Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Zitech mediacentermaskine og HD-DVD drev (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Philip Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har første generation af Zitech mediacentermaskine MCE 3500, som jeg var så heldig at få uden leveringstid og den har tjent mig godt i 2 år.

Den er forsynet med et BTC DVD Dual drev og det vil jeg gerne have udskiftet med et HD-DVD drev, som også kan være i maskinen. Der er ikke megen plads.

Kender nogle til dette og kan anbefale et drev.  Det skal fungerer, så jeg er kørende til der kommer en mediacentermaskine, der er designet og optimeret til HD-DVD/BR for så er jeg køber heraf.

Nogle forslag

Philip Ulrich
Til top Vis Philip Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip Ulrich

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke finde specifikationerne på din Zitech MCE 3500, måske du kan fortælle hvilken CPU og grafikkort der er i den?

Det er nemlig ikke sikkert, at den er kraftig nok til at afspille HD-DVD eller Blu-ray.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Philip Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 September 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Maskinen har følgende:

AMD Athlon64 3500+ S939 Box90

Samsung P120S 200 GB 7200 rpm S

2 x Ram PC 3200 256 MB DDR400 CL3,0

M/B S939 Asus A8N-VM CSM

Til top Vis Philip Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip Ulrich

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 03 September 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Ok, den CPU er ikke kraftig nok og slet ikke hvis de ingen decoding hjælp er at hente fra et grafikkort. Hvis du ikke kan udskifte CPU til min. en 4400+ og installere et grafikkort med hardware decoding som f.eks. et Nvidia 8600GT vil det være spild at købe et HD-DVD drev. Desuden er jeg heller ikke sikker på at 512 Mb ram er nok.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:
Ok, den CPU er ikke kraftig nok og slet ikke hvis de ingen decoding hjælp er at hente fra et grafikkort. Hvis du ikke kan udskifte CPU til min. en 4400+ og installere et grafikkort med hardware decoding som f.eks. et Nvidia 8600GT vil det være spild at købe et HD-DVD drev. Desuden er jeg heller ikke sikker på at 512 Mb ram er nok.

Det behøves jo ikke at være et 8600GT, kun hvis man spiller på sin HTPC, ellers er et 8500 rigeligt. Man kan også sagten bruge et ATI HD2400, det er et lækkert kort til ca 350kr, som kan alt det det skal

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

4600+ samt X2400HD til 1080p
4000+ samt X2400HD til 720p

er en tommelfingerregel. Men jeg tror faktisk godt, du kan afvikle langt det meste HD-dvd i 720p med din 3500+ samt X2400-grafikkort, hvis du ellers anvender en afspiller, der udnytter hardware-accelerationen (AVIVO) fra grafikkortet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes