| Forfatter |
|
desko Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
O’høj skib i sigte…?
Er der nogen Rotel-fans derude der har hørt rygter, læst på nettet eller set billeder fra en tysk hifi-messe, om der snart kommer en ny model/afløser af Rotel’s surround flagskib RSP-1098?
Det kan jo være at de bare laver en ny version med HDMI, som de gjorde i springet fra RSX-1056 til RSX-1057?
RSP-1098 er stadig en lækkerbisken, men har jo efterhånden været flagskibet i 4 år!
- Er der nogen der har det nye skib i sigte?

RSP-1098 - http://europe.rotel.com/products/specs/rsp1098.htm 7.1 Surround Preamp/Processor with TFT display
Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-logic II, dts, dtsES, dts ES Discrete, dts Neo 6,DTS 24/96, HDCD
• 8 inputs (cd, tape, tuner, video 1 - 5) plus 7.1 channel input
• 8 assignable digital inputs
• 4 HD component video monitor inputs
• Multiroom/multisource
• Multi-room/multi-source with S-Video and composite • RS232 interface, 4 assignable 12 volt triggers __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
YAIKS!    
Mark Levinson No. 40 Media Console koster 295.000 kr - ja det må siges at været et lidt andet prisleje end Rotel!
www.steensen.dk/MarkLevinsonpris.htm
- Hvad kan retfærdiggøre sådan en pris? Den har forhåbentlig en indbygget espresso-maskine eller noget...
Der må da være andre mærker, der også har fået det fikse ide med et LCD-display...!? __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. en ny topmodel, så planlægger de vist at brygge lidt mere på den eksiterende RSP-1098 (som jeg også selv har haft fornøjelsen af). HDMI-switching kommer vist til at ske i en separat boks, der styres fra RSP-1098. Et godt sted for al Rotel info er Club Rotel på www.htguide.com - jeg har ikke selv frekventeret Club Rotel siden jeg solgte min RSP-1098, så det jeg har skrevet ovenfor er måske outdatet allerede  __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
desko skrev:
|
Der må da være andre mærker, der også har fået det fikse ide med et LCD-display...!?
|
|
|
classé
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Greve Tak for linket, jeg vil tjekke det ud  - Var du utilfreds med RSP-1098 siden du har gået væk fra den igen? Har har den nemlig stående på min ønskeseddel  ------------------------------------------------------------ ------------------- Ja, det kan jeg godt se, der er to modeller fra Classé i hifiklubben: CLASSÉ Delta SSP-300  CLASSÉ Delta SSP-600  /desko __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
desko skrev:
Hej Greve
Tak for linket, jeg vil tjekke det ud 
- Var du utilfreds med RSP-1098 siden du har gået væk fra den igen?
Har har den nemlig stående på min ønskeseddel 
/desko |
|
|
Simpel forklaring: Pengenød. Der var absolut intet galt med RSP-1098 og jeg var meget glad for den. __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er det display på forsiden godt for? Hvad kan det? Og er det ikke irriterende når man ser film eller lign.?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ejer jeg desværre ikke selv en RSP-1098 så har ikke prøvet det i ren praksis, men jeg kunne da forestille mig en del cool ting det kunne bruges til… (meget af det er selvfølgelig bare lir)
Man slukker for skærmen når man ser film - i sig selv en fed feature, for så er der ikke noget der lyser op i bio’en 
• Tjekke menuen / spole / finde en bestemt scene uden skal skulle tænke projektoren • Overvågningskamera (på toilettet) / baby-alarm • Cool on-screen display menu
- Er der egentlig nogen der ved om man selv har mulighed for at ”style” menu’en på RSP-1098, kunne jo være blæret. Tænker på ligesom en Pronto-fjernbetjening fx – så man kan ligge DTS-logo ind og andet grafik/billeder ect.
/desko __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
desko skrev:
- Er der egentlig nogen der ved om man selv har mulighed for at ”style” menu’en på RSP-1098, kunne jo være blæret. Tænker på ligesom en Pronto-fjernbetjening fx – så man kan ligge DTS-logo ind og andet grafik/billeder ect.
/desko |
|
|
desko, desværre er RSP-1098'ens menu system ret basalt. Det er tekstbaseret uden nogen form for brugerfladeændringsmuligheder (udover via ny firmware fra Rotel). Iøvrigt fandt min søn endnu en god anvendelse for den lille skærm i RSP-1098: Han kunne spille PlayStation i stuen mens min kone så TV på plasma'en...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Èn mere til samlingen...
Faldt over en Surround Processor mere med LCD-display.
The Halcro SSP100
Ser faktisk meget lækker ud...
- er der nogen der kender prisen på sådan én her fætter og/eller om der er nogen forhandlere der importere dem i DK?
 __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |