| Forfatter |
|
dyrberg Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan læse i en af de nye anmeldelser "hvad kan jeg få for 25tusinde" at han spiller de nye højtalere til i modfase, er der nogen der ved hvorfor??
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis man stiller dem helt tæt på hinanden så de spiller direkte imod hinanden og sætter den ene HT i modfase udligner det det meste af lyden så man kan skrue meget højt op, uden at holde nabolaget vågen. Så kan man hurtigt få et par HT spillet til over en nat. Tricket virker dog klart bedst hvis man spiller mono og hvis basporten sidder foran (eller det er en lukket konstruktion).
Ideen er at den ene HT jo spiller det komplet modsatte af den anden og derved udligner det den anden HT spiller. Vældig smart egentlig. 
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man kan sige de står i en slags ske (ligge i ske)..
 Jeg har tilspillet mine normalt, på med en skive og godt med volume, så taget ud og shoppe eller noget, men jeg har kun køer jeg kan skramme væk, så ingen klager her overhovedet, udover et muh her og der.. Dog skal man regne med at ht'er er forskellige, nogen skal have mere hug og tid end andre før ophæng osv er blevet masseret ordentlig igennem.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige et spørgsmål til ovenstående. Vil man få noget ud af at bruge den metode, hvis ens højttalere ikke er nye mere, men aldrig rigtig er blevet "spillet til"? Eller vil det ikke give nogen mærkbar forskel?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
| At spille dem til handler jo kun om at de skal have et vist antal timer for at gummiet omkring membranen bliver blødt lidt op, og hvis de er et år gamle og du har spillet regelmæssigt på dem, er jeg sikker på at de er spillet til. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dyrberg Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så bliver den modfaset jo kun masseret ind af, for der sendes vel ikke plus ud i gennem minus ledningen...
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dyrberg skrev:
| Men så bliver den modfaset jo kun masseret ind af, for der sendes vel ikke plus ud i gennem minus ledningen... |
|
|
Naj de bliver begge masseret, fordelen er at når man gør det på denne måde har vi ikke så meget larm i gaden, end hvis de havde stået normalt og spillet højt, de så og sige spiller i tandem, men hvor den ene halvdel spiller frem, og den anden tilbage, og så igen omvendt osv osv osv osv... Lydtrykket og signalet det det samme fra begge højttalere.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille korrektion med hendsyn til tilspildning.
Det der i praksis sker ved tilspildningen ar at de elektriske komponenter får noget power igennem. og helt klart det at limen som membran spider og gummiophæng er limet med bliver mere fleksible pga bevægelsen vil limen slå mikroskopiske revner ikke noget der har indflydelse på limningens holdbarhed eller mekaniske egenskaber. men enhedens totale fleksibilitet og reaktionstid ændres under tilspildningen. __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |