| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvad synes I folkens? Hvad ville I vælge? Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal ud og lytte selv, men det er godt nok svært at få sit udstyr slæbt med tog og bus rundt i landet - de skal jo høres på ens eget grej.
Jeg kan forestille mig, at I også kommer med andre forslag til, hvilke højttalere i samme prisklasse der ville være gode at lytte til, men så skal jeg lige skynde mig at sige, at de altså skal kunne skaffes brugt til ca. 30.000 og ikke til nyanskaffelsesprisen på 55.000-65.000 kroner.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuT L5
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuT's L serie er alså bare guf, De spiller virkeligt Godt og er gude smukke
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke selv hørt lige den model fra Dail, men alt det andet de har lavet har ikke imponeret mig. Tværtigmod ..... Men GamuT L5 er en suveræn HT`r så den ville jeg gå efter
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xavian 360! Så kan Gamut L5 og storebror L7 godt gå hjem og lægge sig. De kan ikke følge med her
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får lige et nytteløst svar fra mig af, here goes  Jeg har ikke hørt hverken den ene eller den anden, men jeg må tilslutte mig koret og sige Gamut
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Xavian 360! Så kan Gamut L5 og storebror L7 godt gå hjem og lægge sig. De kan ikke følge med her  |
|
|
Ja, De xavian er vist meget undervurderet på markedet, men en speaker som jeg meget gerne vil lytte på. Hvis man skal tro på testpanelets begejstring her på siden er det en fremragende musikformidler. Hvis bare man havde råd.....
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1399&zoneid=3 __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til alle 3, og min mening er, at L5 & L7 også er fine højttalere, men prissat i et forkert segment - de burde koste tæt på det halve i vejl. udsalg. L3 til 39995 er helt ude i hampen. Xavian 360 spiller suverænt til 59000 og er lydmæssigt i sin helt egen klasse. 100000 kr. får hurtigt ben at gå på, hvis noget bedre søges. Desværre er de ikke til at opdrive på brugtmarkedet og er gået hen og blevet en bestillingsvare, - først til mølle, og prisen er fast - desværre.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se, så spørger du os om du bedst kan lide Coke Zero eller Pepsi Max?
Så mit svar er at du bedst kan lide Pepsi Max!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset:
Har du selv hørt L5 på din Pathos Logos? Jeg har jo også sådan en krabat, og jeg spekulerede på, om L5'erne var en af de højttalere, der ikke lød så godt på din Logos (og som var medvirkende til, at du solgte den igen). __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xavian ville være et godt bud, hvis det da ikke lige var sådan, at jeg søger højttalere i 50-60K klassen, som kan fås brugt til det halve (hvilket er tilfældet for de to højttalere, jeg står og vakler imellem i øjeblikket). __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle da købt de mahler der var tilsalg for 35k ... der kan de andre du nævner slet ikke være
med ... og dog! måske hvis du ejer hele samlingen af highfidelejtis test cder og du lytter til lyde :-)
eller ville jeg beholde de højt. du har idag
:-)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
|
rattanhuset:
Har du selv hørt L5 på din Pathos Logos? Jeg har jo også sådan en krabat, og jeg spekulerede på, om L5'erne var en af de højttalere, der ikke lød så godt på din Logos (og som var medvirkende til, at du solgte den igen).
|
|
|
Nej jeg har ikke prøvet det match, så jeg ved ikke hvordan det lyder. Men jeg synes bare det er en utrolig spændende højtaler i vd siden af den anden som bliver nævnt, men nu er jeg heller ikke ligefrem Dali fan *S*
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv været ejer af et sæt Dali Helicon og har lyttet meget til Ms4 også. Det er da en god højtaler, men prisen taget i betragtning, syntes jeg ikke de overrasker nok. Jeg kan nu egentligt bedre lide Gamut Phi serien, som jeg hørte på Kt messen i Odense. Gamut er lidt mere kontant og jeg syntes personligt Gamut er mere ud af kassen. MS4 er også meget svære at få til at spille bare lidt ordentligt. De kræver enormt meget af ens udstyr og da jeg hørte den med f.eks. NAD masterserien og det var det rene "morfar" stereo. Det var en meget dårlig kombination. Jeg ville personligt vælge Gamut, da de bare er "sjovere" at lytte på. Hvis det ikke skulle være ne af de to mærker ville jeg spare lidt penge og købe en Rega R9
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så kom der lige et sæt VA Strauss op på ksb til 22K - hvor ligger de i feltet (og hvor kan jeg høre dem i København eller omegn)?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura; du skal være opmærksom på at Strauss er / kan være temmelig svære at få styr på, medmindre at du har et stort lytterum - bassen bliver MEGET "boomy" og dominerer hele lydbilledet.
Jeg kender ikke til GamuT højtalerne, MS 4 har jeg hørt og synes bestemt at de lyder "OK", men som Elkjær, indirekte, rigtigt skriver så er de ikke særlig "sjove" at lytte på...virker næsten lidt sterile" i deres måde at spille på.
Som du kan se, har jeg selv et sæt VA BCG som jeg er meget glade for - spiller på samme måde som Strauss ( - som jeg også har haft ), men bassen er mere "stram" uden at "boome" som på Strauss. Skal dog også sige at VA er lidt af en "farvelade-højtaler" - men spiller på en - synes jeg - utrolig "musikalsk" og varm måde.
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en MS4 og er MEGET glad for den.
Jeg hørte Gamut højttaleren på en udstilling i Viborg, og mit umiddelbare indtryk af højttaleren er at den kan en masse, hvad angår detaljer, pondus og rum - men den kan bare ikke spille musik. - ment på den måde at man efter 2 minutters lytning, får lyst til at skrue ned fordi at det bliver ALT for udpenslet og skarpt at lytte til. Det er selvfølgelig min opfattelse af den og det er jo smag og behag hvad man synes. Men efter min mening er MS4 en klart bedre højttaler - af den grund at den er behagelig at lytte til. Man får lyst til mere! Det gjorde jeg bestemt ikke ved mit møde med Gamut.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit lytterum ER meget stort. Det er kun derfor, jeg skal have en afløser for mine ellers fine ProAc (som så bliver fronter i min hjemmebiograf i kælderen). Stuen er på omkring 50 kvadratmeter, så den burde vel kunne kapere et sæt Strauss.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem i København har VA/Strauss, så man kan lytte?
|
| Til top |
|
| |