Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvordan integrerer man en aktiv Sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 November 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej Rødder.

Jeg tænker på at tilslutte en sub til mit setup.

mit spørgsmål går sådan her..   Hvis man tilslutter en f.eks 1000W aktiv sub til at setup på måske 500W. hvordan sikrer man sig så at begge forstærkere rammer deres max output ved samme volumestyrke..?

Det nytter jo ikke noget at f.eks den ene forstærker spiller ved max, og den anden måske kun er ved måske 75% ydelse..

Det kan jo godt være at man stiller niveauet på suben så det lyder fint og integreret ved alm lytteniveau, (måske ca 15% af max ydelsen). Men når der så skrues op, så nytter det jo ikke noget hvis den ene forstærker løber fra den anden. Det vil da alt andet lige ende ud i noget l**t??

Eller er jeg helt galt på den?

Mvh. Brian.

Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 25 November 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

de følges jo ad, justere du niveauet på din sub, så det passer til det andet. Så skruer du jo op lfor begge med samme signal. Så de vil følges ad hele vejen. Har prøvet en DEL udstyr og der har de alle fuldt hinanden. Så ingen prob der.

Dog vil man ofte ikke skrue 100% op, min sub står kun på en 2/5 styrke, og det er mer en rigeligt hos mig. For ellers er den for markant i lydbilledet.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

hvis niveauet kan justeres på den aktive sub er det ikke noget problem. så prøver du dig bare frem til hvad du synes der lyder passende uden at tonerne overdøver hinanden. Forstærkeren sørger for at signalet til subben osse bliver skruet op og ned når du skruer på volumen.
 lidt mere teknisk kan man vælge +- 10db på min H.K. forstærker. Dvs. at jeg kan dæmpe sub signalet lidt når jeg vælger stereo og gemme den som fast instilling, og omvendt skrue lidt op for det til surround effekter og gemme den instilling til surround.
Man vil nemlig typisk have brug for mere subbas til film i forhold til musik.(synes de fleste).

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 26 November 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

de følges jo ad, justere du niveauet på din sub, så det passer til det andet. Så skruer du jo op lfor begge med samme signal. Så de vil følges ad hele vejen. Har prøvet en DEL udstyr og der har de alle fuldt hinanden. Så ingen prob der.

Hmm. Det lyder jo egenligt meget rigtigt.. og nemt..

Tak for info.

Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes