| Forfatter |
|
HyBBe Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allerf�rst vil jeg lige sige hej. Meget interrasant forum her. Jeg har 1 problem med mit media center. Jeg kan ikke skrue op og ned n�r jeg k�rer med DIGITAL lyd. Hvis jeg skruer ned p� "0" f.eks i en DVD spiller filmen alligevel (Er n�dt til at skrue ned p� mine logitech 5500 Digital) Hvilket der irretere mig meget. Som i kan se p� billedet, har jeg ikke mulighed for at "koble" SPDIF og media centeret sammen ?!  Hvis jeg klikker på "SLÅ FRA" så slukker dvdéns lyd ligeledes! Kan jeg ikke f� det til at virke p� nogen m�de :( __________________ || ANTEC FUSION || MSI K9VGM || MAXTOR 80 GB Systemdisk || 2 x Western Digital 250 GB Ekstern Disk || MAXTOR 200 GB DISK || NED DVD+RW || Hauppage 150 || SPDIF Bracket || 32" Samsung TV || 1 GB RAM ||
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du kører digital passthrough som du gør (altså lader dekoderen i dit Logitech-system stå for dekodningen af DD eller DTS-lyden), så kan du ikke justere lydstyrken på PC, da det du overfører vi det digitale faktisk bare er data der overføres.
Vi du vil kunne skrue op og ned for lyden på PC'en, så skal du lade den stå for dekodningen og overføre lyden via 3 analoge kabler.
|
| Til top |
|
| |
HyBBe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK : Kan jeg ikke gøre noget så ?
__________________ || ANTEC FUSION || MSI K9VGM || MAXTOR 80 GB Systemdisk || 2 x Western Digital 250 GB Ekstern Disk || MAXTOR 200 GB DISK || NED DVD+RW || Hauppage 150 || SPDIF Bracket || 32" Samsung TV || 1 GB RAM ||
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Du kan ikke skrue op og ned....passthrough er ca = kernel streaming.....Men du kan bestemme hvilken applikation der skal håndtere AC3 kilden og vælge fx ffdshow og så lave noget postprocessing med fx Volume filtret... FFDshow er din ven=] mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
HyBBe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Du kan ikke skrue op og ned....passthrough er ca = kernel streaming.....Men du kan bestemme hvilken applikation der skal h�ndtere AC3 kilden og v�lge fx ffdshow og s� lave noget postprocessing med fx Volume filtret... FFDshow er din ven=]
mvh Anders
|
|
|
Hej, det lyder MEGET kompliceret ? :) Noget du kan lave et screenshot af? Og går ud fra jeg skal hente den app. der hedder "FFDSHOW" ? __________________ || ANTEC FUSION || MSI K9VGM || MAXTOR 80 GB Systemdisk || 2 x Western Digital 250 GB Ekstern Disk || MAXTOR 200 GB DISK || NED DVD+RW || Hauppage 150 || SPDIF Bracket || 32" Samsung TV || 1 GB RAM ||
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tjek hans guide om at sætte FFDSHOW op, der vil du nok kunne finde nogle svar. Link står nederst i hans signatur
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBBe skrev:
zuluDK : Kan jeg ikke gøre noget så ?
|
|
|
Du kan køre analogt som jeg foreslår.
|
| Til top |
|
| |
HyBBe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZuluDK --> Men nu vil jeg jo gerne køre digitalt, for at få udnyttelse af de forskellige ting i mine Logitech 5500 Digital.
__________________ || ANTEC FUSION || MSI K9VGM || MAXTOR 80 GB Systemdisk || 2 x Western Digital 250 GB Ekstern Disk || MAXTOR 200 GB DISK || NED DVD+RW || Hauppage 150 || SPDIF Bracket || 32" Samsung TV || 1 GB RAM ||
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBBe skrev:
ZuluDK --> Men nu vil jeg jo gerne køre digitalt, for at få udnyttelse af de forskellige ting i mine Logitech 5500 Digital.
|
|
|
Så skal du have fat i FFDShow, men jeg tror ikke at du mister noget ved at køre analogt, det kommer selvfølgelig an på hvilket lydkort du har.
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FFDShow er for entusiasterne og kræver en del kendskab at manøvrere.
Det bedste resultat er digital passthrough til en forstærker hvor du så kan manipulere lyden. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
FFDShow er for entusiasterne og kræver en del kendskab at manøvrere.
Det bedste resultat er digital passthrough til en forstærker hvor du så kan manipulere lyden. |
|
|
Det er jo lavet en udførlig dansk guide, så hr. og fru. jensen kan sætte FFDSHOW op, så hvorfor ikke bruge det? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
realper Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor gøre det så besværligt ?
Bare kør volumetracker, så kan du kæde din system volume sammen med din SPDIF volume. Husk og læg den i den startup mappe.
Volumetracker
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
realper skrev:
Bare kør volumetracker, så kan du kæde din system volume sammen med din SPDIF volume. Husk og læg den i den startup mappe.
Volumetracker |
|
|
Lyder interessant. Har du prøvet det med DTS og DD-passthrough?
|
| Til top |
|
| |
realper Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
realper skrev:
Volumetracker |
|
|
Lyder interessant. Har du prøvet det med DTS og DD-passthrough? |
|
|
Ja dolby virker fint. Du kan bare hente programmet og se det. Det installerer sig ikke...
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha kan ikke tro at jeg missede denne.....Denne applikation låser kun master volume med wave og spdif i kmixer=INGEN volume kontrol på passthrough...Hvorfor det ikke lader sig gøre er jo fordi at det er tale om KS og ikke Windows Kmixer, som volumtracker bruger.... At styre KS kræver Dynamic Range compression....og så bliver l**tet næppe bp og ej heller passthrough...
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg kører digitalt til mit Logitech Z-5500 via TerraTec Phase 24W har jeg eksempelvis ikke noget problem med, at skrue op og ned for musikken i Winamp.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
| Når jeg kører digitalt til mit Logitech Z-5500 via TerraTec Phase 24W har jeg eksempelvis ikke noget problem med, at skrue op og ned for musikken i Winamp. |
|
|
Du kan også i Foobar2k....Men det er jo fordi at der anvendes Dynamic Range Compression på Volume Control i disse programmer.....Det har intet med Volumetracker at gøre for såvidt. Jeg har selv et HDA mystique kort (cmi 8768) som er det samme som TB Montego DDLkortet som volumetracker oprindeligt blev lavet til. Jeg har testet det intensivt og er kommet til at Volumetracker virker ift directsound (og kmixer)og IKKE KS eller passthrough. (Der linkes som sagt SPDIF out med Master volume og Wave som essentielt er en del af kmixer) __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |