Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder af den nye forstærker på side 5 
Så blev det tid til at kvitte surrounden og investere i et mere eller mindre seriøst stereo setup. Jeg brugte efterhånden udelukkende mit gamle anlæg i stereo sammenhæng, og må indrømme at mit temperament efterhånden er vokset fra mine gamle bombastiske 8008'ere.
Så langt så godt. Om mit valg af komponenter kan jeg sige følgende. Jeg har forsøgt at holde et nogenlunde fornuftigt budget, og favne om de kompontenter, som inden for denne prisramme, harmonerer med de værdier jeg idag tillægger min holdning til "god musik". Dali'erne er dejligt luftige og, i kombination med IN 100, afrundede og bløde i toppen, meget åbne og indlevende i mellemtonen, og fantastisk præcise, men dog dynamiske, i bunden.
Såvel Atoll IN 100 forstærkeren som CD 50'eren akkompagnerer efter mine begreber Dali'ernes værdier som en nogenlunde perfekt allroundhøjttaler i prisklassen, og passer super til den store mængde rock, hard rock, akustisk, elektronisk house og lounge, samt blues og klassisk musik jeg kaster efter dem.
Nok snak, jeg lader billederne være op til jer at bedømme 
 Xindak SC 03 højttalerkabel.
 Dali Mentor 6 umiddelbart efter udpakning. Ja sådan ser de altså ud 
 Uden frontstof
 Terminalerne med Xindak kablet premonteret med spader, og Dali Silver Wave (forsølvet kobber) mellem bi-wire connectorsne.
 Black Rhodium Concerto 1.0 RCA kabel.
 Xindak kablet med premonterede bananstik. Ganske fornuftig byggekvalitet.
 Og således ser giraffen altså ud. Atoll CD 50 placeret på Atoll IN 100 forstærkeren.
 Pro-Ject RPM 5
 Et skud mere af ovenstående.
 Pioneer PDP-4270XA og xboxen som nu er flyttet til en mindre dominerende position 
 Helhedsindtryk, med mit Pioneer PDP-4270XA og SONY RDR-HX900 DVD og HDD recorder.
Et ganske ydmygt anlæg, så mange andre herinde taget i betragtning, men på trods af et noget mere jordnært budget, føler jeg nu, at jeg har ramt noget nær plet hvad angår mine behov. 
Mvh floe.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig fint ud, synes den måde du skriver at du har udvalgt og handlet på, lyder som en god måde at gøre det på, det tror jeg selv at jeg kunne lære en masse af 
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud. må matche fint... tillykke med det   __________________
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt godt ud! Jeg synes lige at man skal vænne sig til Mentor, men så er den altså også ret flot. Det ser flot og stilrent ud, og hvis lyden er god, så tror jeg hurtigt vi kan blive enige i at du har gjort dig et godt køb.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der og velkommen til, stil rent setup du har der, kenner højttalerne men ikke resten.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup. Kan rigtigt godt lide de der Atoll komponenter. Spndende kabler... Kan du godt styre bassen i rummet med højttalerne så tæt op ad bagvæggen?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder og overvejelser ligeså __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen.. (har været oppe i ca. 2 timer nu......)
Det ligner et top nice anlæg Men (der er altid et men ) Rumler det ikke meget i din stue? Måske et mindre tæppe, og en større udrykning (fra bagvægen) af dine Mentore, ville være en yderligere forbedring. Selvfølgelig helt op til dig!! (ingen tvang her )
Ydermere. Hvis du vil. Så kunne du prøve at erstatte den messing/kobber stang mellem bas og diskant, med noget rigtig HT kabel. Det KUNNE give et mere klart lybillede.
Nå men uanset, så tillykke med det  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og sikkert fyldt med vellyd - tillykke
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Fint setup. Kan rigtigt godt lide de der Atoll komponenter. Spndende kabler... Kan du godt styre bassen i rummet med højttalerne så tæt op ad bagvæggen? |
|
|
Da det hele er sprit nyt, først lige sat op i denne uge og jeg i øjeblikket er igang med at skrive en større eksamensopgave, må jeg indrømme at jeg slet ikke har haft tid til at rode med placering af højttalere osv endnu  Men til dit spørgsmål: ja det kan jeg bestemt! Den er dyb, præcis men på ingen måde buldrende. Dermed ikke sagt at det sandsynligvis kan blive endnu bedre
rockforlife skrev:
God morgen.. (har været oppe i ca. 2 timer nu......)
Det ligner et top nice anlæg Men (der er altid et men )
Rumler det ikke meget i din stue? Måske et mindre tæppe, og en større
udrykning (fra bagvægen) af dine Mentore, ville være en yderligere
forbedring. Selvfølgelig helt op til dig!! (ingen tvang her )
Ydermere. Hvis du vil. Så kunne du prøve at erstatte den
messing/kobber stang mellem bas og diskant, med noget rigtig HT kabel.
Det KUNNE give et mere klart lybillede.
Nå men uanset, så tillykke med det  |
|
|
Det rumler som beskrevet ikke, men jo jeg skal have anskaffet mig et tæppe, det vil også pynte en del  Erstatning af kobber/messing stang er undervejs, jeg har bare ikke lige fået taget mig sammen til at drible ned i TC eller klubben og få dem til at kappe et par stykker af til mig endnu  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
10 4  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogle kommentarer til MEntor lyden i forhold til Ikon?
Den hjørneplacering ser lidt slem ud, prøv med noget mere luft omkring højttalerne.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Har du nogle kommentarer til MEntor lyden i forhold til Ikon? |
|
|
Nu har jeg desværre ikke lyttet tik Ikon serien, så jeg har ikke noget referencepunkt at sammenligne med  Hvad angår placeringen af venstre højttaler i hjørnet, har jeg, af indretningsmæssige årsager, ikke mulighed for at stille højttaleren på anden måde  Til gengæld hjælper det efterhånden med tilspildningen af anlægget, og jeg kan konstatere at det hele bare lyder bedre og bedre, dag for dag  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej floe!
Det ser da rigtig godt ud det der! Især designet på dem pynter simpelthen utroligt i ethvert rum! Derudover spiller de sq ikke helt ringe heller. Jeg synes at de spiller noget mere blødt og naturligt end Ikon serien som var liiidt hård i det. Og perspektivmæssigt, er det også en rigtig vinder. Jeg tror desuden at parringen med Atoll gearet må være et godt match! 
Hvordan lytter du egentlig til dem? Med frontstoffet på eller ej? Jeg spørger fordi jeg har mødt nogen som rent faktisk foretrækker lyden med frontstoffet på! Jeg synes selv at det giver en lidt mere letflydende lyd, men også en noget mere blød lyd som dog savner en smule attack og detaljer da jeg hørte dem. Så jeg foretrækker stadig uden frontstof. 
Og et lille tweak, det er altså vigtig at man ikke bruge de medfølgende connectors til at sætte mellem terminalerne bagpå højttalerne, et stykke kabel lyder en del bedre! 
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mastervol!
Jamen mange tak for roserne 
Jeg lytter som regel med frontstoffet på. Må ærlig talt indrømme at jeg ikke kan høre forskel med eller uden. Hvorvidt det så er mig der er halvdøv, akkustiken i rummet, eller den endnu manglende tilspilning der er skyld i dette skal jeg lade være usagt 
Som skrevet i info'en er jeg også super tilfreds med resultatet i kombination med Atoll gearet, som giver en blød og varm lyd. Jeg overvejede en DENON PMA-1500 og en NAD C372, hvor sidstnævnte faktisk spillede bedst i mine ører, med en klar forbedring hvad angår detaljer i såvel diskant som basområdet. 
Connectorsne skal udskiftes ja. Dovenskaben længe leve for at det ikke er sket endnu  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej floe.
Det ser godt ud tillykke med det
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Hej floe.
Det ser godt ud tillykke med det |
|
|
Jamen mange tak 
De forskellige komponenter er efterhånden ved at være tilspillede fornemmer jeg. Jeg har dog måtte sande, at mit rum ikke er specielt venligt hvad akustikken angår, og efter den første begejstring har lagt sig, synes jeg, at Mentors'ne har lidt svære arbejdsbetingelser hvad præcisionen i bassen angår. Desværre har jeg ikke mulighed for at justere på placeringen af højttalerne, og må bare konstatere, at bassen gengives meget bedre, andre steder end lige netop sweetspot 
Hvorom alting er, er det rart at tænke på, at man ikke skal blive boende hvor man gør for altid  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt det der med at bassen ikke altid lige lyder som den skal...
Jeg var inde og lytte til Mentor 6 for nogle dage siden, og den lyder rigtigt godt, uha jeg glæder mig ikke til at føler at jeg skal have noget nyt, det er alligevel mange penge 
Dog synes jeg de manglede lidt bas, ikke at de er bassvage overhovedet, der er god knald på dem, men jeg kunne godt ønske mig lidt mere knald. Men som du selv siger, så er du vokset fra dine bombastiske 8008'ere, måske er jeg ikke vokset fra mine 850'ere endnu (gudskelov )
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser meget smukt og stilfuldt ud...... Har du aldrig overvejet en pladespiller?
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|