Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: PS3. Rykker den? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hvad så alle jer spillefreaks, der har PS3eren.

Spørgsmål.

1. Er den fed?

2. Larmer den ligesom Xbox360?

Nævn nogle +er og -er tak, if you like

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Spørgsmål.

1. Er den fed?

Er det ikke et spøgsmål om du kan lide den... (er den fed ?)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

thomasbr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Den er rigtigt feeedd... Men den larmer også. Jeg kan ikke sige om den larmer som en Xbox, men når man har spillet et par timer så er den noget støjende.

Det er dog ikke slemt med larmen når man bare bruger den til at se film eller høre musk fra.

Mit setup
Til top Vis thomasbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbr Besøg thomasbr's Websted

K. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Rykker den, ja og nej!

Som så meget andet, og her kan der fint sammelignes med mobiltelefoner, kan der stoppes for meget ned i en kasse, og det er efter min mening hvar Sony har gjort med PS3´eren.

Isoleret set, som ren spille maskine, synes jeg maskinen gør det flot. Grafik er topklasse med en kompatibelt HD-TV eller endnu bedre et HD-apparat med 1080P - det rykker!

Lyden er næppe noget det garvede spillefolk kan sige "wow" til, men PS3 spillene er i DD, og for en uvant spiller som undertegnede, giver det en ekstra dimension til oplevelsen!

Støjniveauet er på højde med halvgammel PC, det vil sige den kan høres, men ikke så det er direkte generende når man spiller, men skal er ses film uden den bragende hjemmebif, er det en tand for meget for min smag.

Hvad angår PS3´eren evne til brug i andre sammenhænge falder den i med begge ben - det gør den simpelthen ikke godt nok og slet ikke se i lyset af prisskiltet.
For mit vedkommende var tanken at PS3´eren skulle erstatte min nuværende DVD-afspiller, gøre det som Blu-Ray afspiller og perfekt designmatch til min Pioneer plasmafætter - men nej!

Hvorfor? - Ja, selv som om det jo er 100% subjektivt, så følger her mine erfaringer:

• Gengivelse af DVD er på niveau med en prisbillig maskine fra det lokale supermarked, hverken mere eller mindre.
  • Blu-Ray skuffer (sikkert codec´et) fælt, og efterlader en fornemmelse af, at det overhovedet ikke er nødvendigt at skifte fra DVD til et HD-format.
  • Overførsel sker alene via optisk PCM eller HDMI - jeg savner den coaxiale udgang.
  • Kompabilitet på lydfronten strækker sig fra True DD HD til SACD, hvilket er fint, men DTS i HD-lydformat følger IKKE med - BUMMER!!!!
  • Maskinen er langsom til at behandle Blu-Ray disc - faktisk når man næsten at drikke den første kop kaffe inden filmen vises.
  • Sidst men ikke mindst prisen - den er ualmindelig høj!

Det retfærdighedsvis nævnes, at jeg havde PS3´eren i under 1 uge, før den røg videre til en mere lykkelig ejer.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Ok.

Hmm, det der med den støjer, var jeg meget spændt på at høre noget om, fra folk der havde en PS3 selv. Jeg mener jeg havde læst, at den ikke skulle larme

Tænk med al den teknik osv. At man ikke har udviklet en god billig metode til at afløse de gammeldawse blæsere. Alt larmer i vore dage, det er til at gå i Bilka over nogen gange.

Og ja, at sådan en dyr og moderne maskine fra robotlandet Japan, ikke engang er lydløs (eller næsten da) er da liiidt træls.

De to faktum med larm og pris, gør at jeg personligt ikke har travlt med at købe en PS3

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

king skrev:
rockforlife skrev:

Spørgsmål.

1. Er den fed?

Er det ikke et spøgsmål om du kan lide den... (er den fed ?)

Jeg har ikke nogen PS3, så jeg kan ikke vide om den er fee. Det spøgsmål "er den fee?" var bare et oplæg til PS3 brugere, om at udtale sig direkte: ER DEN NU OSSE FEE

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

de må snart lære der skal vandkøling i

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

Jamen det er da totalt ufatteligt, at den ikke er væskekølet, eller på anden måde støjdæmpet

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

sHaCk_kO skrev:

Jamen det er da totalt ufatteligt, at den ikke er væskekølet, eller på anden måde støjdæmpet

Jeg har en PS3, og jeg tror K. Rasmussen må have fået en defekt PS3. Der findes nogle PS3 der larmer og der findes nogle der ikke gør der i blandt min, ang støj min siger ikke en lyd når der kører på dashboardet og under film DVD/Blu-Ray hører jeg den heller ikke, kun hvis der er helt stille i stuen kan man hører en ganske svag susen og det er på 1 m afstand ellers ikke. Når man spiller spil på den kan man hører den hvis man slukker for lyden ellers ligge man ikke mærke til den, støjen under spil er ikke højre end når man sidder og snakker, og der ca 3-5 min efter spil  så er den stille som graven. Til DVD er den ligeså god som min Sony RDR-HX1010 og Blu-Ray klare den til UG+, og fra man ligger en DVD/Blu-Ray i til filmen starter går ca 10 sek.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Klander skrev:
rockforlife skrev:

sHaCk_kO skrev:

Jeg har en PS3, og jeg tror K. Rasmussen må have fået en defekt PS3. Der findes nogle PS3 der larmer og der findes nogle der ikke gør der i blandt min, ang støj min siger ikke en lyd når der kører på dashboardet og under film DVD/Blu-Ray hører jeg den heller ikke, kun hvis der er helt stille i stuen kan man hører en ganske svag susen og det er på 1 m afstand ellers ikke. Når man spiller spil på den kan man hører den hvis man slukker for lyden ellers ligge man ikke mærke til den, støjen under spil er ikke højre end når man sidder og snakker, og der ca 3-5 min efter spil  så er den stille som graven. Til DVD er den ligeså god som min Sony RDR-HX1010 og Blu-Ray klare den til UG+, og fra man ligger en DVD/Blu-Ray i til filmen starter går ca 10 sek.

Har du lagt øre til en Xbox 360? Jeg har en ven som har sådan en, og DEN LAAARMER  Mindst lige så meget som en grovtunet pc

Madrick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg sys altså ikke min larmer.. Den er ret lydløs, det eneste man kan høre er når drevet spinder op.. Det er i hvertfald langt fra et problem.!
Til top Vis Madrick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madrick

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Kan også kun gi' klander ret. Den larmer ikke meget mere end en støjsvag projektor og m.h.t. blu-ray film gør den det fuldt på højde med f.eks. samsungs 1000 model... Kunne dog godt tænke mig at billedet kunne føres analogt ud samtidigt med hdmi så man kunne bruge jukebox funktionen på en lille skærm istedet for at skulle tænde op for projektoren, når det nu kun er menuen til musikken man skal bruge...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Har du lagt øre til en Xbox 360? Jeg har en ven som har sådan en, og DEN LAAARMER  Mindst lige så meget som en grovtunet pc

[/QUOTE]

Ja, jeg havde en XBox360 og havde den i knap 1 år, den blev lynhurtigt solgt da jeg fik PS3. Og ja den larmer sku, Jeg plejede at samligne blæserne i 360'eren med en billig hårtørre og dvd drevet med en roer-rasper .

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Har kun prøvet den på en af de hersens demo stande, og den er da flot osv. Men med hensyn til grafik osv. så er det  ikke den store revolution i forhold til Xbox360...

I mine øjne så skal man købe den pga. det indhold man kan få til den. Hvad jeg har set i reklamer osv. så er det sku mere underholdene og større udbud der findes, end til xboxen. Men jeg er nu i bund og grund af den opfattelse, at hvis man skal spille seriøst, og vil ofre +5000kr. på en spille maskine, så skulle man langt hellere kigge sig om efter en passende pc, istedetfor!!!!

Jeg har haft min xbox i et års tid nu, og contolleren er desværre ikke meget anderledes end hvad ps3'eren byder på, og det er rent ud sagt en ubrugelig, upræcis og død langsom controller til FPS spil, der er intet som kan erstatte en mus som sigte middel og et tastatur som alt det andet! Det er simpelthen for simplificeret og for ulogisk at bruge de joypads.
Jeg bruger faktisk kun min Xbox til racer spil, for det er sku det eneste den controller egentlig kan bruges til!

Jeg vil også lige sige at min Xbox har været mere eller mindre spild af penge, for jeg gider sku egentlig ikke bruge den. Ikke fordi den er dårlig eller noget, men de spil der findes til den, de er sku for avancerede, og kræver timevis af spilletid, for at sætte sig ind i dem.
Hvis man er mere til tidsfordriv og hjerneløs underholdning, så er Wii måske en bedre løsning  Små spil sjov controller.

Spille konsollerne er begyndt at udfordre pc'en som spil platform, og de gør det ærligtalt bare ikke godt nok.
Så hvis jeg skulle ud og investere i noget nyt, så blev det enten en Wii eller en god PC.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

vi er så langt med væskekøling at det snart burde være muligt med en væskekølet konsol afspiller.

måske man bare skal sætte sin konsol i køleskabet mens man spiller

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Måske larmer Xbox'en Men Nu er Jeg selv Ejer af En Såkaldt Grovtunet PC, og Den LARMER. Med lukket dører Kan den hørers i stuen! Når den altså går grassat. SE Det er Larm!

Jeg tror bare at vi må vente på at de tager sig sammen derover i Robotland, og laver vores små maskiner væskekølet, eller måske krystal kølet!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har set på et filmklip engang er XBox360's cpu væskekølet, men hvofor F...... larmer den så sådan . Nu har jeg også set PS3 kører i de der demostander, og der kører de med scartstik . Nu havde jeg selv haft Need for Speed Carbon til 360'eren og har set det til PS3, det er lidt mere farverig på 360 end på PS3, men PS3 ser mere naturlig ud, "asfalt ligner asfalt"

Og så hakker PS3'eren ikke spillet, det gjorde 360 særlig i Driftning og der er Ps3 helt flydene.

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu ikke enig : ) Syntes ikke at den larmer?? Begge mine bærbar (HP og IBM, begge under et år gl.) larmer da mere end min PS3 -og den larmer jo LANGT mindre end en xbox360

Men det lyder måske som om at jeg harværet heldig med min så?

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 April 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Klander skrev:

Så vidt jeg har set på et filmklip engang er XBox360's cpu væskekølet, men hvofor F...... larmer den så sådan .

Xbox er kølet vha. en heatpipe... men det bliver jo kun brugt til at flytte varmen til et andet sted inde i samme maskine, så det skal jo stadig blæses ud af den

http://www.xbox360-hacks.com/images/xbox360_inside2.jpg

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

K. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Klander skrev:
rockforlife skrev:

sHaCk_kO skrev:

Jeg vil nu ikke mene, at den model jeg havde inden for døren var defekt.
4 stk. i min omgangskreds har en PS3´er og sjovt nok er støjniveauet på samme linie, og fortsat efter min mening for højt!

Spilles der direkte fra PS3´erens HDD går det helt amok - så er vi oppe i "hårtørrer-niveau"!

Som nævnt, er min udtalelser jo subjektive, og vi har nok forskellig holdning til hvad et accpetablet lydniveau er for en størrelse.

En anden deltager skriver i tråden, at støjen ikke er værre end hvad man oplever fra en projektor. Til sammeligning har jeg en Panasonic PT-AE 500E, der støjer med 28 db, hvilket i sig selv ikke er specielt meget, men PS3´eren larmer en ½ til en hel gang så meget!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes