Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har lige fået mig kabel TV fra TDC, har fået programguide osv. til at fungere. Men der er en ting der genere mig ustandseligt. TV´et er kun 4:3, Hvis jeg sætter stikket direkte til mit TV så finder den selv ud af det er 16:9 i mange af mine udsendleser. Hvad gør jeg for at få MCE til at forstå det?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
BUNE|Media Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hej
Jeg har lige fået mig kabel TV fra TDC, har fået programguide osv. til at fungere. Men der er en ting der genere mig ustandseligt.
TV´et er kun 4:3, Hvis jeg sætter stikket direkte til mit TV så finder den selv ud af det er 16:9 i mange af mine udsendleser. Hvad gør jeg for at få MCE til at forstå det?
|
|
|
Gå ind i indstillingerne til TV, og prøv de forskellige typer, Alm fjernsyn, flasdskærm osv... Tjek også at du ikke har aktiveret Zoom
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUNE|Media skrev:
AkilleuZ skrev:
Hej
Jeg har lige fået mig kabel TV fra TDC, har fået programguide osv. til at fungere. Men der er en ting der genere mig ustandseligt.
TV´et er kun 4:3, Hvis jeg sætter stikket direkte til mit TV så finder den selv ud af det er 16:9 i mange af mine udsendleser. Hvad gør jeg for at få MCE til at forstå det?
|
|
|
Gå ind i indstillingerne til TV, og prøv de forskellige typer, Alm fjernsyn, flasdskærm osv... Tjek også at du ikke har aktiveret Zoom |
|
|
Jeg har indstillet det til LCD. Men kan ikke finde info omkring zoom, hvor findes det henne? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
BUNE|Media Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
BUNE|Media skrev:
AkilleuZ skrev:
Hej
|
|
|
Gå ind i indstillingerne til TV, og prøv de forskellige typer, Alm fjernsyn, flasdskærm osv... Tjek også at du ikke har aktiveret Zoom
|
|
|
Jeg har indstillet det til LCD.
Men kan ikke finde info omkring zoom, hvor findes det henne?
|
|
|
Hvis du højreklikker, mens du ser TV el. Tryk Ctrl+D, så kan du aktivere forskellige zoom funktioner.
Er det en 4:3 LCD, skal du også vælge 4:3 formatet
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en 16:9 LCD Har fundet zoom funktionen, det virker fint. Synes dog det er mærkeligt at den ikke selv kan finde ud af at instille det.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
BUNE|Media Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Det er en 16:9 LCD
Har fundet zoom funktionen, det virker fint. Synes dog det er mærkeligt at den ikke selv kan finde ud af at instille det.
|
|
|
Det skulle den også gøre, hvis du har sat den til 16:9 og zoom skal stå til 1. Sidst men ikke mindst, så SKAL du vælge den rigtige type tilslutning i MCE!
Hvilken tilslutning bruger du imellem HTPC og LCD? Mærke? Graffikkort?
|
Til top |
|
|