Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC til forstærker HELP ME!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
asco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

hejsa alle sammen. jeg har købt mig et media center med et maya 5.1 mk-2 lyd kort, dens lyd tager jeg ud via et optisk kabel til min keenwood forstærker, men da min forstærker selv skal opdage at der er dolby digital dts i det digitalte signal kan jeg ikke sætte den til det manuelt. Jeg kan bare ikke få det til at virke!!! Men jeg får lyd ud af det bare ikke DD DTS kun stero. Forstærkeren klikker engang når de finder signalet fra en dvd afspiller også går den selv over på endten dts eller DD. Så jeg ville høre om der Er der nogen der har noget erfaring med det? eller kan det være media player eller lign. der skal sættes op til det? som sagt det virker med stereo lyd bare ikke DD,DTS. Det skal siges at det virke fra en dvd afspiller med samme kabel! hvordan har i andre gjordt for at få surroundsound ud til en forstærker digitalt fra en computere/media center ? for resten så er det en Kenwood KRF-V5050D recivere jeg har..

tak på forhånd
Til top Vis asco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asco

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om det er nogen settings i dit lydkort eller dit playersoftware der ikke er sat korrekt, så det ikke er det "rå" signal der bliver sendt videre til forstærkeren.

Fortæl lidt om dit software og dets settings..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Nu er det DD- og DTS-kilder du afspiller ikke?

Maya-kortet kan ikke lave stereo eller lyden fra spil til DD eller DTS.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 15 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme problem, men fandt vist en løsning:) I PowerDVD skal du ind i configurations-audio- og så sætte den til "use SPDIF"

Det samme i media player 11

Ind i tools så options så DVD så advanced så audio og der sætter du speakerinviroment til "use SPDIF"

Det virkede i hvert fald for mig:)

Skal dog lige høre om det er muligt at sende alm. mp3/wma og andet musik digitalt til sin forstærker. Jeg har ligesom asco tilsluttet min computer via min SPDIF udgang til min forstærker med et optisk kabel. Det virker sådan set også fint nok, men jeg er ikke sikker på jeg har de optimale instillinger - skal jeg under SPDIF instillinger stille den til 48K hz eller 96K hz? og hvad er forskellen? Er der andre ting man skal sikre sig for at få den optimale lyd fra sin computer til sin forstærker?

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

asco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Altså jeg bruger media player 10. Og jeg har som sagt et maya lyd kort, til det høre der et program med fra VIA der inde er der nogen opstænings muligheder under digitalt lyd udgang. Jeg kan sætte den til AC3 lyd eller PCM lyd eller autovalg. Kan også sætte den til Internal loop back, og det skulle i følge manuelen være passtrow. Jeg bruger ace mega codec pack som code,(kan det være det der laver ged i det)?

med hensyn til Demo så kan jeg godt finde de ting i media player, jeg kan bare ikke finde audio. Når jeg så trykker advanceret så har jeg et faneblad som hedere ffdshow, er det der du mener?

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Skal ikke kunne sige det for media player 10, men hvis du ikke kører SPDIF er det vel heller ikke sådan det skal gøres alligevel?

Jeg ved ikke meget om det og det kan sikkert lade sig gøre på andre måder - ved bare at jeg fik mit til at virke på den her måde, men hvis dit system er forskelligt fra mit kan det være det skal gøres på en helt anden måde..... ellers prøv at downloade media player 11 og se om det virker på den måde...

Men hvordan har du tilsluttet computeren til din forstærker. Du siger et optisk kabel, men den ende du sætter ind i computeren hvordan ser den ud? og kommer der rødt lys ud gennem den udgang fra dit lydkort?

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Har lige kigget lidt i media player 10 på min anden computer. Og når du går ind i avanceret skal du under højtalermiljø sætte den til SPDIF (hvis det vel og mærke er det du bruger til overførsel).... prøv og se om det virker....

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Der findes 2 guides he rpå forumet til at gøre det.

Den ene hedder bitperfect og den anden hedde rnoget med ffdshow. De kan begge findes i HTPC kategorien, og det er en bruger der hedder patriarken der ha rlavet dem

Jeg ville nok vælge at formatere eftersom du har installeret codec pack. Det er IKKE nødvendigt med codec pack, ud over FFDSHOW.

Hvis man bruger FLAC skal der dog et codec og et extension plugin køres, hvis man bruger MCE.

Held og lykke.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har gjort det uden brug af de to nævnte metoder. Min forstærker opfatter i hvert fald at det er et DD/DTS signal der sendes. Kan godt være det andet gør lyden endnu bedre, men det nævnte skulle kunne gøre det hvis han blot vil have DD eller DTS.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

DTS og DD sendes over som data (komprimeret lyd) som ikke behandles på PC'en, men blot sendes videre.
Derfor vil de to førnævnte guider ikke have nogen indflydelse på lyden for DTS og DD Passthrough.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 December 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

asco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

linket virker ikke. Jeg vil lige prøve nogen af jeres idere af og hvis det ikke virker så prøver jeg lige de 2 guids ellers vender jeg tilbage. tak for hjælpen

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Link 

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes