Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 11:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Shottys musikalske setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 19 April 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig lidt over, at der ikke er et par kritiske røster vedr. mit valg af Playstation 1 som CD-afspiller...men, men....det kan jo kun betyde, at den er godkendt af de "høje herrer" .
Hvis man er blevet interesseret, kan følgende læsning anbefales:

http://www.stereophile.com/cdplayers/708play/

http://www.6moons.com/audioreviews/leben2/system.html

mvh
shotty

Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 21 April 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Har fået tilbudt Philips Miniwatt Ecc83'ere til 125 kr/stk (testede) - er det rimeligt?
Lige et par spørgsmål vedr. min TekniFi sr-11:
Nogen der kender dens alder, samt andre spændende detaljer vedr. konstruktionen/konstruktøren? Den er dansk formoder jeg...?
Den har to "out" - den ene har volumen, den anden er vist en pre-out af en slags (var lige ved at fyre mine HT'ere af - heldigvis har en PS1'er en ret
lav gain). Det er jo en passiv konstruktion (undtagen Riaa-delen), så kunne man forstille sig, at phonosignalet kører u-forstærket igennem denne
udgang, således at jeg kan spænde min Bellari riaa for her, og bruge denne som hovedtelefonforstærker? Hvis jeg laver en test, og signalet er
forstærket, brænder den så min Bellari af, eller overstyrer den bare...?

MVH
Shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 April 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

 

125 kr stk for miniwatt er vel ok. Her i DK er man ikke meget for at betale meget over en hund for et rør. Philipsrørene er glimrende og musikalske rør og holder nærmest.... i meget lang tid.

Kender ikke din Tekni-fi version. Der er lavet flere typer. Har støvet hifiårbøgerne igennem og der er flere typer - bare ikke din. Jeg tror den er lavet over en længere årrække fra slut firserne til midthalvfemserne og Dansk er den. Har set en med 11 rør i - deraf navnet SR-11.

Playstation - hvad er det??

Venligst



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 22 April 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper
Tak for svarene!
Ja, Miniwatt'et du gav mig, spillede jo fint i Bellarien, og det er langt bedre end GT'erne. Så tror jeg bliver i den bold-gade.
Jeg har kun sælgers ord for at TekniFi'en hedder Sr-11 - der står absolut intet på den. 11 rør???

Har du et bud mht. hvad der sker, hvis man sender et allerede forstærket signal igennem en Riaa - eksploderer den ?

En helt anden sag er, at jeg fandt nogle lidt spændende fuldtoner i min arbejdsplads' kælder idag. De havde det kosmetisk godt, men der var (så
vidt jeg kunne se) ingen indentificér-bare mærker på dem. Jeg tager nogle billeder imorgen, så kan det være, der er nogle der kan genkende
dem. De er nok ikke noget vildt - tror de evt. har siddet i de gamle højttalere, der har siddet i klasseværelserne i 70erne.

Og ja, hvad er en Playstation 1 Det er en super-analog, næsten loudness-lydende (på den gode måde), musikalsk cd-afspiller kan jeg så
fortælle. Du må da - med dit samler-gen og Fætter Højben held - kunne finde sådan en model (1000,1001 el 1002) på nul komma fem. Apollo slår
den ikke, men den AMC cd-6d med rør, jeg har på prøve PT, kæmper for sit liv ...

MVH
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 April 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

 

Jeg tror ikke du skal blande riaa signaler sammen. Tror ikke det er godt.

Og det kunne jo være en hjemmebygget SR-11 der var tale om.

Fuldtoner... spændende

Jesper



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 22 April 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne sagtens være noget hjemmebyg. Har snakket med sælger, og han sagde, at den oprindelig er solgt fra Lydbutikken, så måske de
ved noget mere der. Det er som sagt nr. 4, og eftersigende skulle de senere modeller have lidt downgradede komponenter. Min har gode ting
som Jensen Caps og Black Gate kondensatorer i "maven", og der er jo eftersigende kram.

Mht. Riaa problematikken, må jeg jo forsøge mig frem. Hvis ikke den lidt mystiske anden udgang er en direkte, således at jeg kan bruge Bellarien
til hovedtelefonforstærker, så må den jo på KSB og veksles til noget mere fornuftigt






Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 22 April 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Har set stereophiles anbefaling fra for flere år siden. Du er den første jeg har hørt om på forum der har gjort det. Spændende -
må på drengeværelset og se serienummer.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 22 April 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt hyggeligt ud og er især vild med dit møbet

Fed detalje med den cykelslange

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 22 April 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Ulrikmm: Det er nemt at se om det er den rigtige PS1 model - det er kun de nævnte model-numre der har audio-ud (helt almindelige phono/RCA
stik) bagpå. Det er selvfølgelig lidt bikset, at styre den med control'eren, men det bliver hurtigt en kuriositet mere end et irritationsmoment

Pierre: Takker! Møblet er som sagt fra Ikea, så mere eksotisk er det ikke. Cykelslange-trick'et er et billigt og nemt tweak, og det kan nogen steder
afhjælpe trafo-brum og deslige.

Held og lykke med PS1 jagten....

MVH
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 22 April 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Cykelslanger kan også bruges til trælse eksterne harddiske.

Jeg synes det er fantastisk med en "fjernbetjening", der ikke løber tør for strøm. Vibrerer den, hvis der er ridser i pladen?
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 23 April 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hej Shotty

Fedt setup

Bruger selv SCPH 1002 i mit setup - Den spiller intet mindre end fremragende ! - Meget analogt og medrivende!
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 23 April 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Tak Roky! Ja, den er suveræn! Vi skal nok passe på med at sprede ordet for meget. På DBA er der pt. flere der i kommentarfeltet efterspørger de
nævnte modeller. Måske vi skulle hamstre lidt flere, imens tid er
Og nej fjernbetjeningen ryster ikke, men det kunne være fedt, hvis den gjorde...

De nævnte fuldtoneenheder fra tidligere i tråden hedder AD 7064/M8 - er det Philips? Jeg fandt også en gammel "Bells&Howell Filmosound"
filmfremviser højttaler med to enheder i. Den er nok mere sjov end god. Billeder følger senere.....

MVH
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 23 April 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål til Administrator! Hvorfor har mine indlæg disse mærkelige afsnit/linjeskift? Når jeg skriver indlægget, ser det normalt ud, men
når det er indrykket, bliver det helt skævt. Sidder på en Mac med Safari - er det er problem?

MVH
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 23 April 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Lige et spørgsmål til Administrator! Hvorfor har mine indlæg disse mærkelige afsnit/linjeskift? Når jeg skriver indlægget, ser det normalt ud, men
når det er indrykket, bliver det helt skævt. Sidder på en Mac med Safari - er det er problem?

MVH

Mac+Safari er problemet.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Cykelslanger kan også bruges til trælse eksterne harddiske.

Jeg synes det er fantastisk med en "fjernbetjening", der ikke løber tør for strøm. Vibrerer den, hvis der er ridser i pladen?


Til gengæld er det meget sjældent den hopper/springer i pladen - Og hvis den gør skal den blot lige efterjusteres
(laseren). Og så læser den lige så hurtigt som andre sony-maskine - En sand ninja i forklædning

Shotty: Arbejder selv på en rørudgave med lineær powersupply, håber det bliver godt en gang jeg bliver færdig
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 24 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Anda8000: OK og tak til Mac/safari problematikken - så må Firefox jo overtage....

Roky:Lyder super-spændende med en rør-udgave. Du må ha' hænderne skruet ordentligt på! Glæder mig til at høre mere om prjektet. Har kigget lidt i din tråd - fedt Tandberg, har selv et par Hifi System 20 (de kan ses i baggrunden på et par af billederne) og de spiller fint. Du skriver også, at din PS1 er mod'et i forvejen - hvordan...op-amp?

Som lovet billeder af de førnævnte enheder (AD 7064/M8) - nogen der kan kende dem?







Lidt lille magnet, så de er sikkert ikke noget særligt.....


MVH


Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 28 April 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Nåh, ingen kommentarer til enhederne - det er Philips, har jeg fået fortalt, og siden de ikke er kendt herinde, er de sikkert ikke meget bevendt. Mine horn-drømme må vente indtil et par Golden Eights dukker op i mit storskraldsrum .

I weekenden havde jeg et lille "shoot-out" imellem mit computer-DAC-setup og min PS1. Jeg havde en ven, der selv er hifi-entusiast (REGA-mand), med på en lytter. Mit computer-setup består af en Macbook, et M-Audio Firewire Solo lydkort og en ADDA 2402 DAC (læs om den her ). Der er en stor danskproduceret klasse A sag, der mest bliver brugt i studier o. lign. Mit computer-setup står i over 30.000 i nypriser (Det har jeg dog ikke givet. Det hele er brugt eller til låns ) Min PS1...ja, det er jo en Playstation fra 90erne til 180 kr i brugt priser.

Vi hørte Lou Reeds "Ecstasy" (på henholdsvis CD og AppleLossless format), og kunne A/B teste imens. Gain'et fra de to kilder var heldigvis så godt som ens, så der kunne ikke umiddelbart kendes forskel udfra det parameter.
Resultatet: Der var ikke den store forskel!! DAC'en havde lidt mere fokus på stemmerne, og rummet blev lidt større. Til gengæld havde PS1'eren lidt mere attack i bunden og mere sammenhæng generelt. Stemmerne var dog lidt mere tilbagetrukne på PS1'eren. Det overordnede indtryk var dog, at PS1eren var mere "musikalsk" (floskel, men i mange af bedre). Min kammerat har en Apollo, og på mange måder synes jeg, at PS1'eren kan noget af det samme med rytmen og musikaliteten.

PS1'eren får endnu engang mit uforbeholdne

MVH


Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Har været en tur forbi Lydbutikken, hvor jeg fik en snak med Pete om SR11'eren. Der er ca bygget 30 styk, og de er kun udbudt som færdigvare -
ingen DIY her. Produktionen måtte dog stoppe, da produktionsomkostningerne blev for høje, og deres billigere (og komponent ned-graderede) Tiny-
Tube overtog istedet.
Jeg har yderligere også fået skiftet min GrooveTubes til nogen Tesla e83CC'er - behøver jeg sige hvor meget det hjalp?

MVH
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Lidt lille magnet, så de er sikkert ikke noget særligt.....

Magneterne er da ikke små - de er meget normal størrelse. Philips lavede også enheder med små magneter, og de er meget mindre.

Om enhederne er noget særligt må du lade horneksperterne svare på - men Philips har da lavet en del gode enheder i tidens løb...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes