| Forfatter |
|
levi_ Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg er ikke helt sikker på det er det rigtige sted at skrive, men here goes. 
Jeg har et par Dali 400 samt en gammel Kenwood KR-V6090 surround reciever, men da jeg er ved at sælge den forstærker, skal jeg jo også have en ny. Jeg har haft kig på Pioneer VSX 817-K, Harman/kardon HK 3480 og Yamaha RX V459, som alle ligger mellem 2500 og 3000kr. Men da jeg ikke ligefrem er den største HiFi-nørd (vel primært derfor jeg skriver her.. ), kunne jeg godt tænke mig at få lidt inputs, evt. på hvad der kunne være bedre på brugt-markedet i samme prisklasse.
Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvor meget jeg kan tillade mig at tage for den gamle.
Vh. Matthias
|
| Til top |
|
| |
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi_ skrev:
|
Hejsa.
Jeg er ikke helt sikker på det er det rigtige sted at skrive, men here goes. 
Jeg har et par Dali 400 samt en gammel Kenwood KR-V6090 surround reciever, men da jeg er ved at sælge den forstærker, skal jeg jo også have en ny. Jeg har haft kig på Pioneer VSX 817-K, Harman/kardon HK 3480 og Yamaha RX V459, som alle ligger mellem 2500 og 3000kr. Men da jeg ikke ligefrem er den største HiFi-nørd (vel primært derfor jeg skriver her.. ), kunne jeg godt tænke mig at få lidt inputs, evt. på hvad der kunne være bedre på brugt-markedet i samme prisklasse.
Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvor meget jeg kan tillade mig at tage for den gamle.
Vh. Matthias
|
|
|
En Harman/Kardon HK 3480 er altså en stereo reciever.  __________________ Tømmer!
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja. Det har du da egentlig ret i.
|
| Til top |
|
| |
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. Syntes lige du skulle vide det. :)
Held og lykke med dit valg. __________________ Tømmer!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi_ skrev:
|
|
|
|
Gamle surround recievere falder meget i pris. Det kan du så glæde dig over, nu du skal have en ny. Men den gamle, der ikke en gang har dolby digital, vil jeg mene ikke kan koste mere end 200 kr!
Hvis du kigger på brugtmarkedet, er der nogle ok Denon og Yamaha modeller i dit prisleje.
Eks. en Denon 2803'er, som jeg mener max. må koste 2500 kr
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59836
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
levi_ skrev:
|
|
|
|
Gamle surround recievere falder meget i pris. Det kan du så glæde dig over, nu du skal have en ny. Men den gamle, der ikke en gang har dolby digital, vil jeg mene ikke kan koste mere end 200 kr!
Hvis du kigger på brugtmarkedet, er der nogle ok Denon og Yamaha modeller i dit prisleje.
Eks. en Denon 2803'er, som jeg mener max. må koste 2500 kr
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59836
|
|
|
Okay. Havde heller ikke regnet med det vilde. Heller ikke fordi det var en specielt dyr model. Kvitteringen siger 2800kr tilbage i '97.
Men den Denon ser meget interessant ud. Andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været den lykkelige ejer af en Denon 2803 de sidste 2 år. Bliver helt vemodig ved tanken om jeg snart skal skille mig af med den.
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne da være man skulle prøve at snakke med ham. Men har ikke rigtig lyst til at bruge penge på en brugt, uden at se og høre den først. Lidt langt til Østjylland herfra. 
timur er det et hint om at du måske vil sælge den? 
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi_ skrev:
|
Kunne da være man skulle prøve at snakke med ham. Men har ikke rigtig lyst til at bruge penge på en brugt, uden at se og høre den først. Lidt langt til Østjylland herfra. 
timur er det et hint om at du måske vil sælge den? 
|
|
|
Har allerede loven en ven at han kan købe min Denon når jeg får min nye amp, så desværre.. Men har som sagt været glad for den og hvis du kan finde en til ca 2500 kr, bør du slå til med det samme.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med denne her ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de to, ser Denon forstærkeren umiddelbart mest interessant ud. Og har da også givet et bud på den. :-)
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, nu har jeg søgt lidt på den Denon AVR-3803 og kan se, at den kan have problemer med 4 ohms højttalere, hvilket mine Dali 400 jo er. Men det er jo ikke ligefrem de tungeste højttalere, så ville det stadig være et problem? Det første stykke tid, bliver ved et stereo system.
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået hvisket i min øresnegl, at en Yamaha RXV-461 skulle være et udemærket alternativ. Mest af alt fordi den har HDMI og autokalibrering. Men desværre er den kun 5.1, nypris på ~2600kr. Ved dog godt den ikke er af helt samme kaliber.
|
| Til top |
|
| |
djmartindk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og lyt til en Cambridge 540R V3 :)
3500 kr total lækker lyd.  __________________ Cambridge 640C V2, Cambridge 540R V3, Dali 8008, Dali SWA-12, Dali R1000, Dali C1000, Sony Playstation 3
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi_ skrev:
| Hmm, nu har jeg søgt lidt på den Denon AVR-3803 og kan se, at den kan have problemer med 4 ohms højttalere, hvilket mine Dali 400 jo er. Men det er jo ikke ligefrem de tungeste højttalere, så ville det stadig være et problem? Det første stykke tid, bliver ved et stereo system. |
|
|
jeg havde en 3801 engang, den havde ikke nogen problemer med det, heller ikke den 4306 jeg har nu. Min gamle NAD derimod, uha. Det ville for mit vedkommende ikke være den helt store bekymring, til gengæld får du en gammel top model. Det er ikke det nyeste nye mere, men til gengivelse af musik er den næsten med garanti bedre en den nye 3808. En anden fordel er, at du sandsynligvis kan sælge den til samme pris som du køber den, hvis den ikke fungerer med dine højttalere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
levi_ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også selv kigget på den før jeg oprettede tråden, men har desværre ingen planer om at tage til Aalborg foreløbig..
brasch skrev:
levi_ skrev:
| Hmm, nu har jeg søgt lidt på den Denon AVR-3803 og kan se, at den kan have problemer med 4 ohms højttalere, hvilket mine Dali 400 jo er. Men det er jo ikke ligefrem de tungeste højttalere, så ville det stadig være et problem? Det første stykke tid, bliver ved et stereo system. |
|
|
jeg havde en 3801 engang, den havde ikke nogen problemer med det, heller ikke den 4306 jeg har nu. Min gamle NAD derimod, uha. Det ville for mit vedkommende ikke være den helt store bekymring, til gengæld får du en gammel top model. Det er ikke det nyeste nye mere, men til gengivelse af musik er den næsten med garanti bedre en den nye 3808. En anden fordel er, at du sandsynligvis kan sælge den til samme pris som du køber den, hvis den ikke fungerer med dine højttalere
|
|
|
Okay, så vil jeg håbe det virker som det skal, hvis det bliver den. Og det er i hvertfald den jeg hælder mest til lige nu.
|
| Til top |
|
| |