Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Windows Vista (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har lige fået installeret det nye vista på en bærbar, og er slet ikke imponeret

Jeg har en Synology 106j kørende som Nas-server, med hele familiens musik liggende på, og Vista kan ikke køre synology assistant, programmet der gør det lidt nemmere at bruge serveren. Jeg kan finde den på netværket, og har access til filerne, men særligt godt er det ikke.

Så har jeg prøvet at installere Win-Amp. Et lille program jeg godt kan lide, idet jeg synes dets playlister er nemmere at håndtere end mediaplayers. Jeg synes det generelt er nemmere at komme til.
Men det virker heller ikke, kan overhovedet ikke installeres.

Er der andre der har problemer med Vista og winamp, for så hører jeg gerne om det, eller har i fået det installeret uden problemer, og det er kun mig?

Fra synology programmet får jeg en fejl om at det overhovedet ikke kan finde noget netværk, selvom det trådløse er oppe og køre, og computeren er logget på...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Testede ikke Winamp med Vista.....Men Winamp går udenom DS så det kommer sikkert and på dels lydkort og dels Winamp distro....

Vistas lyddel er en kæmpe joke og fyldt med bugs.....

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ved mig, der kørte jeg da bare winamp ind i første hug...?

Men self. jeg er da stødt på nogle ting som ikke fungere, og det er måske også ventet, da det somsagt er et helt nyt styresystem, og helt ny kerne... (ikke bare viddere udviklet NT kerne som de forgående)
Med hensyn til din NAS, så kan du lige så godt indse det med det samme, at man kan lige så godt følge standarderne først som sidst, for hvis man begynder at benytte alt muligt special software for at få det til at køre, jamen så afskriver man også sig selv fra sådanne opdateringer og migreringer, samt deling med andre systemer! Hvis jeg var dig, så ville jeg da være helt tilfreds med at bruge den med FTP hvis det er det, den understøtter?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Du kunne også vælge at mappe networks drive?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Du kunne også vælge at mappe networks drive?

Det er self. en mulighed, men det er bare langt fra alle NAS'er der understøtter SMB

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Beklager jeg har været så længe om at svare her. Tak for input'ene...

Først winamp. Det viste sig at den fil jeg downloadede fra winamps egen hjemmeside var korrupt. Det var først da jeg downloadede den der var bundled med et eller andet ligegyldigt mp3-nummer at det virkede.

Serveren kan jeg se med Vista, og jeg har også fuld adgang til den, gemme slette osv. Om den er sat op som ftp har jeg ingen anelse om, idet min viden om computere er usædvanlig mangelfuld . Men den kan da bruges.

Eneste problem er at jeg har printeren koblet på serveren, og jeg kan ikke printe til den endnu. Det går jeg så og tygger på. Jeg håber lidt synology kommer med en upgrade eller en vista-version af deres program for dummies, så jeg også kan bruge det

Men takker endnu engang for indsparkene...

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at se her

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/02/06/094526.htm

Det er jo ikke særligt betryggende, at Windows Vista tilsyneladende ikke er fuldt kompatibel med allerede eksisterende software. WinAmp er nævnt som et af de programmer, der kan give problemer.

Flere detaljer her:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94426

Hmmm....

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Tja, måske i bare skal lade være med at have så travlt, med at smide jeres gamle programmer på Vista.

Da det er et helt nyt styre system, med en masse nye sikkerheds funktioner, skal stort set alt software skrives lidt om for at virke korrekt.

Så vent til programmerne findes til Vista.
Og NEJ, Microsoft har ikke ansvar for at alle de gamle l**te programmer virker til vista.

Der findes stadig mange programmer som er i 16bit, selvom det ikke har været brugt siden windows 3.11

Og jo, kan også kun sige, at især lyd, giver en del problemer i Vista.
Men de firmaer som laver software kan jo ikke finde ud af at komme med nye programmer FØR at vista er frigivet. Så det er dem der er SKOD, ikke Microsoft.

Ja, unskyld mig, kan bare ikke tage at alle skal svine MS så meget til. De prøver i det mindste at lave noget nyt.

Hilsen
Lars Kuhlmann

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

ldplusse skrev:

Tja, måske i bare skal lade være med at have så travlt, med at smide jeres gamle programmer på Vista.

Da det er et helt nyt styre system, med en masse nye sikkerheds funktioner, skal stort set alt software skrives lidt om for at virke korrekt.

Og NEJ, Microsoft har ikke ansvar for at alle de gamle l**te programmer virker til vista.

Der findes stadig mange programmer som er i 16bit, selvom det ikke har været brugt siden windows 3.11

Men de firmaer som laver software kan jo ikke finde ud af at komme med nye programmer FØR at vista er frigivet. Så det er dem der er SKOD, ikke Microsoft.

Ja, unskyld mig, kan bare ikke tage at alle skal svine MS så meget til. De prøver i det mindste at lave noget nyt.

Hilsen
Lars Kuhlmann

Helt enig Dog synes jeg der er nogle ting ved vista jeg gerne ville lave om, om det er en tilvænningsfase eller bare viste, det må tiden vise. Man skal jo lige vende sig til vista, og jeg tror der går min 6mdr, før vi rigtigt ser der sker en udvikling med drivere og bedre programmer.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

ldplusse skrev:

Hilsen
Lars Kuhlmann

Klap lige hesten Lars, der er ingen der har svinet vista til... endnu... 

Og inden du udtaler dig for meget, så har jeg ikke kastet mig over vista, men har en nyindkøbt computer, hvor der fulgte en vista home premium med. Jeg har endnu ikke vænnet mig til xp, så at sige jeg er for hurtig er måske at tage munden fuld .

16 bit kontra 32 bit siger mig absolut ingenting, det eneste jeg ønsker er at mit netværk og de programmer jeg er vant til, kører smertefrit. Hvad der ligger bagved interesserer mig faktiskt ikke. Jeg ville køre linux hvis jeg kunne, men har ikke evnerne til det...

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

WINDOWS VISTA - TRUE HIFI!!!!!!

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:
ldplusse skrev:

Hilsen
Lars Kuhlmann

Klap lige hesten Lars, der er ingen der har svinet vista til... endnu... 

Og inden du udtaler dig for meget, så har jeg ikke kastet mig over vista, men har en nyindkøbt computer, hvor der fulgte en vista home premium med. Jeg har endnu ikke vænnet mig til xp, så at sige jeg er for hurtig er måske at tage munden fuld .

16 bit kontra 32 bit siger mig absolut ingenting, det eneste jeg ønsker er at mit netværk og de programmer jeg er vant til, kører smertefrit. Hvad der ligger bagved interesserer mig faktiskt ikke. Jeg ville køre linux hvis jeg kunne, men har ikke evnerne til det...

Jeg kan vil have lov at sige det jeg mener.
Men jeg har ikke sagt noget direkte til dig Klan, men generalt.

Hilsen
Lars Klaphest

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

GRAM KØLESKABE - TRUE HIFI!!!!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes