Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 17:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: TB’s økonomiske surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Så syntes jeg også at jeg vil vise mit setup frem. Devisen har ikke været at gå efter det perfekte, men efter oplevelser til et begrænset budget. Jeg synte jeg har ramt rimeligt godt, og det har øget fornøjelsen ved at se film ganske betragteligt.

Fronterne er Dali's Concept 6 og med lidt hjælp fra Consept 12 Subben gør de det hæderligt. TV'et er mit helt nyindkøbte Toshiba 32WL66.

Her er så subben (med WAF indlæg)

Og lydgiverne:
Primært et det min Pioneer VSX-916 og Denons DVD-1930 der får lov til at arbejde. CD'en har jeg ikke fået skaffet mig af med endnu, og pinligheden fra LG er kun til når ungerne vil se en VHS.

Baghøjtalerne er Concept 1 og gør det ganske rimeligt. Jeg har ikke taget et billede af dem. men de hænger på bagvæggen. Stuen er på ca 4*6 meter, og belemret med vinduer til gulv langs hele den ene væg!

Kabler har jeg ikke gjort alvenden ud af, men jeg undgår de pap-kabler der følger med, og køber noget i en lidt bedre kvalitet.

Så i overblik består mit primære anlæg af:
Surround receiver: Pioneer VSX 916-K
DVD: Denon DVD 1930
Front: Dali Concept 6
Center: Dali Concept CT
Bag: Dali Concept 1
Sub: Dali Concept SUB 12.
TV: Toshiba 32WL66
Spillekonsol: PlayStation3



__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej. Ser fornuftig ud. Efter min mening meget flot. Har selv gået og tænkt på det højttalere.

__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hvordan arbejder subb'en? Har også tænkt på sådan een.

__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes den arbejde fint. Fronterne er fine til alm. musik, men til film tager subben fint over. Landgangs scenen i Saving Private Ryan giver den virkeligt lidt at lave. og det er jo ikke så dårligt når man man mærke eksplosionerne i gulvet

__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg over vejer lidt om jeg skal skrotte Pioneeren eller om det måske giver mening at introducere en ren effektforstærker. Ikke for at spille højt, men for at forbedre lydkvaliteten.

Giver det mening?


__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

det ser rigtig fint ud, dejligt økonomisk surround som du selv siger er dog ikke så meget for en concept sub, men det jo en smags sag kig gerne forbi mit Nad & concept setup. (syntes jeg ser visse ligheder, på flere punkter)

ps. hvad sker der for alle de burgere ?


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Burgerne gemmer DVD'er + ledninger Derfor placeringen...



__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg tjekket dit setup, og ligheder er der mange af... Jeg er ret vild med dine "beslag" til baghøjtalerne. Det har inspireret mig, så nu skal jeg have gang i saven

Og et fedt møbel du har



__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Så blev der udvidet i systemet med en playstation 3. Fed til spil men ubrugelig til film pga larmen!

 



__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 
Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 02 April 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

det ser sku BIG-buf ud  larmer palystation 3 og er det ved spil og film da jeg

kikke på den larme den ikke men det var kun ved et Demo spil ???? hilsen Rotel Dyr

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

thomasbr skrev:
Hej
Jeg over vejer lidt om jeg skal skrotte Pioneeren eller om det måske giver mening at introducere en ren effektforstærker. Ikke for at spille højt, men for at forbedre lydkvaliteten.

Giver det mening?

Det giver meget mening, men i dit tilfælde ville jeg absolut ikke prioritere sådan!
Tænk på dit anlæg som en kæde der ikke er stærkere end det svageste led. Dine concept og din pioneer spiller hinanden fint ud, ingen af de to parter er flaskehals, hvis du forstår. Hvis du vil have bedre lyd kvalitet bør du derfor både opgradere højttalerne og gå over til stereo, hvilket kan være farligt - jeg har selv "fortrudt" at jeg er ved at gå over til stereo, en dyr affære...

Nydeligt setup ellers, og meget stilrent. Hvad er det lige for en burger fetish?! :D:D

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Du har nok ret. Hvis der skal forbedres på lyden er vejen nok både nye HT'ere og en bedre forstærker.

Lige nu tror jeg bare at jeg vil nyde noget der funker fint til prisen.

Min musiske hørelse er alligeve smadret da jeg har en samling frekvenser det kniver gevaltigt med. Rigtige lydmænd bruger jo ikke høreværn

Burgeren har to formål i livet... At indeholde CD/DVD'er og at skjule ledninger

Til Rotel-dyr: Sådan en PS3 larmer som en lille støvsuger når den har kørt et par timer, så hvis den skal holdes lydløs skal der nok noget direkte køling til hvor den står. Og dog... Hvis der ikke er andre der oplever deres PS3 sådan, vil jeg da gerne vide det, for så skal den da lige igennem et eftersyn!



__________________
/Thomas

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes