Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Panasonic XR-59 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 November 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.. Jeg sidder lige her på en ny konto, ellers havde jeg en gammel en, men har glemt profilnavn + login.. så ny konto herfra :-)

Jeg har lige lidt spørgsmål angående Panasonic XR-59. kan se der har været en livlig debat omkring den herinde, men kunne selvfølgelig ikke finde tråden igen (tror den hed noget med "hifi i blikkasse til low price" eller sådan noget :). Derfor tillader jeg mig lige at lave en ny tråd.

Jeg står for at udskifte min gamle Sony STR-DE305 reciever. Højt.kanalerne er ved at stoppe  med at virke, klipsene som man sætter højt.ledning fast i er i stykker... Kort sagt: Den står for udskiftning!

Mine højttalere er Dali 400, og jeg har 2 passive Dali SW8 subwoofere spænt mellem forstærker og Dali 400. De tager så bunden, og 400'ere tager over derefter.

Jeg har kigget en del på Panasonic XR59 forstærkeren, men alle steder står der, at man SKAL bruge digital-signal ind, ellers lyder det af l**t. Hvad er digital-signal? Skal jeg skifte min gamle Sony cd afspiller ud med noget der har lysleder eller coax kabler som forbindelse?
Hvad med forbindelsen fra min computer? Skal jeg forbinde det med lyslederkabel for at det lyder godt, eller vil det være ok med mit minijack til phone stik?

Jeg går ikke efter noget sindssygt godt, mit budget ligger på ca. 4-5000kr.

Til top Vis Andersh_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersh_dk

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

I forhold til din gamle Sony forstærker tror jeg panasonic'en er et skridt fremad, selv hvis du bruger de analoge input.

Jeg sidder selv med en XR55, og den gør det faktisk rigtigt godt. Jeg bruger coaxial fra computeren.

Har du ikke en dvd afspiller, eller noget i den stil du kan bruge som drev? Så kan du jo sammenligne DVD med Coaxial udgang med din Sony CD med analog.

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen gutter. Jeg bestiller sgu sådan en forstærker. Så må jeg købe de rigtige kabler til computeren senere (har et godt Audigy 2 lydkort) og evt. låne/finde en ny cd/dvd afspiller som har digitaludgang, sådan jeg kan sammenligne.. Huset flyder jo med dvdafspillere, tror der er 3-4 stykker.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Andersh_dk skrev:
Tak for hjælpen gutter. Jeg bestiller sgu sådan en forstærker. Så må jeg købe de rigtige kabler til computeren senere (har et godt Audigy 2 lydkort) og evt. låne/finde en ny cd/dvd afspiller som har digitaludgang, sådan jeg kan sammenligne.. Huset flyder jo med dvdafspillere, tror der er 3-4 stykker.

Nu var mit link ikke nødvendigvis en anbefaling

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Svend,

Jeg samlede i går en xr55 op for 1700,-.

Jeg må sige, din reservation til trods, at jeg ikke tror der er ret meget til den pris der kommer i nærheden af stereo-ydelsen på det apparat når man tripel-amper via den digitale forbindelse.

Ydelsen via analog var acceptabel, men jeg fodrer den også fra en god kilde og via en Musical Fidelity X10v3 rørbuffer, hvilket måske letter jobbet lidt.

Jeg har endnu ikke noget at sige om surround, men må allerede nu konstatere at den gensidige udelukkelse mellem bi-amp og surround er noget skidt. Dette er vist ikke et problem for xr59?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Nøh, til 1700 kr har jeg heller ikke nogle reservationer. Jeg forstår bare ikke dem, der erstatter deres hundedyre grej med den. Det mener jeg ikke den kan bære.

Og hvis man har 4-5000 kr, så er der andre konkurrenter, der gør det bedre, så vidt jeg kan se af div. tests.

Personligt ville jeg nok hoppe på en brugt Harman Kardon AVR 8500, hvis jeg kunne undvære HDMI

Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil hellere bruge 4000 end 5000.. men kunne godt gå opad i pris, hvis jeg virkelig fik noget mere for pengene.

Sådan en Harman Kardon 8500 koster 9000 brugt, her på forum? Det er en hel del over hvad jeg vil give. Har reelt ikke brug for snurrerundtlyd, men man kan jo trippel-ampe og bruge sådanen xr59 til stereo og det er umiddelbart det jeg skal bruge den til. Jeg kunne evt. få brug for snurrerundtlyd når jeg flytter, og får mere plads.. og så burde den kunne benyttes til det også.

... Og så længe det bare er bedre end min gamle Sony, ja så er jeg sgu glad :-)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Nope, AVR 8500 er set til 6000 kr brugt. Hvilket dog stadig er over det du vil give, men det er så også en topmodel, så jeg vil mene den klart er pengene værd.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Andersh_dk skrev:

Har reelt ikke brug for snurrerundtlyd, men man kan jo trippel-ampe og bruge sådanen xr59 til stereo og det er umiddelbart det jeg skal bruge den til. Jeg kunne evt. få brug for snurrerundtlyd når jeg flytter, og får mere plads.. og så burde den kunne benyttes til det også.

Jeg ville nok kigge på noget godt stereo grej i stedet så. Det svarer jo til at du køber en stor firehjulstrækker, men udelukkende bruger den til at køre på motorvejen med.

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan finde en brugt xr55 til omkring en 2000 kr. Så hop på den. Der er ingen grund til at hoppe på en 57 58 59'er. Og hvis du så ikke kan lide lyden fra den brugte xr55 kan du jo altid sælge den igen og gå efter en anden.

Jeg bruger selv nogle gamle Dali 350 højtalere til min xr55, og jeg synes den gør det rigtig rigtig fornuftigt, specielt til prisen. (Købte min for 2000kr.)

Men hvis du er villig til at bruge en 4000-5000 kr, synes jeg du skal gå efter en ren stereo forstærker. Evt. tag et kig på www.nysound.com har selv købt forstærker derfra. Hurtig levering og meget for pengene. Bare husk at der kommer told og moms på. Ca. 33% oveni prisen + fragten. Men for 5000 kr. kan du få meget forstærker på den side. Og med den lave dollarkurs får du ekstra meget for pengene

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes