| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Pioneer 1016 har også rumkorrektion, men jeg måtte da ikke betale 17000 for den.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
| Min Pioneer 1016 har også rumkorrektion, men jeg måtte da ikke betale 17000 for den. |
|
|
Nope, den har en digital equalizer, ikke rumkorrektion, også selv om de kalder det for det.
Forskellen er, at en rigtig rumkorrektion korrigerer også for fasen. Og det er langt vigtigere end frekvenskurven, hvis du spørger mig. Min Yamaha har også "rumkorrektion", men jeg bruger den ikke, da den gør frekvenskurven OG lyden ualmindelig flad og kedelig! Det er ikke så nemt at lave en korrektion der er til at holde ud at høre på!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ ikke engang TACT kunne lave en. Mon copland har fundet de vise sten.
MVH
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Hvad for dig til at sige det? Du mener ikke deres nye TDA med Roomperfect fungerer?
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Forskellen er, at en rigtig rumkorrektion korrigerer også for fasen. |
|
|
Hvis du læser specifikationerne vil du se, at den også har fase kontrol.
Den lyder sikkert også bedre 
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Hvad for dig til at sige det? Du mener ikke deres nye TDA med Roomperfect fungerer?
|
|
|
Jeg har kun hørt Roomperfekt på udstilling. Og her delte Lyngdorf ved 700hz, og da jeg sad lidt skævt placeret, kunne jeg tydeligt høre hvor subberne stod. Så her kan jeg kun vende tommelfingeren ned. Min udtalelse er på baggrund af TACT 2.2, som jeg ejer.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Citér:
|
|
|
|
|
"The VSX-1016V-S also gives you Basic Phase Control, "
Jeg er ret sikker på det ikke er det samme. Jeg tror den tjekker om plus og minus er byttet på nogle af højttalerne, og styrer en tidsmæssig forsinkelse i forhold til surround højttalere. Det Copland (og TacT) gør, er langt mere avanceret.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Citér:
|
|
|
|
|
Sarkasme er altid godt på en mandag, men din lille surroundforst. tåler ingen sammenligning med ovennævnte apparater, som er MEGET mere avanceret.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre end mig der synes at det virker lidt stenalderagtigt at den skal ind imellem tape loopet?
Hvem ville med deres sunde fornuft smide en A/D converter ind i deres signalkæde?? Det kan være jeg har overset om den rent faktisk har nogle digitale indgange...
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Jeg er ret sikker på det ikke er det samme. Jeg tror den tjekker om plus og minus er byttet på nogle af højttalerne, og styrer en tidsmæssig forsinkelse i forhold til surround højttalere.
|
|
|
Det der står på Pionners side er følgende.
Phase mismatching can occur at any stage in the audio process, during recording or reproduction.
Various speaker size configurations need the low-pass filter function, which can cause a delay in lower frequencies. Phase Control calibrates this delay and aligns the phase precisely, to match it for all channels and deliver a more accurate, pure sound in your living room.
Phase Control is a feature of our MCACC system.
Det lyder som det samme Copland gør, men til langt lavere pris.
Citér:
|
Det Copland (og TacT) gør, er langt mere avanceret.
|
|
|
Hvordan ved du egentlig det. Er det fordi, at fordi den er dyrere og ser smartere ud så må den også være mere avanceret.
Jeg tror snarere årsagen er den, at Coplands salg måles i tusinder og Pioneers i millioner. Pionneer har stordriftsfordele Copland kun kan drømme op, og kan sprede deres udgifter til udvikling ud på langt flere enheder.
Et godt eksempel er dette grafikkort.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314030
Det er formentlig noget af det mest avancerede, der eksiterer på denne klode, men sjovt nok koster det heller ikke 17000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Er der andre end mig der synes at det virker lidt stenalderagtigt at den skal ind imellem tape loopet?
Hvem ville med deres sunde fornuft smide en A/D converter ind i deres signalkæde?? Det kan være jeg har overset om den rent faktisk har nogle digitale indgange... |
|
|
Kan heller ikke finde at den har en Digital ind.. og virker da som er merkelig løsning..
Copland PDF skrev:
Copland DRC-205 can be connected between the signal source and amplifier, or to any amplifier with an ordinary analog tape monitor in/ output.
Connections Stereo RCA input, 1 V nom. Stereo RCA output, 1 V nom.
|
|
|
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Citér:
|
Jeg er ret sikker på det ikke er det samme. Jeg tror den tjekker om plus og minus er byttet på nogle af højttalerne, og styrer en tidsmæssig forsinkelse i forhold til surround højttalere.
|
|
|
Phase mismatching can occur at any stage in the audio process, during recording or reproduction.
Various speaker size configurations need the low-pass filter function, which can cause a delay in lower frequencies. Phase Control calibrates this delay and aligns the phase precisely, to match it for all channels and deliver a more accurate, pure sound in your living room.
Citér:
|
|
|
|
Hvordan ved du egentlig det. Er det fordi, at fordi den er dyrere og ser smartere ud så må den også være mere avanceret.
Jeg tror snarere årsagen er den, at Coplands salg måles i tusinder og Pioneers i millioner. Pionneer har stordriftsfordele Copland kun kan drømme op, og kan sprede deres udgifter til udvikling ud på langt flere enheder.
Det er formentlig noget af det mest avancerede, der eksiterer på denne klode, men sjovt nok koster det heller ikke 17000 kr.
|
|
|
"Det lyder som det samme, som Copland gør". Ak. Tag dig sammen. Du sammenligner æbler med svesker. Grafikkort og hifi er to vidt forskellige segmenter, hvilket du sikkert også ved, hvis du slår inderhovedet til. Skal vi til at snakke om Quadro kort samt FireGL?  
Dét din Pioneer gør, er en "basic" fase-kontrol. Ja, "basic" passer jo fint til navnet, da det er den mest simple korrektion, der kan laves. Jeg synes du skulle sætte dig ind, hvad Lyngdorf/TacT og Coplands produkter egentlig gør, istedet for et komme med dine gisninger. Gør dig selv en tjeneste og lav noget research. Kom ud af din bobbel.
Men hvad, du har sikkert det indtryk, at du sidder med verdens bedste forstærker.
|
| Til top |
|
| |
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der rent faktisk har hørt denne rumkorrektionsenhed? Har selv hørt Roomperfect et par gange, og har ikke været specielt imponeret, så det kunne være sjovt at høre nogle lytteerfaringer med copland'en, gerne i forhold til de andre rumkorrektionsløsninger der er på markedet nu.
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Dét din Pioneer gør, er en "basic" fase-kontrol. Ja, "basic" passer jo fint til navnet, da det er den mest simple korrektion, der kan laves. Jeg synes du skulle sætte dig ind, hvad Lyngdorf/TacT og Coplands produkter egentlig gør, istedet for et komme med dine gisninger. Gør dig selv en tjeneste og lav noget research. Kom ud af din bobbel. |
|
|
Det ville jeg da gerne, men på Coplands egen hjemmeside finder jeg kun få oplysninger men mange smarte ord. Hvis det er muligt på Cooplands hjemmeside at finde konkrete oplysninger der viser den er bedre end min 1016, må du da gerne fortælle mig, hvor de står henne. Listen over ting den kan gøre lyder mest som varm luft i lytterummet.
• Minimizing the effects of room acoustics
• Natural tonal balance with more contrast and definition
• Highly improved stereo imaging (3D and depth)
• Real bass response
• Voices are clear and natural
Til gengæld er jeg sikker på det ikke hjælper på lydkvaliteten at gøre signalvejen længere en højst nødvendigt. At slutte dette apperat til den analoge udgang på din CD-afspiller betyder at signalet skal konverteres tilbage til digital og så igen til analog. Det handikap har min i det mindste ikke.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Hurin skrev:
Citér:
|
|
|
|
Citér:
|
|
|
|
|
|
|
"Det lyder som det samme, som Copland gør". Ak. Tag dig sammen. Du sammenligner æbler med svesker. Grafikkort og hifi er to vidt forskellige segmenter, hvilket du sikkert også ved, hvis du slår inderhovedet til. Skal vi til at snakke om Quadro kort samt FireGL?  
Dét din Pioneer gør, er en "basic" fase-kontrol. Ja, "basic" passer jo fint til navnet, da det er den mest simple korrektion, der kan laves. Jeg synes du skulle sætte dig ind, hvad Lyngdorf/TacT og Coplands produkter egentlig gør, istedet for et komme med dine gisninger. Gør dig selv en tjeneste og lav noget research. Kom ud af din bobbel.
Men hvad, du har sikkert det indtryk, at du sidder med verdens bedste forstærker.
|
|
|
Det var da noget af en svada. Hurin har beskrevet hvad det er hans Pioneer gør, men du har ikke skrevet hvorfor det ikke er det samme som Copland. At en producent skriver basic eller advanced er jo ikke noget man kan overføre til noget som helst brugbart.
Der findes meget avanceret software der kan udføre fase og frekvenskorrektion. Denne software er sjovt nok gratis, og mon ikke man kan finde en fin PC der kan trække dette software for under 17000 kr?
|
| Til top |
|
| |