Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny fladskærm til kræsen bruger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg tager nu langt om længe springet og vil have skiftet det gamle CTV ud med en LCD skærm, men hvilken skal man vælge?

Jeg har følgende kriterier:

min. 37"

2 tunere = dualscreen/splitscreen

HDMI ind

Full HD

Hurtig teksttv

max. pris 14.000

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

SKAL det være en LCD?

__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ja det skal det
Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du finder nogen til den pris med 2 tunere.. Måske hvis du er heldig men så er det nok på bekostning af andet.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Tror ikke du finder nogen til den pris med 2 tunere.. Måske hvis du er heldig men så er det nok på bekostning af andet.

Har kigget lidt på LG, laver de gode LCD skærme?

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Tror næsten de eneste skærme der opfylder alle dine kriterier er Amoi.

Hvis du skulle prioritere dine krav hvad er så vigtigst..?

Det SKAL åbenbart være LCD (nogen speciel grund til det, udover prisen på Full HD Plasma?)

SKAL det være Full HD?

SKAL det have 2 tunere?

MÅ det ikke koste mere end 14.000..?  

Specielt Full HD er nok svært at få i en ordentlig kvalitet i den prisklasse, også i LCD tv. Som Dikki er inde på, så vil ét ultimativt krav ofte kun kunne opfyldes på bekostning af noget andet. Ved 37-42" er Full HD ved normal betragtningsafstand ikke til at skelne fra 720p, og så er spørgsmålet om det ikke er bedre at have et 720p TV i god kvalitet, end et 1080p i dårlig kvalitet, bare fordi det SKAL være 1080p.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Tror næsten de eneste skærme der opfylder alle dine kriterier er Amoi.

Hvis du skulle prioritere dine krav hvad er så vigtigst..?

Det SKAL åbenbart være LCD (nogen speciel grund til det, udover prisen på Full HD Plasma?)

SKAL det være Full HD?

SKAL det have 2 tunere?

MÅ det ikke koste mere end 14.000..?  

Specielt Full HD er nok svært at få i en ordentlig kvalitet i den prisklasse, også i LCD tv. Som Dikki er inde på, så vil ét ultimativt krav ofte kun kunne opfyldes på bekostning af noget andet. Ved 37-42" er Full HD ved normal betragtningsafstand ikke til at skelne fra 720p, og så er spørgsmålet om det ikke er bedre at have et 720p TV i god kvalitet, end et 1080p i dårlig kvalitet, bare fordi det SKAL være 1080p.

Fuld hd er ikke et ultimativt krav

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Vent et til to år, så skal der nok komme et LCD TV til den pris 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vent et til to år, så skal der nok komme et LCD TV til den pris 

Hmm. Hva med et LG 37" LB2R det koster ca. 10K og efter hva jeg kan se så har det det hele pånær full HD? Eller hva?

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Ville nok vælge et andet tv.. Hvis det skal være full-hd så Samsung m86/87.. i 37"
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Ville nok vælge et andet tv.. Hvis det skal være full-hd så Samsung m86/87.. i 37"

Er LG noget bras da?

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

ryss skrev:
Jeg har følgende kriterier:

min. 37"

2 tunere = dualscreen/splitscreen

HDMI ind

Full HD

Hurtig teksttv

max. pris 14.000

Hvis du er kræsen bruger, hvorfor står der så ikke "godt billede" nogen steder på den liste?



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du er så kræsen, vil jeg nok ikke nøjes med et budget på 14.000. kr.

Du får ikke noget LCD med alle dine krav samtidig med at kvaliteten er i orden.

Det er i hvert fald min erfaring.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ryss: du er nødt til selv at kigge på billedkvaliteten ude i 'verden' - der er kæmpeforskelle og du vil få ligeså mange svar her som der er brugere.

Her får du mine holdninger:
Ja : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker.
Samsung leverer et rimeligt billede, men alting er lidt plastic agtigt.
Sony og Panasonics billedkvalitet lever slet ikke op til prisen.
Toshiba og JVC er lidt 'fesne' i farverne.

Sidst jeg så et rigtigt godt LCD tv var det fra Sharp - faktisk synes jeg at kunne huske at Sharp altid har givet krystalklare billeder. Er det noget med at Sharp forhandles af Hifiklubben i dag?
Ryss: Ud og kig på Sharp!

Mvh Henrik
En glad plasma-ejer.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu tilgode at opleve et LCD TV jeg ville kunne leve med. Det uanset pris og om det har været full hd eller ej.. Plasma er vejen hvis du vil have et godt fjernsyn. Vil du have en computerskærm er snakken en hel anden...

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
bennoman75
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Du spørger om LG er ordenlige rent kvalitets mæssigt LG er verdens største producent af elektronik og mellem LG og Samsung bliver produktionen af ca 80 af verdens LCD og plasmaskærme produceret. LG er blandandet ejer af philips produktion af fjernsyn.

hvis du kan gå på kompromis med de 2 tunere vil jeg forslå et LG lcd der heder LG42LF65

Det er en ren HD skærm med 1:1 pixel mapping hdmi m.m. til ca 13.000 kr denne model sælges også i 47 " til ca 18.000 kr

Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år. 

Personligt ville jeg vælge et plasma når jeg står i en butik, men havde jeg skærmende på enkelt hånd er jeg ikke sikker.

Håber du finder det du søger



__________________
Livet er for kort til dårlig lyd

My speakers
Til top Vis bennoman75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bennoman75
 
venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Til Nrik :

LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt  - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ??

 



__________________
Med hifi go hilsen
Til top Vis venice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af venice
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

bennoman75 skrev:
Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år.

Den må du sku længere ud på landet med.

 

Men hvad med Philps. Har set dem laver nogle gode skærme (højt i prisklassen) Kender dog ikke deres billige modeller.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe et 37 tommer cineos fra philips fra tyskland det gjorde en ven det er både et stilfuldt design og billedet står suverant har hørt at det
har det bedtse billed på marked.

mener det koster 26.000 her hjemme han gav vist 16.000 for det igennem en tysk internet forhandler


mvh

__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

bennoman75 skrev:

Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år. 

Hvad så hvis plasma forsvinder om 3-4 år? Manden skal bruge en skærm nu og Plasma er p.t. det eneste bud på en flad skærm med ordentlig billed kvalitet.

Men som med al teknologi vil der om ganske få år komme noget der er bedre og billigere, det kan man bare ikke rigtigt bruge til noget hvis man skal have en skærm i dag..

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes