Jeg skal snar ud og købe mig mit første surround anlæg og sådan set også mit første mere seriøse anlæg. Mit nuværende er en Pioneer receiver og cd og et par jamo højttalere af ukendt mærke.
Nå, men tilbage til mit spørgsmål. Jeg er efter lidt søgen kommet frem til følgende anlæg, og vil gerne høre om der er noget jeg burde ændre inden jeg går ud og køber det.
- Receiver Harman Kardon AVR 4550
- DVD Harman Kardon DVD25
- Højttalere
- Front Dali Blue 2002
- Center Dali Blue C1000
- Bag Dali Blue 2002
- Subwoofer Dali SWA-12
Desuden skal jeg også have et eller andet 32" Widescreen 100hz TV.
Jeg har overvejet at skifte det ene sæt Dali Blue 2002 højttalere ud med et sæt Dali Blue 3003 ja jeg ellers bare skal bruge penge på et eller andet til at hæve de små 2002'er med, og så kunne jeg vel lige så godt bruge de penge på et par gulvhøjttalere, eller hva siger i?
Jeg har valgt Harman Kardon 4550 frem for 2550 og 3550 da jeg gerne vil ha muligheden for engang at udvide til 7.1 lyd, og hvis jeg har set rigtigt, så kan de to mindre receivere ikke bruges til 7.1.
Det var så det hele. Nu ville jeg så gerne have et par råd og forslag til evt ændringer. Er der nogle dele som er overkill iforhold til andre, og er der nogle som vil trække hele det hele ned? Jeg syntes personligt at subwooferen er temmelig dyr, men det skal de jo nok være
desuden er receiveren jo heller ikke helt billig (for mit vedkommende) men det er nu engang den eneste som giver mig muligheden for 7.1 lyd engang i fremtiden. Jeg skal da lige sige at jeg ikke kun vil have en Harman Kardon anlæg, men jeg blev anbefalet at vælge enten et Denon eller Harman Kardon, og står valget imellem de to, så er jeg mest til Harman Kardon. Udelukkende pga. udseende, da jeg ikke har hørt nogle af anlægende endnu. Den samme person anbefalede mig også enten at vælge Dali eller B&W højttalere, og hvilke det bliver kommer da også an på hvilke jeg kan få billigst.
B&W'erne ville i så fald blive følgende.
- Front B&W DM303
- Center B&W LCR3
- Bag B&W DM303
- Subwoofer ASW300
Det var godt nok ikke planen til at begynde med at jeg skulle bruge så mange penge på anlæget, men på den anden side gider jeg heller ikke stå om et par år og skulle sælge dele af det fordi det var for billigt.
Hvilke kabler skal jeg desuden huske af få med, da jeg ikke regner med at ville bruge standart kablerne. Jeg har et par MITerminator 6 phono kabler fra mit gamle anlæg som jeg regner med at bruge. Skal jeg købe resten i samme serie, eller bare andre i samme pris klasse. 300-400,- for en pakke med 2 kabler hvis jeg husker rigtigt.
På forhånd tak for hjælpen