Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Baghøjttalere uden (for mange) kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kigger efter en løsning på det evindelige problem med at få trukket ledninger fra surround receiveren til baghøjttalerne. Jeg har pt. et sæt surround højttalere fra Dali som fungerer udmærket. (Pæne er de dog ikke:-). Efter en ommøblering er det blevet så godt som umuligt at få trukket kabler til baghøjttalerne uden at det ser vodsomt rodet og grimt ud.

Jeg vil helst finde en universel trådløs løsning som f.eks. den som "Best Buy" i USA tilbyder: http://www.rocketfishproducts.com/pc-36-5-rocketfish-wireles s-rear-speaker-kit.aspx, men den har jeg ikke set i Europa... Jeg kan se, at KEF åbenbart tilbyder en (noget dyrere) løsning kaldet "KEF Wireless": http://review.zdnet.com/home-entertainment/kef-universal-wir eless-kit/4505-6449_16-32471312.html , men jeg kan slet ikke finde dette produkt nogen steder - heller ikke på KEFs egen hjemmeside!

Alternativt overvejer jeg Denons "alt i en" løsning ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/deno n_dht-fs3_hoejttalersystem_sort_pianolak.htm ), men jeg ved ikke, hvor gode sådanne løsninger er og desuden har jeg muligvis for mange apparater jeg skal have tilsluttet så jeg løber tør for indgange:-(

Har nogen været i stand til at finde en universel trådløs løsning i DK/Europa og har nogen erfaring med den nævnte løsning fra Denon?

På forhånd tak for info.

Morten

Til top Vis mskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mskp

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med at lave noget helt uden højtalere... Feks Yamaha YSP1100

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Har endnu til gode at høre ordentlig lyd ved trådløs overførsel...men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Rent teknisk burde det vel være muligt at overføre det via 230V nettet hvis nogen overhovedet laver sådan noget grej? Jeg har ikke set noget, men teknikken bliver jo brugt andre steder.

Mvh

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du får trådløse baghøjttalere, skal de alligevel have 230 V forsyning, så du slipper jo aldrig for kabler til dem
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

mskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt på det rene med at trådløse højttalere også kræver ledninger Men jeg vil gerne slippe for at skulle trække kabler hen over loftet!

Jeg har kontaktet KEF for at høre, om man kan købe deres trådløse løsning et eller andet sted... Og så slår jeg et slag forbi HiFi-klubben for at se/høre den der Denon tingest ved lejlighed.

Morten

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Er du helt afvisende over for Yamahas løsning? For så er du jo helt fri for både 230V kabler og HT kabler.

Selvfølgeligt hvis du har et High-end sourround system så er det nok ikke løsningen, men det følger altså godt med derop ad mht lyd hvis rummet ellers ikke er helt specielt udformet (da vægge bruges til reflektion).

Mvh

mskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Nej, Yamahas løsning er ikke afskrevet. Jeg kan bare bedre lide designet på Denons ditto, så den kigger jeg lige på i første omgang. (HiFi-klubben har desuden den fordel at den ligger i gåafstand fra min lejlighed:-)

Morten

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft svært ved at komme til at lytte til Yamaha'en under seriøse forhold. Elgiganten gav den ikke særligt gode forhold og deres sælger var en klovn. Efter 5 min alene med fjernbetjeningen havde vi fået slået sourroundeffekterne til som han ellers havde rost til skyerne imens han bad os lytte til det ene og det andet (altså imens den stod i stereo mode - og vi forsøgte at forklare at det da vist ikke var helt som det skulle være). Alt for meget larm ellers i lokalet og slet ikke godt nok bare at sætte et par skærme op omkring set-up'et. Men man kunne da høre at der var potentiale tl mere og Yamaha har jo været med i sourround fronten i mange år efter hånden. Det er også deres tredie generation lydprojektor så der er sket en del. Ved ikke hvad Denon går og leger med så det kan da være rigtigt godt - held og lykke med jagten.

Mvh

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

har hørt yamaha under optimale forhold,og der fungere det også meget overbevisende.Men for at det fungere SKAL det også være optimaltDVS ht i midten af de to hjørner, i et fuldstændig symmetrisk rum .helst med meget levende akustik
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes