| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello everybody..!
Til et eksperiment med separat effektforstærker (efter aktiv deling/EQ) til mine basenheder søger jeg oplysninger om særligt velegnede forstærkere til dette formål. Og det må gerne være prisrimeligt! OBS! Aktiv deling, EQ, niveauregulering osv. foregår inden signalet sendes til effektforstærker).
Til en start er min prisramme 1.500 - 2.000 kroner til en effektforstærker. Hvilke forstærkere har en specielt god 'bund' og en udgangseffekt på 100-200 Watt?
Altså: Hvilken effektforstærker er "bedst" til bas - indenfor ovennævnte prisramme? (Naturligvis må der gerne være tale om brugt/ældre udstyr...).
(Naturlig og veldefineret basgengivelse snarere end tju-bang, tak!)... 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu er der godt nok ikke EQ på en NAD 216, men det er nok en af de bedste effektforstærere til prisen!..Den ligger omkring 1.5k...Og den gør det virkelige godt (har selv haft den)
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 19/10 - "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Altså nu er der godt nok ikke EQ på en NAD 216, men det er nok en af de bedste effektforstærere til prisen!..Den ligger omkring 1.5k...Og den gør det virkelige godt (har selv haft den)
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 19/10 - "HD Leeds the Way"
|
|
|
Hej Zirio...
Tak for dit bud. Jeg har faktisk også selv overvejet dén.
Jeg kigger ikke efter en forstærker med EQ eller andet 'sjov'...
Aktiv deling, EQ, niveauregulering osv. foregår inden signalet når til effektforstærkeren! (Har tilføjet denne oplysning i mit oprindelige indlæg).
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter nogle af de ældre Rotel 900 serie trin. Synes man får meget for pengene der.. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må ofre lidt mere, og få dig en crown k1 eller alternativt en k2 .. det er det absolut bedste jeg har hørt til baskontrol.. mener en k1 kan fåes omkring 6500.. brugt. og en k2 lidt billigere
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| du må ofre lidt mere, og få dig en crown k1 eller alternativt en k2 .. det er det absolut bedste jeg har hørt til baskontrol.. mener en k1 kan fåes omkring 6500.. brugt. og en k2 lidt billigere |
|
|
Jeg ved simpelthen ikke hvor al denne PA-forstærkerforkrampning kommer fra, dette råd er da på alle måder overkill. Nilau skal spille musik - han skal ikke svejse! En Rotel RB990 til bassen, så er alle glade, og intet sprænger prisrammen.
Mvh. Jens/Modifix - der selv ejer et, dog pt. udlånt, eksemplar af nævte Rotel-forstærker..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej modifix. jeg låner dig gerne en K2 så kan du jo selv høre. pa er ikke lig med dårlig lyd, jeg har selv haft rotel, og sammenlignet med førnævnte crown vill jeg ikke betales for at eje skidtet.
ja, det er overkill (medmindre man går efter en ikke baseret BCA amp som eksempelvis CE1000) ja det sprænger prisrammen.
men der blev spurgt efter Bedst til bas, og han fik det , i mine øjne, korrekte svar.
ellers kan man foretage (laser)målinger der faktuelt beviser den bedre bas kontrol hvis man ikke lige gider kører tech papers omkring BCA kredsløb igennem.
men råb højt hvis du vil låne en.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
witzel skrev:
| du må ofre lidt mere, og få dig en crown k1 eller alternativt en k2 .. det er det absolut bedste jeg har hørt til baskontrol.. mener en k1 kan fåes omkring 6500.. brugt. og en k2 lidt billigere |
|
|
Jeg ved simpelthen ikke hvor al denne PA-forstærkerforkrampning kommer fra, dette råd er da på alle måder overkill. Nilau skal spille musik - han skal ikke svejse! En Rotel RB990 til bassen, så er alle glade, og intet sprænger prisrammen.
Mvh. Jens/Modifix - der selv ejer et, dog pt. udlånt, eksemplar af nævte Rotel-forstærker..
|
|
|
Du har da ret, Modifix...selvfølgelig skal jeg høre MUSIK! Og med hensyn til et mit kommende projekt med aktiv deling/EQ [ja, EQ!] og separat forstærker til basområdet, har jeg tænkt mig at starte (eller "begynde", som E. Hamilton sagde) med en forholdvis ydmyg løsning. Derfor min efterlysning af en prisbillig effektforstærker som er 'god i bassen'. Hvis eksperimentet viser sig at blive en succes, vil jeg da overveje at prøve med en 'finere' forstærker. Der går en rum tid (sic!) inden jeg er så vidt. Allerførst skal mit rum 'kortlægges' med akustiske målinger og andet sjov...
Det kan godt være, at forslagene med Crown PA-forstærker er liiige voldsomt nok, da jeg kun skal spille musik ved realistiske niveauer! Men skulle jeg, på et senere tidspunkt, falde over en Crown som på det nærmeste foræres væk - vil jeg naturligvis prøve sådan én også...
Jeg vil tro, at 100-200 Watt skulle være sufficient... Eller ihvertfald på det nærmeste 'godt nok'...
I'll keep an eye on the Rotel! Jeg har dog et godt øje til NAD 216.
Med venlig hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |