Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Endelig fik jeg en PJ. sidste rettelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har gennem nogen tid været flittig besøgende her på forummet, læst meget og selv skrevet meget lidt, det bliver nok til mere i fremtiden.

Da jeg nu endelig selv har fået råd til en projektor + lærred, efter at have savlet over de mange fede hjemmebioer her på forummet, syntes jeg det er på tide at vise hvad jeg er kommet frem til efter en masse inspiration her på forummet.

Lidt information om mit hjemmebio rum og udstyr, rummet er på 22 m2 og er i kælderen. Der er beskedne 202 cm i lofthøjde og der er klinker på gulvet.

Det er en Denon AVC A1D forstærker der trækker de to Snell C5 i front samt en Snell CC1 center, de er alle forbundet men AudioQuest Crystal højtalerkabel.

På billedsiden er det Pioneer DVD afspiller DV-717 og CLD-925 Laserdisk. De er begge forbundet med Tech-Link XS S-video for billedoverførsel samt AudioQuest Digital X til lyden. Laserdisken har yderligere et optisk kabel til brug for afspilning af laserdisk med DTS. Der er også en Panasonic NV-HD 101 EB video som kun bruges til tuner for projektoren.

En Rega Planar3 til lidt nostalgi når det behov melder sig.

En Sharp Optonica ST-7100 Tuner til lidt radio.

En Sharp Optonica SM-7100 forstærker, som jeg har overvejet måske kunne bruges til 6.1 lyd.

En Sharp Optonica RT-7100 Kassette.

Set fra den anden ende er det et par Dali 850 der må klare paragrafferne. De er ligeledes monteret med AudioQuest kabler men denne gang Type 6.

På Sub siden er det en B&W AS6

Og så til min Projektor. Jeg har set på flere forskellige modeller og mærker. 16:9 - 4:3 valget var ikke let og om det er det rigtige må tiden vise, jeg ventede 5 uger på den og havde 2 dage til at få lavet et beslag (det skulle gøres inden juleferien da firmaet jeg arbejder i skulle have malet gulve, så jeg kunne ikke lave det i ferien). Beslaget kom til at se sådan ud:

Fræset i aluminium og stål, skruen man kan se spændes og kuglen kan så justeres til den ønskede position og skruen løsnes igen for fastspænding af positionen, - lyder måske mærkeligt men er rigtigt.

Og nu til Projektoren. Det blev en Toshiba MT100.

Den har kun været tændt få timer til lidt justering, men det skulle gerne være muligt at få set nogle film fremover, så jeg kan se om det er det rigtige valg. Jeg vil dog lige sige at jeg ikke har observeret regnbueeffekter på den eller andre DLP projektorer som jeg har set på, - heldigt at jeg ikke er blandt de 20% der kan se det.

Lærredet blev et Da-Lite Deluxe model B på 94 tommer.

Lidt øvrigt grej i huset til det daglige tv kiggeri og musik lytning det er her der er sket en udskiftning af højttalerne, mine gamle B&W er skiftet ud til fordel for et sæt Meadowlark Osprey 

Til CD afspilning er det en Denon DCD-S1 med AudioQuest Emerald kabler.

En Denon PMA-2000R forstærker.

En Denon TU-S10 tuner med Monster Interlink 400 MK II Kabler.

En Philips DVD-R70 DVD recorder med Teralabs Scart samt Hitachi SAX 102

Et Philips TV 32PW 9503 forbundet til forstærkeren men et ixos scart/phono for lyd samt teralabs scart/scart til billedet fra DVD recorderen.

Og lige et billed af min nye DIY CD holder.

Det var så lidt om mit grej, der til stadighed er under udskiftning .

Det bedste ved af være ung er, af man ikke er erfaren nok til at vide, at det man gør ikke er det bedste.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

ja og nu har vi så din hjemmebio at savle over...

føj hvor er det lækkert ... flot og gennemført, jeg kan godt lide dit hjemmelavede beslag, det giver altid den ekstra finish når folk laver en eller flere detaljer selv, så får man det nøjagtig som man vil have det.

dine højttalere har jeg ikke hørt, men subben kender jeg rigtig godt. har netop solgt min as6, jeg savner den faktisk lidt. men det går nok over så snart jeg får købt en ny.
det er en kanon sub til hjemmebio'en...

der er lidt lavt til loftet... men jeg har set det der var "værre" en af mine venner har ca 170cm til loftet i hans tv-stue. det passer lige at man kan sidde i sofaen uden at håret skraber på loftet, men ikke noget med at rejse sig for hurtigt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Aha - jeg fandt den! Den er sgu' flot!  sikke en monster bif.

Ang. 7.1 så vil jeg tro nuværende bag HT skal lidt frem og næsten op på siden af sofaen til hvis det skal give nogen effekt med gulv HTer bag til 6+7'ende kanal. Så bliver du mere "omsluttet".

Ellers kan et par væg HT'ere midt i måske give lidt mere glidende panorering mellem bag HT'erne ved den nuværende placering.

Jeg tror faktisk du kan 'nøjes' med en enkelt stor center bagerst - altså 6.1. Jeg kan se der er en dør på bagerste væg så det virker mest logisk at placere en HT i midten på bagvæggen.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

lækkert bid, hvem der bare havde et stort rum.

Flot opstilling!

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for et hifi rack møbel du har der, som TV'et også står på? Det ser fint ud.
Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Thumbs Up  Det ser fint og stilfuldt ud, hvis man bare lige havde et ekstra rum, men må i stedet nøjes med en stor stue

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Til moviedude, mine hifi rack er hjemmelavet, og de to i stuen står foran en mindre ombygning da der de næste par uger skal ske en større rokade af indretningen i stuen samt farvevalg .

I samme omgang skal jeg have skiftet mine B&W 603 S2 ud men nogle stander højttalere men jeg ved ikke hvilken det skal være endnu, så er der nogle der har nogle gode ider til hvad det kunne være så hold jer endelig ikke tilbage med dem.

Og nu jeg er i gang med ændringer, så er det meningen at min DV 717 ligeledes skal skiftes ud med en der kan Progressiv Scan, jeg har fornylig haft en Denon DVD-2200 hjemme til test men er ikke længere så sikker på at det skal være sådan en, så igen er der nogle gode ider og forslag til hvilken det kunne være så kom endelig med dem.

Ligeledes har jeg planer om at skifte min center ud til en hvor jeg kan køre i large mode på forstærkeren, det kan jeg ikke på min nuværende Snell CC1, men kravet til centeren er at den har nogenlunde samme varme om bløde lyd som mine Snell CV  der står i front har, så her modtager jeg også gerne forslag, måske kunne jeg i denne sammenhæng flytte den gamle center om bagved til 6.1 lyd men om den er for lille til det ved jeg ikke, så erfaringer her modtages gerne.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er meget sjældent aktiv i indlæg herinde. Men syntes lige jeg ville hilse på.

Ja det ser nice ud. Din opstilling af hjemme bioén.  Særligt dit beslag til din PJ. Er ret  fedt lavet. Nå det er muligt at dreje det i en tilfældig vinkel. Man kunne håbe at hvis man en dag skulle få brug for beslag til en kommende projektor. At det så var noget man kunne logge dig til at lave for sig. Og købe af dig. ?

At du også har en Denon S1 cd afs.  Giver respækt. Og jeg kan mindes da jeg selv havde denne super lækker maskine. Der er en af de få, der stadig den dag i dag spiller op til noget af det bedste man kan få. Når der ikke sammenlignes med SACD og andet.

Jeg måtte på et tidspunkt skifte laseren. Som så mange andre Denon ejere. Hvad enten det er en Denon DCD-3000-S10-S10II, eller S1.   

Forstærkeren er også ret fin. Har selv der haft en Pma-S10II.

Regner med at jeg en dag. Når jeg igen får købt et digital kamera. At få taget lidt billeder. Af hvad der haves idag. Har lige fået lavet ny opstilling af hifi,og surround alteret. Ser nu ret fedt ud ellers, syntes jeg.

Mvh. Jimmi.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at købe et gulvtæppe til rummet?

Jeg tror de klinker er en dræber for den gode lyd!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Til moviedude, mine hifi rack er hjemmelavet, og de to i stuen står foran en mindre ombygning da der de næste par uger skal ske en større rokade af indretningen i stuen samt farvevalg .

Hvordan har du lavet dem? De er meget flotte.
Hvis du vil sælge mig det ene er jeg intresseret

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

grrr, hvorfor har jeg ikk et stort kæler rum hvor jeg kan gå amok.
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Virkelig flot anlæg du har der, man kan jo næsten ikke undgå at blive lidt misundelig .

Nu har jeg ikke eksperimenteret så meget med akustik i værelser, men jeg kan da ikke forestille mig at klinkerne hjælper med til en god lyd, selv om de ellers er pæne. Jeg vil tro et tykt gulvtæppe ville være godt som dæmpemateriale i dit kælderrum.

Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Indrømmet, lyden er noget irriterende især ved musik lytning, og knabt så slem i surround. men som Svend P og Daniel siger er det ikke optimalt med de klinker.

Men indtil jeg forhåbentlig her til sommer får renoveret væggene (fjernet de radselsfulde træpaneler og så får pudset væggene) så går det an, det er så meningen der ved samme lejlighed skal nogle fiberplader for at formindske fodkulden samt tæppe på gulvet, der er desværre lige et par andre projekter der har større priotet øv bøv.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Går det der pj ophæng i serie produktion, så kunne jeg godt bruge et nemlig :)

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Phileren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud :)
Til top Vis Phileren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phileren

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Super lækker hjemmebio og kanon setup. Kiro´s hjemmebio kan ses på http://www.biojensen.dk/ i slutningen af uge 25.
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hej hvad er din vurdering af Hitachi SAX-102?

jeg er nemlig blevet tilbudt et, det skal evt bruges til analoglyd fra en Pioneer DV-717.

på forhånd tak.

Thomas 

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 August 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Selv i tidernes morgen haft en SAX-102 kabel. Min mening. Det er ihvertfald bedre end medfølgende plastik skidt !  Andet kan jeg ikke rigtig sige til det.

Andet fint all round kabel til billige penge da Vejl. For tja..... Nok 8-10 år siden.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Hitachi SAX-102 er et ok. kabel til en billig penge, og det er da noget bedre end det der følger med som standard, men kan du finde et Hitachi JAX-102 som er afløseren til SAX-102,  får du et kabel med en lidt finere lyd efter min mening.

Som før nævnt havde jeg planer om en større omgang renovering af min hjemmebio for at få forfinet lyden, indrømmet er der ikke sket en skid , andet end at jeg har fået rykket noget rundt på mine Snell og det har faktisk været rigtigt godt.

Jeg havde også er Philips DVDR-70 recorder som efter noget drilleri er røget ud til fordel for en helt almindelig VHS ting der er noget godt gammelt gennem prøvet teknik, i Samme byttehandel indgik en Philips DVP-720SA som jeg dog ikke har fået endnu da den er i restordre, skulle gerne snart komme, om den er noget værd ved jeg ikke men et eller andet skulle jeg finde på i farten for at komme af med der recorder i en fart, billeder og kommentar kommer når jeg har fået den inden for dørene.

Og for at det ikke skal være løgn har jeg sat lokalerne hvor min hjemmebio er placeret i til salg, så nu håber jeg jo bare der er en køber så jeg kan lede efter nogle nye lokaler og gerne lidt større .

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Så skete det sku. 25 dage med til salg uden for døren, og jeg er hjemløs om 4 md. .

Så den store jagt skal indledes på en ny hjemmebio .

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes