Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Verdensnyhed fra Bang & Olufsen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Beo5 giver fjernbetjening en helt ny betydning. Bang & Olufsen introducerer Beo5, som er en revolutionerende ny og super fleksibel fjernbetjening, der nemt kan styre al hjemmets teknologi.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1647&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det er lige før man tuder.....

Jeg har ALTID været imponeret over B&O's fjernbetjeninger.. og beo4'en er uden tvivl den bedste fjernbetjening...ever!

Og så kommer der sådan en øjebæ her... havde det bare været det nederste, uden den klamme LCD skærm.. så kunne jeg forstå dem.. men det her!??"??
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Ja og så er det kun forhandler der kan progrmare den

Så hver gange man få et ny dim så skal den opprogramers
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Synes den er rigtig flot. Spørgsmålet er måske mere, hvordan den ligger i hånden ift. de ældre modeller.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

B&O fjerbetjninge har altid værre tunge, så mon ikke den også er en type hvor man kan få bygge muskler op med (er god som håndvægt)

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Det er da nederen at have en fjernbetjening der skal lades op hele tiden...
Men den ser fin ud ellers...
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ja og så er det kun forhandler der kan progrmare den

Så hver gange man få et ny dim så skal den opprogramers

Det lyder sku da lidt bøvlet

Den er måske kun til samlede køb.... 

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

4195 kr for en fjernbetjening???

"Does it have, like a TV in it, or something?" (nåeh ja, det har den jo på en måde)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

B&O har altid været kongen til fjernbetjeninger.

Men ja denne ser meget speciel ud... men hvis den kan gøre arbejdet bedre end Logitech, Philips og de andre multi fjernbetjeninger derude så kunne man vel gå hen og elske den... måske

og prisen er vanlig B&O standard... cirka det samme som en Iphone -> overhypet tlf som kun har navn, udseende og tildels brugerinterface med sig

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 17 September 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

"Does it have, like a TV in it, or something?" (nåeh ja, det har den jo på en måde)

Troede egentlig prisen var højere. Et par af deres fjernbetjeninger har da ligget omkring de 5k. Eller husker jeg forkert?.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 September 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet den, og den ligger rigtigt godt i hånden samt udseenet af den er helt anderledes end på billedet.

Det eneste jeg lige syntes som er idiotisk ved den, er at det kun er forhandleren som kan programere den, men det er måske en service fra struers side

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 September 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

At forhandleren KUN kan programer det, er vel en sikkhed for at den kun bliver brugt til B&O udstyr, man kan vel ikke købe den og havde glæde
at den hvis man ikke også har B&O udstyr

Nu er den jo ikke dyr (hvis forhandler da ikke tage penge for at progmare den) der er set fjernbetjening til omkrig 10k   

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Egentlig ikke, de har bare været det inden for udstyr vi er vant til at se. "Kongen af fjernbetjeninger" er vel Crestron, omend ordet "fjernbetjening" nok ikke er helt dækkende over hvad de kan levere...

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 September 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
slate skrev:

Egentlig ikke, de har bare været det inden for udstyr vi er vant til at se. "Kongen af fjernbetjeninger" er vel Crestron, omend ordet "fjernbetjening" nok ikke er helt dækkende over hvad de kan levere...

JO B&O har været kongen af fjernbetjeninger til konsumer.. Men Crestron kan så meget andet, og er et helt andet produkt. Det kan ikke sammenlignes.

Og når alt kommer til alt, så har Crestron ikke noget nær det look&feel som Struer folkene altid har kunnet frembringe. Crestron er og bliver noget dyrt plastic med rigtig rigtig mange muligheder.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 September 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

JO B&O har været kongen af fjernbetjeninger til konsumer.. Men Crestron kan så meget andet, og er et helt andet produkt. Det kan ikke sammenlignes.

Hvorfor ikke? Jeg ved godt at man kan argumentere for at en Beo4 koster 1395,-, men du betaler jo en _hel_ del ekstra for udstyret, for at få lov til at bruge dén Beo4 til noget. Det kan man da sagtens sammenligne med at tage en stak "almindeligt" udstyr, gemme det væk i et skab og så styre det med Crestron (eller lignende). De store custom-installationer vi sidder og savler over fra det store udland, koster jo reelt ikke nødvendigvis mere end hvad mange folk investerer i B&O udstyr.

Sjoenne skrev:

Og når alt kommer til alt, så har Crestron ikke noget nær det look&feel som Struer folkene altid har kunnet frembringe. Crestron er og bliver noget dyrt plastic med rigtig rigtig mange muligheder.

Der er vi så uenige. Man kan jo omvendt argumentere for at en Beo4 bare er en simpel dum standard-remote i en lækker indpakning. Jeg er med på at det er "noget andet", og hvis man hellere vil have den simple, men lækre løsning, så kan man da godt sige at B&O på mange måder er forrest. Men det gør dem i mine øjne ikke til "kongen", mere end at Creston er kongen.

Og iøvrigt synes jeg at Primare's gamle universal-remotes var klart federe end Beo4, hvad kvalitets-feel angår. Hvis du kigger isoleret på de enkelte faktorer der gør en fjernbetjening god, så er der ingen områder hvor en Beo4 er forrest. Men det er en særdeles effektiv sammensætning af de forskellige faktorer, og som færdigpakke er den, især til pengene hvis man ser isoleret på fjernbetjeningens pris, over alle andre, ingen tvivl om det. Men jeg synes ikke at B&O's betjening er _den_ lækreste løsning.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Der må jeg klart give Sjoenne ret... Jeg har aldrig oplevet en fjernbetjening der når Bang&Olufsen til sokkeholderne.. Både hvad angår kvalitet, design og betjening.. Og jeg har efterhånden prøvet en del.. Men du må meget gerne give et link, hvis du har fundet en der er bedre..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Sjoenne skrev:

Hvorfor ikke? Jeg ved godt at man kan argumentere for at en Beo4 koster 1395,-, men du betaler jo en _hel_ del ekstra for udstyret, for at få lov til at bruge dén Beo4 til noget. Det kan man da sagtens sammenligne med at tage en stak "almindeligt" udstyr, gemme det væk i et skab og så styre det med Crestron (eller lignende). De store custom-installationer vi sidder og savler over fra det store udland, koster jo reelt ikke nødvendigvis mere end hvad mange folk investerer i B&O udstyr.
Sjoenne skrev:

Der er vi så uenige. Man kan jo omvendt argumentere for at en Beo4 bare er en simpel dum standard-remote i en lækker indpakning. Jeg er med på at det er "noget andet", og hvis man hellere vil have den simple, men lækre løsning, så kan man da godt sige at B&O på mange måder er forrest. Men det gør dem i mine øjne ikke til "kongen", mere end at Creston er kongen.

Og iøvrigt synes jeg at Primare's gamle universal-remotes var klart federe end Beo4, hvad kvalitets-feel angår. Hvis du kigger isoleret på de enkelte faktorer der gør en fjernbetjening god, så er der ingen områder hvor en Beo4 er forrest. Men det er en særdeles effektiv sammensætning af de forskellige faktorer, og som færdigpakke er den, især til pengene hvis man ser isoleret på fjernbetjeningens pris, over alle andre, ingen tvivl om det. Men jeg synes ikke at B&O's betjening er _den_ lækreste løsning.

Den ENESTE fjb jeg har følt mig rigtig "tryg" ved er Beo4... selv Crestron har man en del "hvad sker der nu", "skal den nu resettes igen, osv.."   - man kan være stensikker på at en Beo4 virker HVER gang man trykker, og med ekstrem god rækkevidde oveni. Læg dertil en gang fede gummiknapper, og et tydeligt display.. hvad mere kan man forlange.. alle andre fabrikanter har nogen af disse ting, men vis mig evt en der har de samme kvaliteter.

PS: overså lige at du nævnte "standard fjb i en lækker indpakning" - den er sgu langt fra standard, brewed & bottled in Struer.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

4200 er da ingenting.. jeg har set fjernbetjeninger, der var grimmere til over det dobbelte.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

PS: overså lige at du nævnte "standard fjb i en lækker indpakning" - den er sgu langt fra standard, brewed & bottled in Struer.

Jeg er helt med på at man ikke bare lige kan købe en anden der kan det samme i en billigere indpakning. Anyway, vi skal ikke diskutere det videre, det er smag og behag. En Beo4 er lækker, ingen tvivl om det - jeg prøver bare at få folk til at åbne øjnene for at der findes andre lækre livsstils-løsninger end dem B&O kan levere. Og ikke mindst, at 4195,- ikke er mere vildt for en fjernbetjening, end 20.000,- er for en forstærker.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

4200 er da ingenting.. jeg har set fjernbetjeninger, der var grimmere til over det dobbelte.

My point exactly - B&O's fjernbetjeninger er faktisk én af de eneste ting i deres sortiment som kan kaldes direkte billige.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes