Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg: KDL26S2000 vs 26PF7521D/26PF5521D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Har selv søgt lidt rundt, og står pt med disse 3 LCD tv:
Sony KDL-26S2000

Philips 26PF5521D

Philips 26PF7521D

Det sidste Philips TV er nok det bedste køb (bl.a. 2xHDMI), hælder også selv pt mest til det.
Men vil gerne høre meninger, erfaringer osv. om de overnævnte TV.

Nu handler topic om disse 3 TV - men I må dog stadig komme med andre forslag.  Digital tuner og HDMI er et must. Så meget har jeg vist fundet frem til.

--------------------------------------
OLD QUESTION:
--------------------------------------

Hej Hifi4all.dk

Jeg søger et LCD TV, som jeg også kan bruge, som skærm til min computer.

Krav:
Mellem 22" og 26-27".
Velegnet som både PC og TV skærm

Findes der nogen LCD TV, hvor man kan se 2 billeder på en gang (picture in picture?). Fx. TV og computer?

Forslag til et godt LCD TV? Gerne nogen erfaringer.

EDIT: Tillægs spørgsmål, da jeg måske er lidt lun på et Sony LCD TV:

Har kigget lidt på et Sony KDL-26S2000 (og S2010, S2020, S2030 - er forskellen kun farven på TV'et? Har ikke lige kunne se andre).

www.sparshop.dk skriver de ved PIP: JA (PC). Hvordan skal det forståes? På Sony hjemmeside står er Ikke tilgængelig ved PIP ved S200, S2010, S2020, men ved U2000 står der JA (PC).

Har et Sony S2000 TV PIP? Jeg bliver jo i tvivl, når der står begge dele.

Der må også være nogen, som har erfaringer med et Sony S2000 TV (måske ikke i 26", men udfra specifikationerne, så er de vist også rimelig ens - udover størrelse).

Mvh. Pallenaldo.
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej Pallenaldo

Jeg har købt mig et LG 26 RZ26LX2, jeg bruger det som tv og til computeren, der er virkelig et godt billed på og man kan både se tv og computer samtidig, den har HDMI og DVI indgang, jeg er meget tilfreds med den.

Mvh. Lars Anton 

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:

Hej Pallenaldo

Jeg har købt mig et LG 26 RZ26LX2, jeg bruger det som tv og til computeren, der er virkelig et godt billed på og man kan både se tv og computer samtidig, den har HDMI og DVI indgang, jeg er meget tilfreds med den.

Mvh. Lars Anton 

Tv billedet er også skarpt? Er der indbygget digital tuner? Hvor købte du dit tv og til hvilken pris?
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på et Sony KDL-26S2000 (og S2010, S2020, S2030 - er forskellen kun farven på TV'et? Har ikke lige kunne se andre).

www.sparshop.dk skriver de ved PIP: JA (PC). Hvordan skal det forståes? På Sony hjemmeside står er Ikke tilgængelig ved PIP ved S200, S2010, S2020, men ved U2000 står der JA (PC).

Der må også være nogen, som har erfaringer med et Sony S2000 TV (måske ikke i 26", men udfra specifikationerne, så er de vist også rimelig ens - udover størrelse).

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg hoppe lige på, er selv intresset i en sådan TV.

Men har lige nogle spørsmål, Der er nogle TV der kun kan nå Computer opløsninger over SVGA indgange, man mange Computer fås med DVI
udgang, og hvis man sætter den over TV´s HDMI ingang, kan kun få Div. TV HD opløsning, eller må man bruge en SVGA til DVI kable for at sette
Computer til TV´s SVGA indgang.

Der er også TV der kun har indbygget DVI/HDMI men kun kan nå HD opløsninger og ikke Compute opløsninger, selv om TV har denne opløsninge,
men at der mange gang findes en TV af samme type men med SVGA indgang, og det er derfor dette TV man skal gå efter hvis man ønsker at
sette en PC til.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

umidlbart ville jeg gå efter digital overførelse.

Du kan ofte tvinge din PC til at køre med den opløsning som dit TV understøtter.

Eller kan alle nye ATI x kort køre ALLE HD opløsninger hvis man bruger ATI Catalyst center.

Har ikke gjort meget i Nvidia, men er 99% sikker på at man kan tvinge dem til alle opløsninger ved hjælp af køre en komando i run.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det i elgiganten... Der er to stik med et DVI,DVI og et VGA, DVI jeg bruger VGA,DVI til min bærbar og det virker fint jeg køre i 1366*768.. Der er ikke digital tuner i... og hvis man får en computer med DVI udgang er man sikret...

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Pallenaldo skrev:

Ingen som har erfaringer med et Sony tv, som kan hjælpe mig lidt? For hælder nok mest til sådan et Sony, da det LG tv koster 9k.

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Håber det er okay med at oppe topic.

Men mangler stadig lidt svar ang. S2000 osv i forrige indlæg.

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

det optimale vil vel være en skærm der kan køre 1:1 pixelmapping over dvi.

LG xxl3r gør vist nok(xx står for skærmstørrelse)

Jeg er ved at sælge et 32" af denne type(har fået det i bonus af arbejdet:-) ) og det understøtter ihvertfald 1:1 pixelmapping over dvi

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

hvordan kan man se det? jeg har et LG 26 RZ26LX2 men synes ikke at jeg kan finde noget om det?

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

det optimale vil vel være en skærm der kan køre 1:1 pixelmapping over dvi.

LG xxl3r gør vist nok(xx står for skærmstørrelse)

Jeg er ved at sælge et 32" af denne type(har fået det i bonus af arbejdet:-) ) og det understøtter ihvertfald 1:1 pixelmapping over dvi

Kan ikke lige finde LG xxL3R. Er du sikker på, at det hedder det? Eller kan du hjælpe med at finde det.

Og som Antonboy spørger, hvordan kan man se, om et TV understøtter 1:1 pixelmapping?

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Her så jeg at den understøtter 1:1 pixelmapping

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18002& KW=lc3r

Har så efterfølgende undersøgt skærmen og man kan desværre ikke få den i størrelser under 32". Så den er nok aktuel længere. Der er nok ikke andet for at skrive til de enkelte producenter om hvilke der understøtter 1:1 over pixelmapping, da disse info er svær at finde umiddelbart.

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

--------------------
Update
--------------------

Har selv søgt lidt rundt, og står pt med disse 3 LCD tv:
Sony KDL-26S2000

Philips 26PF5521D

Philips 26PF7521D

Det sidste Philips TV er nok det bedste køb (bl.a. 2xHDMI), hælder også selv pt mest til det.
Men vil gerne høre meninger, erfaringer osv. om de overnævnte TV.

Nu handler topic om disse 3 TV - men I må dog stadig komme med andre forslag.  Digital tuner og HDMI er et must. Så meget har jeg vist fundet frem til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes