| Forfatter |
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter noget funk musik. Indtil nu har jeg af min guitar lærer fået anbefalet Lee Ritenour. Jeg kan vildt godt lide Rio Funk, så hvis nogle har nogle har flere anbefalinger, så skriv endlig! __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er til funk skulle du få fat på især de første skiver fra Ridin' Thumb: http://www.ridinthumb.dk/Albummet 'Different Moves Different Grooves' er især rigtig godt.  På de senere albums som f.eks. '21 st. Century Funk' går stilen mere over i noget street-agtigt med mere h-core rap og scatch og sjove effekter.  Så er der jo også 'Tower of Power' der er dælme også funk for alle pengene, til tider er der dog tendenser til lige lovlig meget "fløde-bolle"-musik. Et album som 'Souled Out' er et godt sted at starte i ToP's efterhånden ret omfattende diskografi:  Håber det kunne bruges!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
| Jeg er på jagt efter noget funk musik. Indtil nu har jeg af min guitar lærer fået anbefalet Lee Ritenour. Jeg kan vildt godt lide Rio Funk, så hvis nogle har nogle har flere anbefalinger, så skriv endlig! |
|
|
Ja Rio er vel hans bedste, men synes dog ikke der meget funk over den! Mere jazzet funk måske...
Vil du have noget med mere knald på med stort K så kan jeg anbefale Mothers Finest. Har lige scoret deres "Live" på lp, der er tryk på kan jeg garantere! Men det er mere i rock enden af spektret.
Edit: Og faktisk udmærket kvalitet.
Du kan høre uddrag i ringe kvalitet på www.cdnow.com
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Brown !!!!!!!!!
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Jmes Brown !!!!!!!!!
MVH
Bonné |
|
|
Yep he is the man!!__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i den grad også anbefale Ridin' Thumb, og hvis du er er interesseret spiller de hvert år en eller to koncerter i Jazz house... tror stadig der er billetter - bestilte i hvert fald mine igår. ToP er også et hit, en af deres plader med godt smæk på er "Live"... Endnu en anbefaling kunne være George Clinton, hvor der også er godt gang i det..
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle du ikke tilbage til starten?
H E R B I E H A N C O C K : H E A D H U N T E R S
har lige fået den på hybrid SACD - for vildt! Denne 35 år gamle sag står distancen, I tell ya!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rose Royce
Con-funk-tion
George Duke/Stanley Clarke project
Kool & the gang (i perioder, når det ikke er for "sødt" - de er specielt fede live)
Average White Band
Fatback band
Dazz band
The real thing
The Gap band
David Sanborn (primært instrumentalt)
The Family tree (svensk)
Danske: Lookout, Blast, Street Beat, Ridin' thumb (har været nævnt et par gange), Organic Paste
For flere af de amerikanske navne gælder det specielt om at finde nogen af de ældre ting (før 1985, ca...) En del bands har haft det med at starte ud som funk-bands og så blive mere mainstream/poppede når de bliver kendte. Level 42 er også et godt eksempel på dette.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEN kan jeg osse anbefale!
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Gratitude" med Earth, Wind & Fire.
OVERLEGEN live indspilning !
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parliament Mothership Connection fra 1976  The Clones of Dr. Funkenstein fra 1976  Funkentelechy Vs. The Placebo Syndrome fra 1977 Sly & The Family Stone There's a Riot Goin' On fra 1971  Fresh fra 1973 Bootsy Collins:
Bootsy? Player of the Year fra 1978 Funkadelic: One Nation Under a Groove fra 1978 Fremragende albums hver og en - og hvis du checker de enkelte kunstnere på allmusic.com vil du finde mere guld. Prince kan også være uhørt funky
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
| "Gratitude" med Earth, Wind & Fire.
OVERLEGEN live indspilning !
MVH
Bonné |
|
|
Dén har også de varmeste anbefalinger herfra, sammen med "I am" og "Faces". Af de absolut uundværlige skiver bør nævnes "Dentente" med Brecker Bothers. Her går nummeret "Don't get funny with my money" over i de store funk-historiebøger sammen med "Rio Funk". I øvrigt samme bassist (Marcus Miller), som blot var 18 år gammel, da han indspillede "Don't get funny with my money". Af en eller anden grund er han altid bedst på andres plader... Er man seriøst funkofil, så anbefales samtlige med Brecker Brothers  Doobie Brothers: One step closer, Stevie Wonder: Songs is the key of life. Skal der være absolut og definitivt hammer på sammen med fuld hovedet-i-gulvet mode, så er skiven "Go for what you know" med Pat Travers Band en ustyrligt fed fed skive. Sådan er der sq ikke nogen, der laver det længere. Det er umuligt at sidde stille! I den mere polerede afdeling finder du Dave Grusin's solo albums, samt diverse GRP live udgivelser. Selveste Mr. Funk himsælf er jo bassøren Larry Graham. Google på "Sly and the family stone" og se hvad der popper op 
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal der være absolut og definitivt hammer på sammen med fuld hovedet-i-gulvet mode, så er skiven "Go for what you know" med Pat Travers Band en ustyrligt fed fed skive. Sådan er der sq ikke nogen, der laver det længere. Det er umuligt at sidde stille!
Er det den med:
"BOOM, BOOM out go the lights" ?
Pat Travers STYRER !
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
...men er Pat Travers Band funk? Jeg kender ikke deres produktion særlig godt, men jeg har indtryk af at det mere er ovre i blues influeret hard-rock - er det helt ude i skoven? Der er også denne:  Car Wash fra 1976 Det er Rose Royce (som RogueAgent anbefaler længere oppe) som spiller. Dejlig glad-i-låget funk-soul, som ligger lige på grænsen til disco.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
niels31 skrev:
| Jeg er på jagt efter noget funk musik. Indtil nu har jeg af min guitar lærer fået anbefalet Lee Ritenour. Jeg kan vildt godt lide Rio Funk, så hvis nogle har nogle har flere anbefalinger, så skriv endlig! |
|
|
Ja Rio er vel hans bedste, men synes dog ikke der meget funk over den! Mere jazzet funk måske...
Vil du have noget med mere knald på med stort K så kan jeg anbefale Mothers Finest. Har lige scoret deres "Live" på lp, der er tryk på kan jeg garantere! Men det er mere i rock enden af spektret.
Edit: Og faktisk udmærket kvalitet.
Du kan høre uddrag i ringe kvalitet på www.cdnow.com
Mvh. |
|
|
Kan kun give Milu ret. Har alle deres plader og de spænder vidt. Fra Funk til det mere rockede. Har været til deres seneste to koncerter i DK (desværre med 10 års mellemrum.....) og den første koncert var 120% sublim og en koncert jeg ALDRIG glemmer __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhhmmmm.... ja funk er sgu noget af det bedste der findes. Og Funkadelic kan helt klart anbefales. Ellers er der jo også Undisputed Truth.Jeg vil helt klart anbefale at anskaffe dem på vinyl i amerikanske udgivelser, da lyden er væsenligt bedre end på de erupæiske udgivelser. Og husk nu at funk skal spilles HØJT!!!!!!!
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh - vi har helt glemt Wild Cherry..! Play that funky music, White Boy..!
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tøffe's uforbeholde anbefalinger:
Alt med MANDRILL - muligvis det vildeste band DU aldrig nogensinde har hørt om - der er i hvert tilfælde mange der siger "hvem????" og ser helt forkerte ud i deres små hoveder når man nævner dem. Men prøv at checke pladerne "Mandrill", "Mandrill Is", "Composite Truth" og "Just Outside of Town" eller køb en opsamling på nettet - det er ren heroin for øregangene
Lee Dorsey, The Meters, Deodato, Ohio Players, alt med JB og hans "spin-off kunstnere" (Maceo Parker, Fred Wesley, Vicki Anderson, Lyn Collins, Sweet Charles o.m.a.), The O'Jays, Zapp, Parliament/Funkadelic, Cymande, Pharaohs, Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Herbie Hancock, det gamle Kool & The Gang, S.O.U.L., WAR, Sly Stone, Skull Snaps, Bar-Kays, Beginning of The End, Willie Hutch, Millie Jackson, The Mar-Keys, Roy Ayers, The Blackbyrds, Soul Searchers, Headhunters, Fatback Band, Jimmy Castor Bunch, The Temptaions (efter deres soul-perode og før deres pop-periode), Gil Scott-Heron, Syl Johnson, Funk INC og jeg kunne blive ved......
Ellers kan denne tråd checkes - den handler om det samme (og jeg har vist nævnt mange af navne før i denne tråd - men hva' satan - disse kunstnere kunne godt trænge til at blive nævnt en gang i ny og næ!!): http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14946&K W=T%F8ffe
Ha' det!!!!!!
Tøffe
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
DEN kan jeg osse anbefale!
|
|
|
Den er jeg også med på. 1 og 2 er et must.
Undgå nr. 3 __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
Så er der jo også 'Tower of Power' der er dælme også funk for alle pengene, til tider er der dog tendenser til lige lovlig meget "fløde-bolle"-musik.
Et album som 'Souled Out' er et godt sted at starte i ToP's efterhånden ret omfattende diskografi:

Håber det kunne bruges!
|
|
|
Og TP sælger den for en flad 50,- __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |