| Forfatter |
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket format er det bedste når man importerer cd'er i itunes?
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal bruges i en umodifcert iPod er Apple Lossless bedst men det tar mer plads AAC dok mindre end AIFF.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu af den overbevisning (efter at have testet MEGET!) at bruger du ipod, kan du ligesågodt vælge den bedste mp3, eller AAC, som lossless. Fordelen ved aac er at det fylder mindre end mp3, tilgengæld kan mp3 spilles i flere mp3afspillere.. En god mp3 er slet ikke så ringe som folk siger, og når konverteren alligevel er en ipod, så er det ingen grund til at bruge for meget plads. Bruger du derimod et bedre lydkort, eller en ekstern dac (det samme) så er lossless klart at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Jeg er nu af den overbevisning (efter at have testet MEGET!) at bruger du ipod, kan du ligesågodt vælge den bedste mp3, eller AAC, som lossless. Fordelen ved aac er at det fylder mindre end mp3, tilgengæld kan mp3 spilles i flere mp3afspillere.. En god mp3 er slet ikke så ringe som folk siger, og når konverteren alligevel er en ipod, så er det ingen grund til at bruge for meget plads. Bruger du derimod et bedre lydkort, eller en ekstern dac (det samme) så er lossless klart at foretrække. |
|
|
Hvis itunes skal bruges sammen med en Squeezebox er det altså lossless formatet det drejer sig om?
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg umiddelbart mene! Men synes du skal lave nogle forsøg, og lægge et album både i 320 kbps, og i lossless. Afspilleren (her din squeezebox, som jeg ikke selv har erfaring med) har en del betydning, men det samme har forstærker, og højtaler. Selvfølgelig vil lossless aldrig være værre end mp3, så har du pladsen vil jeg da selvfølgelig anbefale lossless. Stejler bare lidt når folk ligger lossless på deres bærbare afspillere, og skratter om bedre lyd..
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mulig at bruge Apple Lossless, samme med et HIGH-END anlæg og måske opnår en beder eller samme lyd kvalittet som fra CD ?
Hvilken indstille er best at brug på iTunes og Apple Lossless ?
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den oplevelse at selv AIFF-kodning i iTunes er betydeligt ringere end en original CD. Om jeg sender det via min Apple Airport Express eller jeg brænder enCD fra iTunes spilleliste, så er resultatet en del ringere.
Så kan du lisså godt bare køre Apple Lossless og spare plads, for rigtig godt lyder det ikke.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener at verken AIFF eller Apple Lossless, lyder god over iTunes
Og iTunes ikke er et godt program, til dette brug
Så er du en mulighed til bage, at lægge CD ned på HD, som orginal filer (tabsfri) og så finde et program (til Mac), der kan afspille dem, så er det bare
hvilken
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Er det mulig at bruge Apple Lossless, samme med et HIGH-END anlæg og måske opnår en beder eller samme lyd kvalittet som fra CD ? |
|
|
Hvis det er ripped med god kvalitet så er det det mindst lige bra som at afspille en CD då det er just lossless OG kan afspilles så det blir bitperfect hvilket ALDRIG kan garanteres då man afspiller en CD. Det er dok en hel del andet der kan gøre at det ene eller det andre lyder bedre, såsom jitter, kvalitet på analog-del i afspiller, DAC, med mere.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
| Jeg har den oplevelse at selv AIFF-kodning i iTunes er betydeligt ringere end en original CD. Om jeg sender det via min Apple Airport Express eller jeg brænder enCD fra iTunes spilleliste, så er resultatet en del ringere. |
|
|
Mener du att en CD ripped til AIFF med iTunes ringere en samme CD afpsilled med iTunes eller er der noget andet du jævnfør?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken program til at rippe CD, er best til Mac og PC
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil anbefale dig at bruge flac.__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvilken program til at rippe CD, er best til Mac og PC  |
|
|
EAC, med den reservetion at man skal bruge Virtual PC Win 98 i Mac.
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når du har en Squeezebox, så vil lydkvaliteten være lige god om du bruger AIFF eller Apple Lossless. Squeezeboxen er bygget så den koder det i FLAC, og derfor vil det måske være meget naturligt at bruge FLAC. Du kan rippe din musik til FLAC ved at bruge EAC eller dBpoweramp, fordelen ved dBpoweramp er så at du også kan rippe musikken i andre formatter som f.eks Apple Lossless og du behøver så ikke bruge ITunes.
Lydkvaliteten fra AIFF, Apple Lossless, FLAC og f.eks WAV og WMA lossless vil være ens når du afspiller fra en Squeezebox. Ulempen ved WAV er at man ikke for ID3 tag i filen.
MP3 vil altid være ringere end original cd. For der vil blevet fjernet nogen frekvenser som ikke kan gendannes. Ved MP3 320 kbps vil problemet være mindre for ens øre, men der vil stadigvæk være ændret i musikken i forhold til original.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre findes EAC ikke til mac. Om dBpoweramp kan bruges til mac ved jeg ikke.
Men mon ik der findes et godt rip program til mac og så bruge flac. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan fint bruge itunes til at rippe dine cder!
|
| Til top |
|
| |