Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: På hovdet - ka’ man det (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Ja undskyld mit måske "lidt" fjollede spørgsmål

Bor PT i en skurvogn  jeg er i besidelse af et sæt B&W DM640i som normalt bruges i min garage, så var det jeg tænkte om det ville lyde helt fjollet, hvis jeg slæbte dem ned i vognen, hvor de kommer til at stå på et bord, på hovdet således at diskant/mellemtone kommer i ørehøjde,og basserne spiller hen over hovdet
Nogen som har prøvet dette??

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Det er vel meget almindeligt, at man vender højttalerne om, hvis de er over lyttehøjde. Som du selv skriver er målet, at diskanten kommer så tæt på ørehøjde som muligt. Når det er sagt, så har jeg aldrig prøvet at nærlytte på et seriøst anlæg med "omvendte" højttalere.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 December 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Bor PT i en skurvogn  jeg er i besidelse af et sæt B&W DM640i som normalt bruges i min garage, så var det jeg tænkte om det ville lyde helt fjollet, hvis jeg slæbte dem ned i vognen, hvor de kommer til at stå på et bord, på hovdet således at diskant/mellemtone kommer i ørehøjde,og basserne spiller hen over hovdet

Hvorfor prøver du ikke selv , eller er du bange for de går istykker.

Det er da et ??? indlæg.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
Finn29 skrev:

Bor PT i en skurvogn  jeg er i besidelse af et sæt B&W DM640i som normalt bruges i min garage, så var det jeg tænkte om det ville lyde helt fjollet, hvis jeg slæbte dem ned i vognen, hvor de kommer til at stå på et bord, på hovdet således at diskant/mellemtone kommer i ørehøjde,og basserne spiller hen over hovdet

Hvorfor prøver du ikke selv , eller er du bange for de går istykker.

Det er da et ??? indlæg.

Næhh det er jeg såmen ikke - men de står godt gemt bag en masse ting og der er temmelig langt at slæbe dem, så hvis der var nogen der på forhånd vidste noget om det ville det jo være noget nemmere.
Undskyldte jo også på forhånd , at det nok var lidt fjollet.

Kunne forestille mig at bassen ville forsvinde når de sidder næsten oppe under loftet, men ved det ikke.

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Det er vel meget almindeligt, at man vender højttalerne om, hvis de er over lyttehøjde. Som du selv skriver er målet, at diskanten kommer så tæt på ørehøjde som muligt. Når det er sagt, så har jeg aldrig prøvet at nærlytte på et seriøst anlæg med "omvendte" højttalere.

/Præsten

Ja men det er vel mest stander/reol modeller det praktiseres med, 640i er jo en gulvmodel, og det er jo nok begrenset hvor seriøst det kan blive i de omgivelser.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tja, det virker vel alligevel, men man skal nok passe på ikke at skubbe til dem. Kunne forestille mig at de er tungest i bunden (den rigtige bund, altså). Har også hørt om folk der hænger dem fra loftet, vendende den ene eller den anden vej, vertikalt eller horizontalt. Man har i hvert fald elimineret vibration-overførsel til gulvet...

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 20 December 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart skulle det jo nok kunne lade sig gøre. Hvordan det kommer til at lyde er umuligt at sige noget om, det kommer jo også meget an på akustikken i din skurvogn. Højtaleren er jo konstrueret til at stå rigtigt så inginøren har nok ikke taget højden for den anvendelse, så du må nok prøve dig frem.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 December 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

OFF TOPIC: Finn hvordan går det med hytten?? Var det ikke dig der var så uheldig at have brand???

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 05:31 | IP-adresse registreret  

Jamen det lader jo til at jeg må til at grave/slæbe dem frem
ved jo godt at der ikke er nogle gyldne regler i hifi - men fiskede alligevel efter noget med at hvis man placere bassen for højt så forsvinder den.

mørch skrev:

OFF TOPIC: Finn hvordan går det med hytten?? Var det ikke dig der var så uheldig at have brand???

mvh

Ikke så godt - Der er indhentet 3 tilbud på renovering som spænder fra 600-900k + moms  
så det er meget tæt på en ombygning, men ikke tæt nok
skulle have byggemøde i tirsdags, men tømmeren som står for det havde sørme glemt det
så det er udsat til idag , men de forventer at begynde efter nytår hmmmm...

Har fået endelig tilbagemelding fra skadeservice om anlæget, ALT er kasseret, teknikeren turde ikke stå inde for, at den syre der er i soden ikke ville ødelægge indmaden med tiden, da det er ætset ind i alt.

har også fået lavet skadeliste på grejet det løb op i 521.495,- i listepris
dertil kommer så plader og dvd'er
troede SQ ikke det var så meget.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 December 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

håber du er godt forsikret !

BMI technologies kan vaske elektronik og efterfølgende teste det - de arbejder bla for Codan - de er sk.... dygtige - de har to metoder - først en tør - hvor de bomber elektronikken med enten ozon eller ioner eller et eller andet  - det foregår i et lukke rum - når processen er færdig ligger der en masse sort støv/sod på gulvet neden under apparatet - bagefter sætter de det i en vaske maskine - ligner sådan en industri/storkøkken saf - den vaske med kemikalier - når den er klar står det tindrende flot - så måler de ud og skifter evt dårlige komponenter.

De kan også redde data fra en hardisk på en labtop der er smeltet efter en brand - desværre er der stadig forsikringsselskaber der vælger at bruge amatørfirmaer der gør mere skad end gavn - fx Top Danmark

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
håber du er godt forsikret !

BMI technologies kan vaske elektronik og efterfølgende teste det - de arbejder bla for Codan - de er sk.... dygtige - de har to metoder - først en tør - hvor de bomber elektronikken med enten ozon eller ioner eller et eller andet  - det foregår i et lukke rum - når processen er færdig ligger der en masse sort støv/sod på gulvet neden under apparatet - bagefter sætter de det i en vaske maskine - ligner sådan en industri/storkøkken saf - den vaske med kemikalier - når den er klar står det tindrende flot - så måler de ud og skifter evt dårlige komponenter.

De kan også redde data fra en hardisk på en labtop der er smeltet efter en brand - desværre er der stadig forsikringsselskaber der vælger at bruge amatørfirmaer der gør mere skad end gavn - fx Top Danmark

Forsikret øhh  ej det kan blive lidt af et problem , summen er på 870k så der er ikke meget tilbage til tøj og indbo, men umiddelbart tror jeg at vi kan holde os indenfor, hvis vi ikke er alt for krævende, havde da gudskelov ikke noget andet af speciel værdi.

Det er Røsva skadeservice der har opgaven, via CODAN, og de har anlæg til ozon/ion, har fået nogle skiver tilbage de har renset og de er flotte, men de har også stået tæt sammen i en reol, havde gudskelov det meste af min samling stående på gulvet, så der er håb for de fleste

Men på en måde er jeg glad for at det er kasseret, ville ikke være tryk ved at få noget tilbage der har været adskilt i atomer, vasket og samlet igen. 

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Dynaudio har gjort det i årevis

http://img460.imageshack.us/img460/9296/billede20027jx0.jpg

Hvornår mon hans mor kommer, og støver det fjernsyn af  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 21 December 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
hans mor kommer, og støver det fjernsyn af  

Min mor? Jeg har skam en kæreste og alt muligt, he! 

(men billedet er taget da huset var under renovering, så der var støv og midlertidige løsninger over det hele )

I dag (2 år efter!) ser det samme hjørne sådan her ud:

http://img134.imageshack.us/img134/2130/stue007kd9.jpg

Og Finn29, jeg føler med dig! Må være surt at skulle renovere på den baggrund. Får du mulighed for at opgradere noget af dit udstyr med forsikringspengene i hånden?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Off-topic:

Finn29: Held og lykke, det bliver spændende når det er færdig. Inden da skal du huske: 

• Få en rigtig god kontrakt. Man kan ikke skrive sig ud af alt, men det er et godt sted at starte. Ellers er det vigtigt at få aftalt - skriftligt - nogle procedurer, når noget går skævt - og det sker på et tidspunkt.
  • Følg med i projektet hver dag og regn med at det tager længere tid end der bliver sagt.
  • Forlang at alle firmaer er med i Byg-Garanti ordningen og kontrollere selv at de er det
  • Få referencer, og refencer og referencer på alle firmaer, som du selvfølgelig kontakter og tager og besøger.
  • Regn med at den samlet pris minimum bliver 20% større end det der bliver indgået kontrakt på til div. ekstra arbejder.

Så kan det kun gå lidt galt... men betyder at i sidste ende kan du slappe af i dit "nye" hus Wink

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

mere off-topic om byggeri til Finn29
Min Nabo datter skulle have udbygget hus - hun sidde selv i et reakreditinstitut og havde sikret sig en kontrakt med et veletableret firma. I kontrakten skulle firmaet betale dagbøde a 3.000 for hver dags forsinkelse! - Byggeriet var i fast tilbud på 1.150.000 kr. Det blev et ½ år forsinket og firmaet betlate alle dagbøder uden at blinke - de havde undervejs fået mere lukrative tilbud! Mest synd for min Nabo der skulle have dem boende et ½ år ekstra
Så husk også noget omkring tid - dagbøder.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Jamen det lader jo til at jeg må til at grave/slæbe dem frem
ved jo godt at der ikke er nogle gyldne regler i hifi - men fiskede alligevel efter noget med at hvis man placere bassen for højt så forsvinder den.

mørch skrev:

mvh

Ikke så godt - Der er indhentet 3 tilbud på renovering som spænder fra 600-900k + moms  
så det er meget tæt på en ombygning, men ikke tæt nok
skulle have byggemøde i tirsdags, men tømmeren som står for det havde sørme glemt det
så det er udsat til idag , men de forventer at begynde efter nytår hmmmm...

Har fået endelig tilbagemelding fra skadeservice om anlæget, ALT er kasseret, teknikeren turde ikke stå inde for, at den syre der er i soden ikke ville ødelægge indmaden med tiden, da det er ætset ind i alt.

har også fået lavet skadeliste på grejet det løb op i 521.495,- i listepris
dertil kommer så plader og dvd'er
troede SQ ikke det var så meget.

Så må vi bare håbe at tømmeren husker at komme til januar, når du skal til at bygge. Held og lykke med byggeriet, og rensningen af grej og plader. Håber sq at i får en god jul trods alt.

Mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes