Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt/Int ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg synes til tider man kan blive hel forvirret, over alt det der er at vælge imellem.
Jeg er på udkig efter en effekt/int. forstærker, der har til formål, at trække mine fronter i mit surround setup.
Det kunne jo være ganske optimalt med en 3 x effekt til mine fronter, samt center. Jeg er på det stadie, hvor jeg begynder at hælde mere og mere til stereo, da jeg synes udbyttet ikke er optimalt, men det kunne jo være at effekten/int kunne ændre på det. Skal uanset hvad have en anden forstærker, da jeg ikke helt er tilfreds. Hvis det er man vælger at gå til stereo, er det så bedre med en forforstærker/effekt eller int?

Jeg har intentioner om at købe brugt, da jeg ikke lige kan prale med hvad der står på kontoen, har læst en del her på siden omkring følgende effekter/int, men hvad siger i entusiaster til det?

Mine fremtidsplaner er selvfølgelig at købe et par helicon fronter, så effekten/int. skulle gerne matche.

• Cayin 252B
  • Cayin 153B
  • Classic 6.6
  • XTZ 100D II
  • Acoustic Reality 202 REF <- Har hørt den over et par martin logan, synes den lød godt, men holder det digitale? hvad må jeg slippe for sådan en brugt?
  • Atoll AV100 <- (3x100W) kender ikke rigtig noget til det mærke, men der er en billig til salg
Det kunne være til stor gavn, hvis i kunne hjælpe med at vejlede/begrænse mit valg, eller evt. komme med andre bud. 

MVH

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

det nemmeste og nok det billigste ville være , at finde en god integreret forstærker. grunden til , at jeg skriver sådan er, hvis man kører med effect og foforstærker er der 2 led i afspildnings kæden , som skal forbindes med hindanden er go skal der et godt kabel imellem der. 

og jo mindre led der er i kæden jo nemmere , at få til at spille ordentligt. der er jo ikke nogen kæde der er stærkere end det svageste led.

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode kabler ;-)
Jeg har nu også overvejet Densen, og Holfi, men modellerne har jeg ikke så meget styr på. Har læst lidt omkring Holfi´s Integra 8, som skulle være ok. Nogen der lige kan vejlede mig lidt please, skal snart af med min NAD ;-)

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Her står der lidt om Holfi og Rega

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48212

Begge forstærkere får min uforbeholdne anbefaling.

/Kristian

Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Der findes bla. en anden model: Holfi Integra 8 AE (Anniversary Edition), hvad er lige den store forskel? 

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg ved er at der ligger en større strømforsyning i og så er den "tuned" til 100 watt i stedet for 70. Men om der er afgørende forskel på lyden tror jeg ikke. De er vist bygget op om samme kredsløb.
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

kan desværre ikke råde dig ang. de produkter , men ud og lyt selv. det er jo dine ører der skal være tilfreds med det og ikke andres

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man så give for sådan en klæbbert brugt? Vil den kunne spille sammen med et par helicon / leisure 2? Kan den bruges, som effekt?

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ozzy24 skrev:
kan desværre ikke råde dig ang. de produkter , men ud og lyt selv. det er jo dine ører der skal være tilfreds med det og ikke andres

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men kan man overhovedet lytte til sådan en Holfi Integra 8 mere? Det kunne nu lige være rart, hvis man kunne udpege et par kandidater til noget lytning, men det kommer jo også an på hvilke højttalere osv der er spændt på, så det er måske et vidt begreb.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hvad må man give for en Densen BEAT B-100 fra (1998), ved ikke lige hvad model det er.
Eller hvad med Densen B200 samt B300? Det kan jo ikke gå helt galt at købe brugt, kan altid sælge det igen, hvis det ikke tiltaler mig, kommer selvfølgelig an på prisen.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Du får da fyret nogle spørgsmål

Hvis du regner med at ville gå over til stereo og generalt vægter dette meget højt, så er det smartest med en intg. forstærker og ikke en effekt, medmindre du er frisk på at købe forforstærker til senere...

Jeg har selv med stor tilfreds investeret i en Classic No 6.6, den spiller kanont godt og har styr på mine speakers. Og hvis du regner med at købe H800 på et tidspunkt er der også overarme i 6.6 til det, den er utrolig kraftfuld med 2x 500 VA trafoer og 2x 50.000 µF ladelytkapacitet og 2x 160/275/410 watt i 8,4 og 2 ohm. Eneste problem er at du vil få svært ved at opdrive en brugt, jeg har ikke set en endnu, så jeg tror du skal se på den som ny. Uanset hvad synes jeg du skal være villig til at give lidt ekstra, hvis det er det der skal til for at være godt tilfreds mange år fremover, måske 10 eller 20?

Cayin skulle også spille rigtigt godt, jeg har ikke hørt dem selv, men jeg har hørt om dem og de får altid flotte roser. Cayin 153B svare jo til en Classic No 6.8 så kan du jo se hvilken en der er bedst.

Efter hvad jeg har læst om Densen tror jeg ikke det er det du skal satse på hvis du vil købe nogle H800 senere, jeg tror ikke de har krafter nok til de højttalere, og jeg ville nok også udelukke Atoll'en og Classic 6.8'eren samt Cayin 153B'eren, men du kan jo altid lytte til dem og se hvad de kan.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Du får da fyret nogle spørgsmål

Hvis du regner med at ville gå over til stereo og generalt vægter dette meget højt, så er det smartest med en intg. forstærker og ikke en effekt, medmindre du er frisk på at købe forforstærker til senere...

Jeg har selv med stor tilfreds investeret i en Classic No 6.6, den spiller kanont godt og har styr på mine speakers. Og hvis du regner med at købe H800 på et tidspunkt er der også overarme i 6.6 til det, den er utrolig kraftfuld med 2x 500 VA trafoer og 2x 50.000 µF ladelytkapacitet og 2x 160/275/410 watt i 8,4 og 2 ohm. Eneste problem er at du vil få svært ved at opdrive en brugt, jeg har ikke set en endnu, så jeg tror du skal se på den som ny. Uanset hvad synes jeg du skal være villig til at give lidt ekstra, hvis det er det der skal til for at være godt tilfreds mange år fremover, måske 10 eller 20?

Cayin skulle også spille rigtigt godt, jeg har ikke hørt dem selv, men jeg har hørt om dem og de får altid flotte roser. Cayin 153B svare jo til en Classic No 6.8 så kan du jo se hvilken en der er bedst.

Efter hvad jeg har læst om Densen tror jeg ikke det er det du skal satse på hvis du vil købe nogle H800 senere, jeg tror ikke de har krafter nok til de højttalere, og jeg ville nok også udelukke Atoll'en og Classic 6.8'eren samt Cayin 153B'eren, men du kan jo altid lytte til dem og se hvad de kan.

Jeg har ikke tænkt mig at købe Helicon 800, men måske 400´eren, men intet er sikkert på at det bliver heliconen. Jeg har læst en del om Classic 6.6B´eren, men tvivler lidt, da man hører om en række fejl. Pt. skal mine Aurumer trækkes, vil lige give dem en chance, mit rum er nu heller ikke så stort. Mange tak for dit svar.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Mener du med brummen i trafo og støj i kanalerne? Faktum er at trafobrummen forekommer, men ikke i mere væsentlig grad end at man sjældent lægger mærke til det, det samme med støjen i kanalerne. Støjen i kanalerne kommer også an på følsomheden i dine højttalere
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Nå ok, er det ikke noget med at man kan låne sådan en fætter, og så retunere den hvis man ikke er tilfreds?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Prøv med en Cayin 153B den får mine varmeste anbefalinger! Den er også blevet testet af et norsk magasin på et par H800, og de var helt vilde med den, og manglede ikke kræfter!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja den skulle efter sin vis, spille bedre end 252B, men hvor køber man sådan en fætter billigst?

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hej Usse...

Holfi og Dali Helicon spiller smukt sammen..  kan anbefale Holfi Pre NB1 S.E. forforstærker med Holfi Power NB250, eller Holfi Pre NB2 og Holfi Power 150

Og behold så din Nad Surround receiver og kør fronthøjttalerne via pre-out til stereoforforstærkeren, så får du et seriøst stereo set-up med en surround 'tilbygning'

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Hej Usse.......

Hvis du gerne vil lytte lidt på Holfi skal du være velkommen hos mig, jeg har Holfi Pre 8 EE og Power NB250, du kan evt. medbringe egne HT, kan se at du kommer fra sønderjylland, jeg bor i Nordborg på Als.

Mvh. Allan

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Ja den skulle efter sin vis, spille bedre end 252B, men hvor køber man sådan en fætter billigst?

Tjah, hifiklubben her i Århus i Nørregade forhandler dem, men prisen er ikke vildt favorabel. Expert i Varde havde et parti til 5.5 k, intil jeg snuppede den sidste...  Så jeg ved det faktisk ikke helt. Måske Topsound i KBH vil tage sådan en hjem til billige penge?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk hørt Cayin 252B på Cayin 15B.  Så hvis du er ude efter noget der spiller upfront / og er smæk på, Burde du bestille en demo.

Ps. 252B kan du få til 6899,-

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum