Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2024 | 04:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Stuebiografen med stil og power i ét (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 02 August 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan jeg godt forstå. Jeg fik dælme også travlt med at købe KRP modellen, da jeg hørte at det var den sidste plasma skærm fra deres side. Så kan jeg godt slappe af de næste 10 år, hvor OLED er kommet op i store størrelser til fornuftige priser

Jeg overvejer det faktisk meget. Er vild med den nye finpusning og foden. Er ihvertfald lettet over, at jeg ikke har fået købt XTC og XT2, hvis der også skulle komme nogle opgradering til dem. Men drømmer nok om sådan en højttaler med diamantdiskant og 3 stks Rohacell sandwich bas, som er at finde i 800-serien. Kunne være lækkert

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 02 August 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg fik et super tilbud på min 50" 5090 og så var det let at tage en beslutning selv om jeg lige havde købt en Panasonic PX80 seks måneder før .

Jeg har hørt XT8 og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, jeg synes XT4 spiller bedre, men de var også LIGE taget op af kassen da jeg hørte dem så jeg skal give dem et lyt mere meget snart.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal synes om foden på den nye, egentlig synes jeg den gamle XT4 i den rigtige satin poleret aluminiums udgave var den flotteste, men den nyes børstet aluminium er da bedre en den sølv lakeret XT4 som var noget af en lappeløsning efter min mening, og hele grunden til jeg aldrig købte XT4 i sin tid.

Der kommer (er kommet) nye XT2 og XTC i de nye finish varianter.



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 02 August 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ja, den skulle nok lige spilles til :) Skal helt sikkert også give den et lyt på et tidspunkt, men det haster ikke, at få skiftet mine XT4'er ud. Gør jeg nok først, når jeg flytter i hus, hvor jeg vil have surround og det hele. Hvordan var XT4'eren bedre? Kommer selvfølgelig også an på, hvilke forstærker de fodrede dem med.

Okay, har XTC eller XT2 så ikke fået FST Kevlar mellemtonen, som XT8'eren?

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 02 August 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Ja det var helt sikker derfor, selv HFK ekspedienten brugte ordet "elendig" om lyden. De spillede på en Lyngdorf SDi2175 digital forstærker. Lyden var meget usammenhængene diskanten passede slet ikke ind og bassen var som at slå på en stor papkasse og sådan husker jeg slet ikke den demo jeg fik af XT4 der var jeg solgt på stedet.

Der er ikke kommer FST enhed i hverken XT2 eller XTC, jeg tror det meste af det der er ændret er finish og delefilteret og lyden er tilpasset XT8.



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 03 August 2009 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Det forklarer da en del. Lyngdorf SDi2175 er slet ikke kraftig nok til XT4, så tvivler på at de kan få XT8 til spille til deres fulde potienale. Den skulle jo gerne være forbedret en del, så det var nok ikke den rette forstærker. Ham her gutten, der ejer XT8 er da begrejstret for højttaleren og savner ikke en subwoofer til film og musik. Kan ses lidt længere nede på siden.

http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=10838&pag e=72&pp=35

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 03 August 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Det burde den nu ellers være den yder 2*200w i 8ohm, men det var uden tvivl også fordi de ikke var tilspillede. Jeg giver dem et lyt mere meget snart også må jeg se hvad jeg synes, for flotte det er de bestemt

__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 03 August 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Det var bare, hvad jeg læste herinde, som havde erfaring af det med nogle XT4 højttaler, hvor han ikke kunne få lyngdorfen til at spille dem ordentlig og så endte han med en Musical Fidelity A5 Power istedet.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes