| Forfatter |
|
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt!
Har jeg ret i, at det den gør bedst i forhold til tilsvarende projektorer (eks. din Pearl) at kontrasten er meget bedre?
Og ved du hvad en ny pære til den koster?
Jeg har hørt priser på 8000 kr til en Pearl!
Det er jo værd at tage med, hvis man skal have den i mange år. Jeg vil da mene at vi nu kommer på et kvalitetsniveau, hvor det bliver svært at lave væsenligt bedre fremover?
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver meget spændende. Der er næsten ikke skrevet om andet end denne projektor i AVSForums "+3000$ projektorer" tråd. De første meldinger fra engelske købere lever helt op til forventningerne. Den er ret enestående.
Dens første test i Tyskland af Cine4Home, bekræfter dens gigantiske kontrastforhold 1:15.000, som den opnår UDEN brug af dynamisk iris. Min Z4'er har til sammenligning ca. 1:1350 UDEN iris. Det betyder et exceptionelt sortniveau, selv i scener med meget lyse objekter.
Har bestilt én hos Best Seat og venter nu spændt på den kommer.
Til maj kommer Philips SWW-1800 wireless HDMI, som virker over 25 feet (7.6 meter) til en pris mellem $2-300. Så vil jeg placere projektoren i mit nabolokale, lave et cirkulært hul til linsen og voila, ingen projektorlyd eller varme! __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Fedt!
Har jeg ret i, at det den gør bedst i forhold til tilsvarende projektorer (eks. din Pearl) at kontrasten er meget bedre? Yep - Det skulle være ret heftigt. Og selv har jeg aldrig været den største fan af Dynamic IRIS, selvom SONYen gør det helt fænomenalt, så mister man altså en del punch i mørke scener. Eks. STAR WARS: Stjernerne ved "rum" shots bliver ligesom mutede. Og det skulle jo så ikke være tilfældet her.
Og ved du hvad en ny pære til den koster? Har lige læst: Ca. 2500 - 3000,-
Jeg har hørt priser på 8000 kr til en Pearl! Ikke sandt.
Det er jo værd at tage med, hvis man skal have den i mange år. Jeg vil da mene at vi nu kommer på et kvalitetsniveau, hvor det bliver svært at lave væsenligt bedre fremover? Hmm. lur mig om ikke vi til efteråret igen skal til at spare sammen til det næste vidunder. Sådan er det - og sådan vil det nok altid være.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
|
Det bliver meget spændende. Der er næsten ikke skrevet om andet end denne projektor i AVSForums "+3000$ projektorer" tråd. De første meldinger fra engelske købere lever helt op til forventningerne. Den er ret enestående. Ja - det lader det til. Jeg følger de tråde nøje... 
Dens første test i Tyskland af Cine4Home, bekræfter dens gigantiske kontrastforhold 1:15.000, som den opnår UDEN brug af dynamisk iris. Min Z4'er har til sammenligning ca. 1:1350 UDEN iris. Det betyder et exceptionelt sortniveau, selv i scener med meget lyse objekter.
Har bestilt én hos Best Seat og venter nu spændt på den kommer. Så må vi få lidt liv i denne tråd når vi engang er så heldige at få en fin kasse ind ad døren!
Til maj kommer Philips SWW-1800 wireless HDMI, som virker over 25 feet (7.6 meter) til en pris mellem $2-300. Så vil jeg placere projektoren i mit nabolokale, lave et cirkulært hul til linsen og voila, ingen projektorlyd eller varme! COOL! Det er ski det eneste rigtige. Men desværre svært for de fleste. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Svend P skrev:
|
Fedt!
Har jeg ret i, at det den gør bedst i forhold til tilsvarende projektorer (eks. din Pearl) at kontrasten er meget bedre? Yep - Det skulle være ret heftigt. Og selv har jeg aldrig været den største fan af Dynamic IRIS, selvom SONYen gør det helt fænomenalt, så mister man altså en del punch i mørke scener. Eks. STAR WARS: Stjernerne ved "rum" shots bliver ligesom mutede. Og det skulle jo så ikke være tilfældet her.
Det er jo værd at tage med, hvis man skal have den i mange år. Jeg vil da mene at vi nu kommer på et kvalitetsniveau, hvor det bliver svært at lave væsenligt bedre fremover? Hmm. lur mig om ikke vi til efteråret igen skal til at spare sammen til det næste vidunder. Sådan er det - og sådan vil det nok altid være. 
|
|
|
|
|
|
Hvor har du dine priser på pæren fra? Jeg har mine fra en forhandler?! 3000 kr vil da være helt fint!
Og jeg tror altså man når en grænse med den her. Der bliver vel ingen grund til at få større opløsning, når HD-materialet ikke har en højere opløsning, og evt. forbedringer af kontrastniveauet er vel næppe synlige mere? Den behøver vel heller ikke blive mere lydløs. Og jeg kunne blive ved!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Rubyen er vist også i en anden kategori end alle andre her, fordi den i modsætning til Pearl og JVC har en Xenon-pære, som angiveligt har en større del af farvespektret i sollys repræsenteret
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Rahbek78 skrev:
Svend P skrev:
|
Fedt!
Det er jo værd at tage med, hvis man skal have den i mange år. Jeg vil da mene at vi nu kommer på et kvalitetsniveau, hvor det bliver svært at lave væsenligt bedre fremover? Hmm. lur mig om ikke vi til efteråret igen skal til at spare sammen til det næste vidunder. Sådan er det - og sådan vil det nok altid være. 
|
|
|
|
|
|
Hvor har du dine priser på pæren fra? Jeg har mine fra en forhandler?! 3000 kr vil da være helt fint!
Og jeg tror altså man når en grænse med den her. Der bliver vel ingen grund til at få større opløsning, når HD-materialet ikke har en højere opløsning, og evt. forbedringer af kontrastniveauet er vel næppe synlige mere? Den behøver vel heller ikke blive mere lydløs. Og jeg kunne blive ved!
|
|
|
Det er en standard UHP lampe der sidder i Pearl. Den er væsentlig billigere end f.eks. XENON pæren i Ruby (WV100). (2000,- - 3500,-)
Og jo der er plads til forbedring. Ikke så meget opløsning. Og dog - vi har jo set hvad en go scaler kan gøre ved DVD mediet. Så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre ved HD materiale?
Og i den ideelle verden er en projektor jo lydløs. Kontrast niveau på 1.000.000:1 + farvespektrum osv. Jo jo, der er rigelig plads til forbedring. 
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Men Rubyen er vist også i en anden kategori end alle andre her, fordi den i modsætning til Pearl og JVC har en Xenon-pære, som angiveligt har en større del af farvespektret i sollys repræsenteret
|
|
|
Der sidder specielt filter i JVC´en for at opnå samme farve-skala. Dog skulle den overdrive en lille bitte smule i det grønne område.
LÆS EVT: http://www.cine4home.com/Specials/JVC_HD1_2/HD1PreviewTwo.ht m
PS. Ruby´en for faktisk høvl af denne JVC projektor i review´et i det nye HOME CINEMA CHOICE.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er faktisk billigere i kraft af at det er en 200W UHP lampe der sidder i. Så dyr projektor og billig i drift! 
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Countdown... 10 - 9 - 8...
Nu varer det ikke længe mere!

|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
|

|
|
|
Tæller du dage eller timer eller.......? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Rahbek78 skrev:
|

|
|
|
Tæller du dage eller timer eller.......?
|
|
|
Ahh... Det bliver nok dage... Skulle det gå efter planen, så bliver det her i næste uge...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
var der nogen med til demoaften hos speakerscorner ?
Kunne godt tænke mig, at høre nogle meninger om dette vilddyr
|
| Til top |
|
| |
mithifi Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad koster sådan en djævel til projektor så? Den kan da ikke være helt billig
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mithifi skrev:
Og hvad koster sådan en djævel til projektor så? Den kan da ikke være helt billig
|
|
|
50k bliver den introduceret til. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |