| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Joe,
Fra 6*12V bilbatterier
Hvordan kommer jeg fra +-41V til 35-37V, dvs. 10% ned. Der går gerne en 20-30 ampere.?
Kan jeg evt. "afmontere" nogle af cellerne ved f.eks. at tage væske ud? he-he eller eksploderer det hele boom.
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
6*12v = 72 volt dvs. +/- 36 volt passer det ike meget godt uden regulering? og selv om der skulle være en volt eller 2 mere pr. batteri er det stadig ikke helt ved siden af.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 12V batterier går altså lidt højere op. På den ene side kommer jeg over de 40V, og jeg har oplevet at nogle lm3886 amps siger fut. Så det er lige i overkanten, og lige de 3-4 Volt for meget :(
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fjern to batterier og prøv igen med +/- 24V.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ui det hele taget IKKE særlig snedigt at have en regulator i powerforsyningen til en effektforstærker. Det æder dynamik, og det ødelægger batteriernes evne til at levere strøm i seriøst rå mængder! Mit bud er som David: Fjern et af batterierne i hver forsyningshalvdel, og nøjes med 2x24 volt (nærmere 26-27 i praksis). Det burde være RIGELIGT, specielt fordi du har en meget strømstærk forsyning! Jeg ved ikke om du allerede har det, men ellers bør du overveje nogle elektrolytter lokalt ved din LM3886! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok have lidt elektrolytter i parallel med batteriforsyningen, samt en hurtig lokalafkobling helt inde på chippens forsyningsben, det skulle give en del på LM3886. Er det ikke noget med at batterier er lidt højimpedante? Tænker på de gamle Hiraga Monster forstærkere, der havde en masse kapacitet parallelt med batterierne...
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Enig en regulering vil være noget total meningsløst møg.
Jeg har 2*100.000 Rifa peh200 til hovedregulering. Samt 2*100uf helt inde ved benene på hver lm3886 (plus 2*100nf).
I øvrigt lyder det p***e hamrende godt ift. en 1000w trafo.
Men kan man ikke disable nogle celler i batterierne? - jeg vil gene have den sidste spænding. Ellers vil jeg gøre som foreslået.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bilbatterier indendørs ? Du skal så have en larmende udsugning, til at fjerne giftige dampe med. Brug hellere maritime batterier i stedet. Dem kan du have indendørs, uden at blive forgiftet.  EDIT: Tapper du vand af et bilbatteri, så kollapser det.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer, hvis bare man har ledt udstødningen ud af huset, ser jeg ikke noget problem

|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

De står selvfølgeligt udenfor.
2*420Ah kapacitet det er hvad jeg forstår med en stiv strømforsyning:)
OK, kan jeg ikke stoppe nogle kemikalier i, der stopper processen så, for nogle af cellerne ? :) - boom
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:

OK, kan jeg ikke stoppe nogle kemikalier i, der stopper processen så, for nogle af cellerne ? :) - boom |
|
|
Tjae, i stedet for en muteknap, kan en vaskeribøjle på tværs af batteriet, nok slukke anlægget.  Det med kemikalier, ville jeg nok undlade at rode med, sammen med syre. EDIT: Du kan evt. prøve med homøopatisk behandlet vand i batteriet. (Hvis man selv er standerstiv, behøver man ikke en stiv strømforsyning)__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Spencer skrev:
Bilbatterier indendørs ?Du skal så have en larmende udsugning, til at fjerne giftige dampe med.Brug hellere maritime batterier i stedet.Dem kan du have indendørs, uden at blive forgiftet. EDIT: Tapper du vand af et bilbatteri, så kollapser det.
|
|
|
ikk hvis man bruger gele batterier!!!!  |
|
|
Hmm... gelebatterier - giver det ikke en lidt blævrende bas ?  Ellers er jeg generelt stemt for ideen, med at lave mad om til hifi. Et hurtigt kig ind i mit køleskab, vil afsløre at jeg nok vil kunne lave et fornuftigt highend setup.  Maritime batterier er iøvrigt lavet med gele.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|

OK, kan jeg ikke stoppe nogle kemikalier i, der stopper processen så, for nogle af cellerne ? :) - boom
|
|
|
Hvad er det for nogle batterier du har på 420Ah?
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte at hvis et batteri kan starte Volvoen i minus 20 grader, kan 6 batterier også trække en lm3886 ved stuetemperatur.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
| Jeg tænkte at hvis et batteri kan starte Volvoen i minus 20 grader, kan 6 batterier også trække en lm3886 ved stuetemperatur. |
|
|
Du kan lige nå det. Link__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
kramer71 skrev:
| Jeg tænkte at hvis et batteri kan starte Volvoen i minus 20 grader, kan 6 batterier også trække en lm3886 ved stuetemperatur. |
|
|
Du kan lige nå det. Link
|
|
|
Arg. Er solgt. Ellers en oplagt opgraderingsmulighed. Hvad mon det ville koste at sende per ekspres post?
|
| Til top |
|
| |
TCaudiostyle Udelukket fra forum

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lange og hvor tykke kabler har du fra de batterier og hen til forstærkeren ?
I enhver forstærker bør kabeltrækket fra strømforsygning/batterier være så kort & kraftigt, som muligt.
Så hellere ha 2 x 12 Volt + 1 x 6 Volt forseglede battrier helt henne ved "trinnet" og have max 15 cm kabel af kraftig tykkelse på.
De 2 x 12 + 1 x 6 Volt kunne du føde med en ureguleret forsygning på 35 Volt (spændingen bør ligge 1,5 til 2 volt over "volttallet" på batteriet, da det er det der giver energi til batterierne)
De 6 & 12 Volt batterier fås nemt i 12 Ah til rimelige penge og 12 Ah helt henne ved "trinnet" bør være rigeligt - kortslutningsstrømmen er jo enorm.
Bare en lille idé
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Spencer skrev:
kramer71 skrev:
|
|
Du kan lige nå det. Link
|
|
|
Arg. Er solgt. Ellers en oplagt opgraderingsmulighed. Hvad mon det ville koste at sende per ekspres post? |
|
|
Du kan nok nøjes med ét frimærke, hvis bare det er det rigtige.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
2*4mm2 og 6mm2 til stel. knap 1½ meter. 2*100.000 rifa peh200 som hovedlytter. Kontinuerlig efffekt over 4-600watt. Jeg kan ikke nøjes med meget mindre. Det er ikke kun spidstrøm der er afgørende.
Der er iøvrigt ikke meget mere end 1,5mm2 i startkabler der er de 2-3 meter lange! :) Skuffende - det meste er isolering - for varmen :)
|
| Til top |
|
| |