| Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg er ved at se om jeg kan finde ud af hvad der er galt med min ældre luxman Z501, ind til videre ved jeg at udgangstransitorene er brændt af, ved dog ikke om de har taget andet med på vejen. Det drejer sig om disse 2: Skal bruge 2 af værd.  Håber nogen kan hjælpe kan nemlig ikke finde dem på google.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De hedder 2SA1106 og 2SC2581. Så burde du kunne finde data på dem på google.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke rigtig finde nogle steder hvor de kan bestilles, nogen der kender til det?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke lige finde et sted at købe disse.
Men jeg har fundet nogen andre, som har samme hus:
TO-3P/200V/15A, 30/25MHz Toshiba
2SC3281 €12.00
2SA1302 €12.00
De ser udemærket ud i databladet, men jeg kender dem ellers ikke. De kan købes hos
Borbeley Audio
Ellers er spørgsmålet, hvad der i selve forstærkeren er af plads - om man kan vælge en transistor i et andet hus?
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indputs. Vil lige kigge lidt på det senere. Det kan være jeg skal modificere den forstærker når jeg er igang. Køllingen i modellen skulle eftersigende være lide underdimensioneret. Men til at starte med tror jeg, jeg skal holde mig til bare at skaffe nogle komponenter. Kan være luxman.dk har nogle liggende
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er to ret almindelige transistorer, som sælges fra flere leverandører af reservedele til radiobranchen. Problemet er at de ikke sælger til private, så du bliver nok nødt til at bestille dem gennem et radio/tv værksted. Det havde dog nok været væsentligt billigere hvis der var nogen der kendte en internetforhandler af den slags løsdele. Jeg tror desværre også at du skal bruge flere komponenter inden du får din Luxman til at fungere igen. Det er den ubehagelige del af forstærkeren du reparerer på, og det er ikke nemt hvis man ikke er vant til at arbejde med den slags.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| Det er to ret almindelige transistorer, som sælges fra flere leverandører af reservedele til radiobranchen. Problemet er at de ikke sælger til private, så du bliver nok nødt til at bestille dem gennem et radio/tv værksted. Det havde dog nok været væsentligt billigere hvis der var nogen der kendte en internetforhandler af den slags løsdele. Jeg tror desværre også at du skal bruge flere komponenter inden du får din Luxman til at fungere igen. Det er den ubehagelige del af forstærkeren du reparerer på, og det er ikke nemt hvis man ikke er vant til at arbejde med den slags. |
|
|
Tak for input. Kender du til nogle firmaer der har dem på lager, eller sælger til firmaer? Har en fod inden for i et firma, som jeg kan købe igennem. Jeg for nemlig rekvititioner,mod at betale kontant  Så det siger man ikke nej tak til. Læser til elektronik ingenniør, så kan godt kontrolere en loddekolbe, meeen har aldrig rigtigt roddet "kernen" i hifi, kun strømforsyninger til til forstærkere. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener det er Sanken transistorer. Et forma kaldet Strimola har haft sådanne transistorer. Desværre synes jeg ikke man kan se firmaet på www. Men telefonnummer til dem var: 74855211
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Tak for input. Kender du til nogle firmaer der har dem på lager, eller sælger til firmaer? Har en fod inden for i et firma, som jeg kan købe igennem. Jeg for nemlig rekvititioner,mod at betale kontant Så det siger man ikke nej tak til.
Læser til elektronik ingenniør, så kan godt kontrolere en loddekolbe, meeen har aldrig rigtigt roddet "kernen" i hifi, kun strømforsyninger til til forstærkere.
|
|
|
http://sys0099n.aswo.com/aswoshop/icm99.nsf/(htmlmanual)/asw o_homepage
|
A/S Telmo Elektronik. Dronning Olgas Vej 24. 2000 Frederiksberg. Tlf: 3810 3255. Fax: 3819
|
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|