
Altså i alt ca. 1700 kr. hvilket jeg synes er lidt dyrt, skal jeg bare bide i det sure æble, eller er der nogen der har gode råd? Har f.eks. overvejet selv at skifte højtalerstoffet.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune
MX 2000 modellen blev produceret til år 1987, men kan på nettet se at de sælges for 3 til 4 tusind, men om du vil lade det reparer, er det kun dig selv der kan afgøre.
Se hele MX serien her.
Hent BeoVision MX 4000-6000-7000 Danish. Manual i pdf file Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|