| Forfatter |
|
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg er igang med at lave en hjemmebio i stuen og dertil skal jeg have anskaffet mig en projektor. Har fået følgende tilbud på projektorne: - InFocus In76 &n bsp; 10.500 kr.
- InFocus In78 &n bsp; 18.499 kr.
- Optoma HD73 14.990 kr.
- Panasonic AX-100 9.000 kr.
Kan I give et bud på hvilken projektor man får mest for pengene? På forhånd tak Philip
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar... kan udlede ud fra de forskellige tråde at HD73 er en klar nr. 1 til den pris.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
| Tak for svar... kan udlede ud fra de forskellige tråde at HD73 er en klar nr. 1 til den pris. |
|
|
Super! Hvordan er du kommet frem til det, for jeg er nemlig stadig selv i tvivl? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nu gå efter en Infocus 78.... Den skulle efter sigende opfylde kravene til farvestandarder ligesom Samsungs meget roste projektor. Det skal siges jeg aldrig har set projektoren, kun IN76 men hvis farverne er kommet i vinkel kan det umuligt være dårligere. Den fik vist en god test engang i High Fidelity... Kan ikke huske om det var der - måske nogle andre kan
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Sanyo Z5 eller den nye LCD fra Panasonic?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ny pris på de infocus projektorer eller brugte vi snakker om.? For ny prisen er da mange kroner dyrer de steder jeg kender. In78 = 25k.
Men jeg ville nok også vælge in78, Optoma er også god til prisen. Pana har jeg ikke set, men den bliv rost til skyerne rundt omkring. 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
| Ville nu gå efter en Infocus 78.... Den skulle efter sigende opfylde kravene til farvestandarder ligesom Samsungs meget roste projektor. |
|
|
Det vil jeg nu mene er at give Infocus'en liiige rigeligt kredit...
Kaizers skrev:
| Det skal siges jeg aldrig har set projektoren, kun IN76 men hvis farverne er kommet i vinkel kan det umuligt være dårligere. Den fik vist en god test engang i High Fidelity... |
|
|
High Fidelity og anmeldelse af billedkvalitet hænger i min verden ganske enkelt ikke sammen... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sanyo Z4 eller Z5.. Henholdsvis 9 og 12.5 K..Plus / minus...
Eller Panasonic AE-900..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - nu med projektor
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg må nok indrømme at jeg fik lært lidt efter jeg søgte internettet igennem for reviews af de forskellige projektorer.
Alle projektorer som står på listen, måske med undtagelse af In78, er virkelig gode til prisen Tror du betaler ekstra for designet på In76/78 men da en projektor skal være gemt væk hejst op, så man ikke lægger mærke til den, er det ligemeget for mig.
Jeg er i hvert fald meget tændt på at anskaffe en Panasonic AX-100U, da den kan vise sport og normal tv i et rum, hvor der ikke er helt mørkt. Til prisen får du virkelig en god projektor.
Begge InFocus er dækket ind under nedenstående, til trods for at det er aktioner: Ny, Ubrugt og i original emballage. Der medfølger selvfølgelig kvittering og projektoren er dækket af garanti.
* InFocus In76 10.500 kr. - QXL.dk auktionsID 503520128 * InFocus In78 18.499 kr. - DBA.dk annonceID 48909100 * Optoma HD73 14.990 kr. - Hifiklubben.com (kunne ikke finde den andre steder i DK billigere) * Panasonic AX-100U 9000 kr. - Kunne købes igennem en tysk leverandør (læst i en tråd) * Sanyo PLV-Z5 10300 - http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=5861
In76 benytter DarkChip2, In78 og HD73 benytter DarkChip3 hvilket gør at de sidstnævnte har:
* Bedre sortniveau * Højere kontrast * Højere fillrate
Optoma HD73 (DLP single chip)
* + Har en større offset * + Godt sortniveau * + Flere finjusteringsmuligheder * + Pris * + God kontrast 6000:1 * + super skarpt billede (dog ikke så god som Z5) * + 5 farvehjul (ikke så godt som In78) * + Kan kører 16:10, 16:9 og 4:3 * - Lysstyrken er ikke alt for god (omkring 600 ANSI lumen iflg. forskellige sites) hvilket gør at den kræver et meget mørkt rum * - støjniveau >=27 dB (det kan høres) * - skal sættes ordentlig op, før den virkelig rykker * - Ingen zoom
InFocus In78 (DLP single chip)
* + Nem at komme i gang med * + Godt sortniveau * + 6 farvehjul (hvilket skulle reducere regnbue effekten) * + Lavt støjniveau (har ikke kunne finde en værdi i dB, men skulle være lavere end HD73) * - Mindre justeringsmuligheder * - Kontrast 3000:1 * - Pris
Sanyo PLV-Z5 (LCD)
* + Kontrast 10000:1 (bedre end HD73) * + Gode indstillingsmuligheder * + Super farve og billedskarphed * + 1100 ANSI lumen (bliver dog reduceret med 40% med zoom 2x) * + Støjsvag (22dB) * + 3 års garanti * - Vil nok kræve gråt lærred * - Man kan ane pixels
Panasonic AX-100U (LCD)
* + Mulighed for at benytte selv i let oplyste rum * + Meget støjsvag * + Pris * + Blødt billede (kommer aldrig til at se pixel) * - 1 års garanti * - Kun 3 bruger indstillingsmuligheder
Informationer er fundet på diverse tråde på Internettet og forskellige sites - heriblandt kan nævnes en af de bedste: http://www.projectorreviews.com/
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
Sanyo PLV-Z5 (LCD)
* + Kontrast 10000:1 (bedre end HD73)
|
|
|
Total ubrugeligt spec. Det er en dynamisk kontrast som projektoren opnår ved at justere linsen udfra signalet. Det er den desværre meget langsom om, hvilket er meget tydeligt og distraherende at se på. Slukker man for den dynamiske linse, eller nedjusterer dens virkeområde til et niveau hvor det ikke er så iøjefaldende at det virker forstyrrende, kan du få en kontrast der nærmer sig 2000:1.
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
philipph skrev:
Sanyo PLV-Z5 (LCD)
* + Kontrast 10000:1 (bedre end HD73)
|
|
|
Total ubrugeligt spec. Det er en dynamisk kontrast som projektoren opnår ved at justere linsen udfra signalet. Det er den desværre meget langsom om, hvilket er meget tydeligt og distraherende at se på. Slukker man for den dynamiske linse, eller nedjusterer dens virkeområde til et niveau hvor det ikke er så iøjefaldende at det virker forstyrrende, kan du få en kontrast der nærmer sig 2000:1. |
|
|
Nu var det heller ikke meningen at sætte speccen isoloret op imod de forskellige projektorer. Men ved godt jeg ikke har begrundet hvorfor udover speccen bare står der. læs fx på den hjemmeside som jeg har henvist til, der står der om den sammenlignet med hd73
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
projectorcentral.com har alle de projektor som du nævner i test. Bare vær opmærksom på de vudere ud fra prisen. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker :)
Jeg er ret sikker på at det bliver Panasonic AX-100U som bliver købt.
Har fundet den på http://www.schlauershoppen.de/ men der hedder modellen Panasonic AX-100E er der tale om en anden model eller hvorfor er der den forskel på det sidste bogstav?
Hvis nogen kan fortælle mig det.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
takker :)
Jeg er ret sikker på at det bliver Panasonic AX-100U som bliver købt.
Har fundet den på http://www.schlauershoppen.de/ men der hedder modellen Panasonic AX-100E er der tale om en anden model eller hvorfor er der den forskel på det sidste bogstav?
Hvis nogen kan fortælle mig det.
|
|
|
U modellen er U.S.A.
E modellen er Europa
Lad nu være at købe efter specs.. Der er kun en ting der dur
UD OG SE DEM I AKTION
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
| Tak for svar... kan udlede ud fra de forskellige tråde at HD73 er en klar nr. 1 til den pris. |
|
|
Mener du ikke Benq 8720?
(eller har du ikke læst den tråd der linkes til?)
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal have seriøst filmprojektor så er det nok DLP man skal kigge efter, LCD er lidt matte at se på og slides jo mere end DLP når der skal skiftes pære. Som "kanvas" siger se dem i auktion for alt det spec er sku nada værd!
HD73, BenQ8720 er seriøse valg for "value for money" __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Landsbytosse Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå efter optomaen efter at hve set Infocus IN78, IN76 og Optoma HD70 i aktion ( ved godt der her er tale om HD73) men til pengene kommer man ikke uden om optomaens gode billede og pris. Desuden er det værd at nævne at man kan tegne 5 års garanti på de fleste produkter købt i hifi butikker idag som OGSÅ dækker pæren hvilket er en fed ting  Har selv overvejet projectorer og specielt optomaen meget men er fladet for en billig fladskærm istedet for ( ihvertfald til jeg har fået sparet lidt op igen ;) )
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo alt sammen an på ens behov.
Jeg kan give jer fuldstændig ret i at hvis man skal have en seriøs film projektor, så skal det være en DLP projektor i og med den giver det skarpeste billede og har det bedste sortniveau.
HD73 har været min foretrukne til dette.
Men når jeg tænker mere over hvad jeg vil bruge min projektor til, så har jeg ikke mulighed for at lave min stue fuldstændig mørk for at kunne udnytte min projektor.
Samtidig vil jeg bruge den til at se sports med vennerne og det er gerne mit på dagen tidlig aften i hvert fald noget sport. Der er det ikke fedt at se det i et mørkt rum.
Ud fra de test og reviews jeg har læst, så fremgår det er AX-100U/E er den bedste til mit behov. Hvis en af ovenstående DLP projektorer har nok lysstyrke til dette, så har det ikke fremgået i det jeg har læst og vil meget gerne vide mere om det.
Det skal siges at jeg ikke har været ude og se nogen af disse projektorer og det skal jeg selvfølgelig før jeg kan tage min endelige beslutning. Hvor i KBH kan man gøre det?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi Klubben i Kbh. har 3 af de projektorer du nævner her. Infocus og Optoma. Pana ved jeg ikke hvor man kan opleve. TC er jo stoppet med at forhandle dem... Hvis du gerne vil bruge din projektor til at se tv på, vil jeg mene infocus er et oplagt valg for dig, da de er gode allroundere. De er meget lysstærke og har små fordele i dit tilfælde frem for Optoma.
|
| Til top |
|
| |