| Forfatter |
|
supermand71 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle
jeg står og skal til at invistere i et komplet surround anlæg, og har været inde og lytte på concept serien, den tiltaler mig meget, både prismæssigt, og lydmæssigt.
er det fuldstændig overkill og købe en denon avr 2807 til dette setup: concept 6 front, concept 2 bag, og concept center samt en concept sub 12". det var nemlig den der var spændt foran dette sæt.
har læst lidt rundt omkring en 2307, men den skulle åbenbart have nogle problemer med hdmi, og opskalering, mener det var på cnet reviews jeg læste det. desuden køber jeg mig også en dvd afspiller denon 1930
det hele løber op i ca 21.000 ex kabler
og er det rigtigt man ved disse midrange modeller ikke kan vælge source på remoten? men skal ned og have fat i recieveren?
på forhånd tak
Søren
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
supermand71 skrev:
og er det rigtigt man ved disse midrange modeller ikke kan vælge source på remoten? men skal ned og have fat i recieveren?
på forhånd tak
Søren
|
|
|
hvem har dog bildt dig det ind?
jeg tror det er et udemærket setup du har fat i
|
| Til top |
|
| |
supermand71 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror den er glippet så på et norsk forum jeg læste lidt på..
men det er ikke overkill at købe den store 2807?
|
| Til top |
|
| |
thomasbr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg ville selv gå efter den store. Det er aldrig skidt at have rigeligt med kræfter.
Jeg har selv concept sættet, men med 1'eren som bag, og det spiller glimrende til prisen. __________________ /Thomas
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at det er lidt over kill med en avr 2807 til concept 6, jeg tror at du ville få meget mere ud af ofre bare et par kilo mere på nogen bedre højtaler....(Evt dali blue hvis du er heldig at de har nogen af dem tilbage i klubben)
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nej det er bestemt ikke overkill, at have krafter nok. Og Concept systemet er meget svært, at overgå til prisen. Og så bare vendt til du får spillet det til woow.
Det eneste jeg ville anbefale; Køb Concept 2 til fronten osse. De spiller meget mere åbent og detaljeret når den er spillet til end 6éren gør. I hvert fald i mine ører. Bunden får du jo alligevel af subben...
Hygge. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg vil anbefale dig at se på det her:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=754&a mp;subgroup=0&id=79838
før du bestemmer dig for Concept. Det holder en helt anden kvalitet, i mit tilfelde erstattet det et setup bestående af Dali Evidence.
Højtalerene er meget behagelige at lytte til, også over lengere tid, samtidigt som de er rimeligt detaljerede. Subwooferen er et kapittel for sig, og skal ikke en gang sammenlignes med Concept subben.
Angående receiver, i udgangspunktet kan du ikke få nok forstærker. Men har du et begrenset budget vil det afhengig af hvilke højtalere du vælger ikke være sikkert at du får udnyttet, de også tit, marginalt større kreftene. Det er bedre valuta at legge lidt ekstra i subben da den aflaster både receiveren og højtalerene da de kan settes til 'small' om du har en god nok sub. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
supermand71 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
super med alle de svar.
mit budget ligger på ca 25k inkl. kabler.
men er concept subben ikke god nok, til at lægge bunden? eller skal man vælge at købe ikon subben? den lød helt fantastisk, men det var lidt svært at bedømme nede i klubben.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvilken receiver og DVD afspiller du køber, så vil de være foreldet med tanke på de nye formatene om ca 1 års tid. Jeg ville derfor ha forsøgt at gøre dvd og receiver købet så billigt som muligt, feks en Yamaha RX-V 757 receiver til ca 3300kr, den har plenty med krefter. Og en nesten hvilken som helst rimelig DVD afspiller til max 1000kr.
Så er heller spørgsmålet, vil du da bruge de resterende ca 20000 lige nu, eller vil du legge de af til senere opgradering af receiver og dvdafspiller? Husk på at højtalerene, om man køber nogle der er rimelig gode, kan duge i mange, mange år fremover.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=ManicMiner]
Uanset hvilken receiver og DVD afspiller du køber, så vil de være foreldet med tanke på de nye formatene om ca 1 års tid.
Hvordan forældet ??? __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de nye billedformatene medfølger der også nye lydformater, og for at kunne udnytte de 100% skal receiveren ha HDMI 1.3. Det kan sammenlignes med overgangen fra Dolby Pro Logic til Dolby Digital. Selv om din receiver ikke hadde DD dekoder og S/PDIF indgang, så kunne du om DVDafspilleren hadde indebygget dekoder, og receiveren de riktige indgangene tilkoble lyden den vej og få DD. Det samme vil du kunne nu med DD+ og DTS-HD.
HDMI 1.3 receiverene kommer nu til efteråret, og personligt synes jeg at om man skal have en dyr receiver, så kan de være værdt at vente på. SKAL man ha en receiver her og nu, så ville jeg købe en billig en, eventuelt en brugt.
At købe en dyr DVD afspiller lige nu er ikke specielt smart da Toshibas HD-DVD afspillere leverer et udmerket DVD billede samtidigt som de kan afspille HD-DVD, og det uden at de koster noget mere end en halvdyr DVDafspiller. Det er selvfølgelig godt muligt at HD-DVD kommer til at forsvinde, men den vil fremdeles være en lige god DVD afspiller.
Personligt så ville jeg købe en halvbillig DVD afspiller, og vente på at prisene på HD-DVD/Blueray falder. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan godt blive enige om, at der kommer forandringer på billed siden. Lydsiden kan de ældre der kan modtage digitalt (coax/optisk) stadig være med. Man behøver altså ikke HDMI på receiveren eller dvden for den sags skyld. Det bliver kun som overgang til tv-et det bliver nødvendigt da der nok ikke kommer scart på de nye dvdafspillere.
Jeg tror ikke HDMI kablet kan det hele og få det hele med. Jeg tror stadig, at det digitalekabel har nogle fordele frem for HDMI lydmæssigt. Men det ville da være smart med et kabel. Jeg tror bare ikke den holder hos os der vil have god lyd. HDMI er bruger venligt og jeg har det med HDMI som med Scart indtil jeg har hørt noget der er bedre end Coax/Optisk.
Men det er da en interesant diskusition vi kan få om dette emne. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |