Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Peerless projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg har i nogle år fulgt lidt med i hvad der foregår herinde. Men har ikke rigtig deltaget det store. Nu vil jeg dog gerne have lidt eksperthjælp til et projekt af mit eget.

Jeg har i noget tid gået og spekuleret på at ville bygge mig nogle højttalere. Nu har jeg taget mig sammen og har fået købt nogle enheder jeg mener kan danne basis for nogle udmærkede højttalere. Jeg har købt nogle selvbyggede højttalere som jeg vil slagte for at tage enhederne. Grusomt, jeg ved det, men sådan bliver det...

De højttalere jeg købte var nogle ordentlige kasser, med en waf-faktor så lav at min kone begyndte at trash-talke dem bare ved at skulle hjælpe med at bære dem ind fra bilen.

De enheder der var i dem (altså i dem begge tilsammen) var:

De 2 af SLS'erne regner jeg med at ville lave til en subwoofer. De skal formentlig trækkes af noget hypex sub-forstærker. Jeg har realistisk omkring 100-125 liter kabinet at give af... udover det ville WAF-faktoren begynde at influere på mine spise-, sove- og seksualvaner. Med andre ord, min kone ville spille nogle af hendes trumfer. Ikke et scenarie der ville tiltale mig...

Så havde jeg tænkt at lave enten et sæt reol højttalere af det ene par 6½" og diskanterne, eller lave en gulvhøjttaler med samme bestykning. Alternativt kunne jeg lave en 2½vejs konstruktion hvor jeg bruger alle 4 stk 6½" enheder.

Men så er det jo spørgsmålene melder sig.

Vedr. højttalerne. Hvilken af ovenstående løsninger vil være at foretrække? Hvordan med kabinetstørrelse, filter etc.

Eftersom min nuværende 5.1 forstærker lider kraftigt under at være købt for billigt, overvejer jeg at bygge et sæt små effekttrin til at drive højttalerne med. Evt. gainclones. Er dog ikke just elektronik-freak, så det skal være noget ret simpelt hvis det er.

Vedr. subben. Hvordan skal den skæres? Hvor mange liter kabinet, basrefleks eller lukket? hvordan skal portafstemningen være? Og tag gerne med i betragtning hvordan den kommer til at supplere højttalerne.

Det færdige produkt skal bruges mest til musik (rock, pop, og ellers hvad der lige er i radioen) men det bliver formodentlig sat til den htpc jeg er ved at bygge også, så måske på et tidspunkt kommer der også noget filmlyd ud i det. Stuen det skal stå i er 32 m2 og er i åben forbindelse med et køkken på 40m2. Ved ikke om det spiller ind i vurderingerne.

Det var vist den første klump information.

Hvis der er vigtig information jeg har udeladt, så spørg endelig.

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis Chokomus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chokomus

Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Chokomus.

Det lyder alt sammen meget spændene. Rigtig fine allround enheder du har fået fat i der!

Du har nogle gode planer allerede. Så er du da et stykke af vejen. Jeg har selv bygget mange højttalere gennem tiden og vil meget gerne hjælpe dig.

For det første: Tjek frequence.dk ud. De har nogle rigtig gode forslag og byggesæt. De anvender bla. både dine SDS og SLS enheder.

Jeg kan med det samme sige at din dobbelte 12" sub skal være følgende:

Hvis du vælger at bygge den med én enhed skal den være på 74 liter. Port 11 cm. længde 22 cm. Placeres bagpå.

Hvis vælger den dobbelte løsning kan vi desværre ikke holde os under de 125 liter som du skriver. Den biliver på nøjagtig det dobbelte. altså 148 liter, men med 2 stk. 11 cm. porte.

Med hensyn til kabintter til dine SDS enheder, følg frequence.dk VP6/kit. I kittet anvendes 6,5" SDS og dine VIFA DX25TG05-04 diskanter. Det eneste du skal have er et delefilter. Hvis du mailer til Eyrún fra frequence.dk, og spørger efter filtre til denne højttaler, er der intet problem. De har en kundeservice i topklasse kan jeg godt stå inde for.

Så har du et par perfekte højttalere med høj WAF. Og de spiller rigtig godt. Har hørt dem hos en kammerat der har bygget dem.

Jeg håber du kan bruge min hjælp til noget

Selvbyggeren.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

hejsa .. nu kan jeg se du har 4*  12" hvis du ikke skal spiller højt .. så syntes jeg du skulle se lidt på denne måde at bygge en højtaler på http://www.linkwitzlab.com/ jeg er selv ved at bygge på samme  måde .. men jeg har desværre kun 2 12 "  men lyden den er super go .. man slipper af med den der kasse lyd...

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Chokomus skrev:

Eftersom min nuværende 5.1 forstærker lider kraftigt under at være købt for billigt, overvejer jeg at bygge et sæt små effekttrin til at drive
højttalerne med. Evt. gainclones. Er dog ikke just elektronik-freak, så det skal være noget ret simpelt hvis det er.

Gainclones giver meget lyd for pengene og hvis man bruger et færdigt print/kit er det forholdsvist nemt at gå til, jeg synes dog ikke at man lige
frem får oceaner af power. Hvis budgettet rækker til det så overvej nogen klasse-D moduler af en slags - selv med de mindste får du mærkbart
mere lyd en fra selv en halvstor receiver og hvis du ved hvilken ende af loddekolben der skal forestille aat være varm (hint: det er som regel den
der er spids ) så skulle det nok kunne lade sig gøre at få det til at køre

/U.

PS: God fornøjelse med det hele, husk at tage billeder undervejs til os andre

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Chokomus skrev:

Eftersom min nuværende 5.1 forstærker lider kraftigt under at være købt for billigt, overvejer jeg at bygge et sæt små effekttrin til at drive
højttalerne med. Evt. gainclones. Er dog ikke just elektronik-freak, så det skal være noget ret simpelt hvis det er.

Gainclones giver meget lyd for pengene og hvis man bruger et færdigt print/kit er det forholdsvist nemt at gå til, jeg synes dog ikke at man lige
frem får oceaner af power. Hvis budgettet rækker til det så overvej nogen klasse-D moduler af en slags - selv med de mindste får du mærkbart
mere lyd en fra selv en halvstor receiver og hvis du ved hvilken ende af loddekolben der skal forestille aat være varm (hint: det er som regel den
der er spids ) så skulle det nok kunne lade sig gøre at få det til at køre

/U.

PS: God fornøjelse med det hele, husk at tage billeder undervejs til os andre

Gainclones giver super god lyd og er slet ikke sværer at bygge (det kan selv jeg finde ud af )

MEN dine højttalere må ikke have for lav følsomhed, for der er ikke så meget "power" i dem.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar.

For at tage det lidt i rækkefølge:

Selvbyggeren1 skrev:

Hvis du vælger at bygge den med én enhed skal den være på 74 liter. Port 11 cm. længde 22 cm. Placeres bagpå.

Hvis vælger den dobbelte løsning kan vi desværre ikke holde os under de 125 liter som du skriver. Den biliver på nøjagtig det dobbelte. altså 148 liter, men med 2 stk. 11 cm. porte.

Med hensyn til kabintter til dine SDS enheder, følg frequence.dk VP6/kit. I kittet anvendes 6,5" SDS og dine VIFA DX25TG05-04 diskanter.

Det lyder til at være en god ide. Så får jeg jo også 2 bas/mellemtoner i overskud eventuelt til et sæt baghøjttalere.

Hvis jeg ikke tager meget fejl er forslaget til subben også meget lig Frequences S12-D. Det lyder som en fin konstruktion. Jeg har en, synes jeg selv, fin ide til hvordan kabinettet skal se ud. Dog er jeg ikke sikker på at mine evner udi snedkeriets ædle kunst vil gøre min ide ære. Men nu får vi at se...

Jeg har lige fået købt et digitalkamera så jeg kan filme processen, og har været ved den lokale træpusher og bestille mdf til udfoldelserne. Så nu løber jeg snart tør for undskyldninger for at komme igang.

Hvor fokuseret behøves jeg at være på baffle-størrelse på en sub? Er det lidt ligemeget eller skal jeg holde mig tæt til den på S12-D?

Tak for inputtet indtil videre

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

lille_smed:

Det ser ellers spændende ud. Men nok ikke en kurs jeg har mod på at følge. Men tak for forslaget.

CarrotMan og LAST:

Mja... har selv haft samme tanker om at bruge nogle d-klasse moduler. De hypex ucd180 kan vel klare jobbet, men hvad vil det løbe op i at få bygget en 2 kanals effektforstærker med dem? Jeg kan ikke helt gennemskue hvor mange komponenter der skal bruges. Jeg ved heller ikke om der er andre alternativer end lige dem...

Tak for hjælpen indtil videre. Jeg kommer sikkert til at plage jer med flere spørgsmål inden jeg får samlet noget fornuftigt...

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

hejsa .. det er selvfølgelig op til dig selv .. men jeg her i gang med at bygge på den måde .. jeg har aldrig hørt en så dyb bas  før, og lyden u bunden er bare super .. men det er ikke nemt at lave.. det tager tid at så til at spille godt ...  men man bliver belønnet for sit besvær...

nu kan jeg se du mangæler en forstærker til bunden ...

du kan prøve at se lidt på den har ; bruger den selv

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=70

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

lille_smed

Lækre forstærkermoduler. Men er det ikke lidt overkill til en sub? Som jeg kan se det ender den også et stykke over mit budget. Desværre....

Den ville passe fint som effektforst. til de alm. højttalere... dog stadig i den dyre ende synes jeg.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

oki .. troede bare det var noget med noget kræft i du søgte  .. syntes nu ikke den er så dyr .. jeg byggede  min for 3500  ..   men du kan selvfølgelig også finde noget brugt til en lidt mindre pris..

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

3500? nå ja det var vel ikke såå slemt. Den pris jeg så derinde var jo 6995. Men det var selvf. også for en stereoforstærker.

Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Chokomus skrev:

Tak for de gode svar.

For at tage det lidt i rækkefølge:

Selvbyggeren1 skrev:

Med hensyn til kabintter til dine SDS enheder, følg frequence.dk VP6/kit. I kittet anvendes 6,5" SDS og dine VIFA DX25TG05-04 diskanter.

Det lyder til at være en god ide. Så får jeg jo også 2 bas/mellemtoner i overskud eventuelt til et sæt baghøjttalere.

Hvis jeg ikke tager meget fejl er forslaget til subben også meget lig Frequences S12-D. Det lyder som en fin konstruktion. Jeg har en, synes jeg selv, fin ide til hvordan kabinettet skal se ud. Dog er jeg ikke sikker på at mine evner udi snedkeriets ædle kunst vil gøre min ide ære. Men nu får vi at se...

Jeg har lige fået købt et digitalkamera så jeg kan filme processen, og har været ved den lokale træpusher og bestille mdf til udfoldelserne. Så nu løber jeg snart tør for undskyldninger for at komme igang.

Hvor fokuseret behøves jeg at være på baffle-størrelse på en sub? Er det lidt ligemeget eller skal jeg holde mig tæt til den på S12-D?

Tak for inputtet indtil videre

Ja forslaget til subben er direkte fra frequence.dk. Jeg har gode erfaringer med S12-D. Har bygget den til en bekendt, og der var smæk for pengene! Kan kun anbefales.

Du skal ikke være spor bange for at komme i gang med snedkeriet. Hvis man giver sig tid, plejer resultatet at blive godt

Med hensyn til baffle størrelse holdt jeg mig helt efter frequence's model, så jeg tror bare du skal holde dig til den. Men jeg tror ikke det har det store og sige.

Ja hold os endelig opdateret med billeder!

Selvbyggeren.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

hejsa .jeg var lige inde at se på lc audio side .. hvis du selv finder et kabinet og div små dele ... så kan du bygge den som jeg har til billiger penge end mig ...  da prisen er faldet ... det du nok har set er en komplet bygge sæt med det hele ......

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nå, så måtte jeg jo igang.

Træpusherne fra Stark var og smide 2 mdf plader af igår. En 19mm og en 22mm. Der skulle have været mere med, men det skulle først bestilles hjem fra Odense.

Men med de to plader kunne jeg ihvertfald gå i gang med fifle lidt med starten til projektet.

Så bevæbnet med mit nye kamera gik jeg igang.

First things first. Lige et par opvarmningsbilleder.

Værktøjet der skal bruges.

Nåja, kapsaven bliver der nok ikke meget brug for. Det er rigtig svært at få mokket sådan en 122*244 plade ind i den...

Desværre er det lånt gods fra min far, men jeg tror at jeg må ud og investere i en håndrundsav. Den er næsten ikke til at undvære.

Så lige et smugbillede af ham der skal stå for projektet.

Kaptajn Lalleglad :-

Råvarerne som de var efterladt af Stark-bilen:

En 19mm og en 22mm plade

Så fik jeg rigget til med et par bukke, og så kunne jeg gå i gang med at skære. Først måtte jeg dog have hugget 22mm pladen op i 2 bidder. Den er tung og uhåndterlig som pokker, ihvertfald når man går med en brækket ryg og en knust skulder. Selvom det er groet sammen så er man jo blevet lidt en svans af det....

Nå, det første jeg ville var at skære et par baffler til det der bliver et sæt vp6 fra Frequence. Her er jeg i gang med den første:

Bemærk det utrolig professionelle land jeg fik lavet af et gammelt vaterpas. Hehe...

Nå skidt nu med det, det virkede ihvertfald.

Målene på bafflerne er 220*390mm.

Her er den første faktisk udskåret. Det var ikke så slemt.

Så vidt arbejdet onsdag. Jeg havde kun en lille smule tid at gøre godt med.

I det hele taget bliver det jo et "fritidsprojekt". Ikke at jeg satser på at det skal tage lige så lang tid som bjarnes projekt med de buede standerhøjttalere, men det kommer sikkert til at tage noget tid alligevel...

Så tjek ind på tråden i ny og næ, så kan det være at jeg er kommet videre

Kom gerne med tips og gode råd. Eller ris, hvis I ikke kan lade være...

Vender snart tilbage med lidt billeder jeg har taget idag torsdag. Der gik jeg igang med at skære lidt til subwooferen. Det skal nok ende i noget behåret noget...

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Pyyhha... tiden flyver.

Men jeg har da fået fiflet lidt i mellemtiden.

Jeg har indtil videre fået skåret front og bagplade til standerhøjttalerne, som beskrevet ovenfor. Derefter gik jeg i gang med at skære skoven i skiver for at få mig en subwoofer.

Her er den første top eller bund til subben. Den opmærksomme seer vil måske bemærke at "saven er smuttet for mig".... men bare rolig det skulle helst blive en symmetrisk krølle på spøgen.

Det kan også ses lidt bedre på det næste billede:

Jojo... Jeg manglede faktisk et ordentligt stykke værktøj at skære den runde del med. Egentlig skulle det jo være blevet skåret med en god stiksav. Men min tømrerkammerat var så fræk at begynde at renovere på hans hus så jeg ikke længere kunne permanent-låne hans blå bosch stiksav... altså helt ærligt...

Nå men det jeg gjorde var så at strege det godt op, og så høvle det af med min el-høvl. Det virkede faktisk utrolig godt. Hvis det skulle blive til en synlig afslutning ville jeg nok skulle slibe lidt mere end hvis jeg havde skåret med stiksav, men da det bliver skjult af en plade er jeg nærmest lidt ligeglad med det. Skulle der være behov kan der jo gives en silikonefuge indvendigt når det er.

Her er et billede af opstregningen:

Og her efter at høvlen har fået frit spil...

Så vidt toppen og bunden af subben.

Jeg knækker lige posterne op i et par stykker. Vil ikke risikere at komme til at slette den... det tager jo en krig at oploade billederne. Det tager jo snart lige så lang tid at beskrive projektet som at bygge det...

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Nå ja, fandt lige et par billeder mere der gik mest på toppen og bunden af subben.

Da jeg havde lave begge dele klaskede jeg dem sammen ... og opdagede at mine evner udi snedkerkunsten ganske rigtigt ikke danner grundlag for at jeg kan eller bør opgive mit skrivebordsarbejde.

Men det var da ikke så galt at lidt mere arbejde med el-høvlen ikke kunne rette op på det. Så tricket var at finde de sider der passede bedst sammen, spænde pladerne så godt sammen som muligt, og så høvle de dårligt tilpassede sider så de passer sammen. Måske en lidt intetsigende beskrivelse, men nu er prosa heller ikke lige min stærke side... Måske et billede kan hjælpe på det:

Lige et mere.

Det gik faktisk også meget godt. Så da jeg var færdig var de, om ikke andet, ihvertfald symmetriske.

Efter at have fået dem færdige gik jeg i gang med at skære nogle stave som jeg kan lave den korrekte afstand mellem top og bund med. Hvilket ville have været meget nemmere hvis jeg ikke havde måttet aflevere min fars kapsav. Men det gik da også med håndrundsaven. Her ses den færdige top/bund og 9 stivere til sætte imellem.

Så vidt så godt.

Næste skridt er at lime toppen og bunden sammen via stiverne. Det startede jeg egentlig med at gøre udendørs, men efter at skidtet var væltet sammen for mig et par gange, og jeg havde revet store totter ud af min i forvejen sparsomme hårpragt besluttede jeg mig til at tage projektet med ind i min garage, så vinden i det mindste ikke ville genere mig mere.

Selve processen er der ikke rigtig billeder af, da blodtrykket var lige højt nok til at kunne betjene de relativt små knapper på kameraet.... hehe... nej det var vist mest glemsomhed.

Men her er et af toppen og bunden sammenlimet, og med den ene baffle løst lagt på.

Og et andet lidt bedre:

Næste skridt var at skære bafflerne og fræse huller til enheder i dem. Selve snittene i pladerne har jeg ikke lige billeder af. Det gik så hurtigt at jeg ikke lige fik stoppet for at tage billeder. Men jeg laver lige en ny post med de indtil videre resterende billeder.

Nå ja, et billede er da faktisk af at jeg skar pladerne. Men det var nu min kone der var i gang med kameraet, så det er ikke så meget i fokus på pladerne eller den elegante savføring....

Jeg ligner vist nærmest sådan en halvdoven kommunalarbejder der står og venter på at arbejdet laver sig selv....hehe ... perfekt.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hejsa .. det ser fint ud det du har i gang  med der.. jeg er desværre ikke selv komme så langt med mit selv byg .. men jeg ser da hvad der sker med dit .. jeg har selv bygge i lukket systemer en gang ..  men der bygge jeg to kabinetter .. et stort og mindre .. og sat dem sammen og fyldt sand imellem .. det blev vildt godt ...  men vægten var en anden sag  små 50 kg stk ...

men ser frem til der kommer mere

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Efter at bafflerne var skåret til i størrelse var næste udfordring at fræse huller til enhederne. Af mangel på mere fantasi i enhedsplaceringen valgte jeg at centrere dem på bafflerne.

Første skridt var at få dem spændt godt og grundigt fast:

Ja ok. det passer faktisk ikke helt. Første skridt var at få fat i en ny overfræser, efter at jeg i dårskab havde lånt den gamle ud, som så var blevet brugt til at fræse i granit eller til at skove det meste af nordeuropa, eller et eller andet som ihvertfald ikke havde været med til at forlænge livet for den.

Nu er overfræseren ikke det værktøj jeg vurderer højst, så jeg må med skam meddele at jeg tog i Harald Nyborg for at shoppe efter en ny. Men jeg synes egentlig ikke at de billige overfræsere kører så dårligt. De havde 4 modeller, den helt billige gule til 168, en Nu-tool til 198, en Skil til 498 og en grøn bosch til 778. Den grønne bosch er jo vanvittigt overpriset, i betragtning af at den er magen til Skil'en (de kommer i øvrigt formodentlig fra samme fabrik, da det jo er bosch der ejer Skil nu...). Og hverken Skil'en eller Bosch'en virkede som noget specielt. Den lille gule til 168 er for træls. On/off knappen sidder på selve maskinen, hvilket gør den en smule irriterende at arbejde med. Men den Nu-tool synes jeg var et godt alternativ. Den havde knappen på (et ordentligt) håndtag. Den kom i sin egen plastickasse, og havde det tilbehør der skulle til. Sammen med 15 fræsejern.

Så de ekstra 30 kr. ekstra ville jeg gerne give... og efter at have arbejdet med den vil jeg sige at den faktisk kører udemærket. Man kan da godt mærke at det er NU-tool og ikke FES-tool meeen prisen er til gengæld også langt under en tiendedel.

I kan da lige få et billede af den.

Nå, men tilbage til byggeriet.

Efter at have målt center på pladen ud borede jeg et 5 mm hul så jeg kunne sætte cirkel-aggegat-tingesten til overfræseren fast. Således så det ud:

Så ellers i krig. Et lige jern der lavede en 16 mm udfræsning startede løjerne. En udfræsning der var 4 mm dyb og havde en diameter på 31.6 cm skulle gerne kunne give en god kant at skrue enhederne fast i.

Derefter skulle der faktisk bare fræses igennem pladen. Her ses den første færdige baffle.

Så var det jo spændende at se om enheden passede i hullet. Og voila....

Som Jim Carrey manisk ville sige:

"Like a glove....."

Der er ikke en mm at give af nogle steder, men den faldt på plads med et tilfredsstillende plump.

Også dybden passer til det jeg havde planlagt.

Nu da den første var lavet gik den næste jo noget hurtigere, så snip snip snip.... her var den næste.

Også højden passede på den

Så nu bliver næste skridt at skulle lave yderbeklædning til subben, samt at få fat i en forstærker til den. Så hvis nogen ligger inde med en god subforstærker de gerne vil af med til rimelig pris, så sig da endelig til.

Men det var alt lige for nu.

God nat...

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Nå hvad, nu er jeg jo i gang med at poste...

I kan da lige se de højttalere enhederne kom fra.

Jeg kunne dårligt nok komme langt nok væk fra dem i det lille værelse hvor de står til at kunne få hele højttaleren med...

Men hvis nogen er interesseret i kabinetterne så kan de afhentes billigt...

Lige et billede af den der ikke er blevet slagtet i endnu.

Det er sådan nogle højttalere der på en eller anden måde passer supergodt til en 16 årig knægts 12 m2 store værelse...

Ironisk nok er de aaaaalt for store til min kones 32m2 stue.

Men jeg er nok efterhånden blevet så gammel, at jeg faktisk giver hende ret. Jeg gider heller ikke rigtig se på sådan nogle kasser.

Når man bliver ældre indser man jo at der er andet i livet end "store kasser"....

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvis du får brug for hjælp til delefilter, så sig til. Så ligger jeg gerne måleudstyr til.

Kan lige nævne at det er mig der i sin tid designede de store basser du napper enhederne fra. Det er nogle fine enheder du har fået dig.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes