| Forfatter |
|
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all.
Da jeg skal ud og købe en ny sub, kan komme mig til livs. Giver det mig næsten grå hår, da det er meget svært. Jeg har hovedsageligt set på nye subwoofere på Hifiklubben og er kommet frem til disse to:
CERWIN-VEGA HD12SX http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/cerwin- vega_hd12sx_subwoofer.htm CERWIN-VEGA CLS-12SX http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/cerwin- vega_cls-12sx_subwoofer_sort.htm
Men er meget i tvivl hvilken af disse jeg skulle vælge, eller om der er andre som er bedre egnet - også brugt. Min krav er følgene:
1) Den skal være præcis. Jeg har haft et Logitech Z5500 som havde en bare dyb bass, men var meget upræcis. 2) Den skal trykke godt, og give en meget dyb bass. 3) Den må MAX være 12", faktisk helst 12". Da jeg ikke har plads til mere. 4) Den skal være akttiv (men det er de fleste vel i dag?) 5) Den skal ikke være for rungende, da jeg havde det problem fra mit logitech sæt. 6) MAX 3000 kr. nyt eller 2000 kr. brugt.
Jeg håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på herrens mark. Det hele skal spille med dette:
http://hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/nad_t744_t 514_surroundsystem_system_.htm Og disse højtalere: http://www.asbyon.com/pkmodell/4340.html
Mvh. Michael
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
OG ?????????????????
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, jeg kom til at trykke på enter, og så oprettede det emnet. Men det er rettet nu :)
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu? Der må da være nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe :)
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville droppe de der cerwin-dimser og kigge på svs i stedet
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
jeg ville droppe de der cerwin-dimser og kigge på svs i stedet
|
|
|
Du må komme med nogle link og info. For er ikke så meget inde i alt det her hifi :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega vil helt sikkert give dig tryk og masser af volume, men præcisionen er nok en mangel vare. Har ikke lige hørt dem du omtaler, men har selv haft en LW-12x og den er ALT andet end præcis
se hellere på B&W ASW608 eller 610, Dali SWA12, eller XTZ.
Men inde for dit budget er det HELT sikkert du kommer længst med en brugt.
der var en Velodyne cb10 (tror jeg den hedder) til 2000 i køb & salg her på siden, den skulle være god.
Ellers kan en XTZ 99w12 varmt anbefales (købte en selv brugt herfra køb & salg til 1500) men de hænger ikke på træerne da de skal hentes eller sendes fra Sverige.
men tag også ud og lyt til Audiopro de skulle også lave gode subs i den lave ende af prisscalaen __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonyax-> Kan de subwoofere du omtaler, levere en masse lydtryk? Da jeg i min nuværende JBL Northridge E150P, mangler lydtryk - dog en den meget præcis.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er noget af det bedste, der findes i den størrelse. Subwooferen KX-10....
Den er meget præcis, samtidig med at den kan levere et lydtryk, der også kan overgå større woofer'e fra andre mærker.
http://www.mksoundsystem.com/MK%20Leaflets/4sA4leaflet_Alpha _1107.pdf __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han skal bruge en sub der giver meget dyb bas, det gør den der MK sub ikke, den går kun ned til 35 hz(-3 db).
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun omtale XTZen og synes ikke jeg mangler lydtryk på nogen måde i den. virkelig fed sound og masser af dynamik.
Den leveres med 2 stk skum puder man kan stoppe i basrefleks porten, og med dem i er den sindsyg præcis (jeg har dem i, for ellers buldre den for meget til min stil) med uden dem i er den direkte ubehagelig pga det tryk den kan gi. (jeg synes det er ok sjovt, men foretrækker portene lukket).
bruger mit anlæg til en 75% musik og 25% til film. Så foretrækker præcisionen i forhold til SYGT tryk.
kan kun sammenligen den imod Cerwin Vega LW12x og Paradigm PS1200
Cerwin Vega vs XTZ
Der er XTCen bare KLART bedst til alt, bedre tryk og bedre lyd og MEGET bedre præsicion
PS1200 vs XTZ
PS1200 er den fedeste sub til film, pga den går ret dybt og kan føles, den afgiver virkelig rystelser. Den er bare for sløv og langsom. Så XTZen føles ikke så meget, men er så MEGET mere præcis, og giver et bedre punch. En tromme lyder som en tromme og ikk som en eksplosion (Meget groft sagt, men mere så du ved hvad jeg mener).
Men mener dog at min XTZ endte på 4200 incl fragt til kbh (det stod på den kvitt jeg fik med min) så den overskrider jo dit budget en del, men fandt så min til 1500 brugt. Den fylder dog fysisk noget, men har en flot finnish (piano lak) og tilslutninger og terminaler virker lige en tand mere lækre end konkurrenterne i samme prisklasse.
http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=1
dette er blot min mening og det er jo ikke sikkert vi har samme smag for subs og hvordan de lyder __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Han skal bruge en sub der giver meget dyb bas, det gør den der MK sub ikke, den går kun ned til 35 hz(-3 db).
|
|
|
Du HAR måske hørt sådan en spille??? Eller forholder du dig til produktet udelukkende ud fra specs.
Den KAN levere dyb bas... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sivertsmed skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Du HAR måske hørt sådan en spille??? Eller forholder du dig til produktet udelukkende ud fra specs.
Den KAN levere dyb bas...
|
|
|
Øh 35 hz er ikke specielt dybt for en sub, det er faktisk så dårligt at det ikke engang burde kaldes for en sub. Det behøver jeg ikke høre den for at kunne sige.
Du synes så den leverer dyb bas, fint med det, men 35 hz er og bliver ikke særligt dybt og det er indenfor hvad masser af ganske almindelige gulvhøjttalere højttalere kan klare.
Når nu manden så spørger efter en sub der kan give dyb bas så er det vel det han skal have og en sub der kun går ned til 35 hz(-3 db) kan ikke indfri det krav. Det kan godt være den lyder godt og kan spille højt men dyb bas får du ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at nu er jeg blot endnu mere forvirret. De subwoofere i alle anbefaler. Kan I ikke komme med nogle link på hvor jeg faktisk kan købe dem? For jeg er lidt på herrens mark med hvor jeg skal lede.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..
Det kørte nok lidt ud på et sidespor...
Der er tlf-nummer på hjemmesiden du kan ringe til.. http://www.mksoundsystem.com/
Ellers er der også CSO som forhandler M&K.
Held og lykke med det, og glem ikke at fortælle om hvad du vælger... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænket nok at der var sket en tast fejl "Mkirkelund"
Så jeg trække mit "OG ?????????????????" tilbage, eller velkomme til HiFi4all´s forum
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne er dog for høje til mig. Jeg sidder med højtalere jeg har givet 500 kr. stykket for. Så synes det er voldsomt at give 4000 kr. for en subwoofer.
Har I andre bud, som passer nogenlunde til mine behov? Er der nogen som har erfaringer med de Cerwin Vega subwoofere? Specielt den til 2500 kr. - da den virker ret fed, og så er den rimelig billig.
Hvad synes I forresten om mit køb af surround reciever og DVD afspiller? :)
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg regnet lidt på XTZ subben, og der ser ud til det løber op i 3795 ,- SEK, og 2995 ,- DK. Sub: 3.595,00 SEK 2837.17 DK Fragt: 200,00 SEK 157.84 DK
MEn kan det passe fragten ikke er højere? Har nemlig lavet en profil hvor jeg har skrevet min danske adresse ind, så burde den vel regne fragten dertil ud? '
Jeg er kommet i tvivl om hvilken betaling jeg skal vælge, da jeg er en tumpe til svensk. Jeg skal betale med VISA, hvilken af disse høre det ind under: Avbet. - Handelsbanken Finans Förskottsbetalning via PG Hämtas i butik (Torup Halland) Bankkort/Kontokort Postföskott (100:- i avgift)
Gætter på det er Bankkort/kontokort?
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sivertsmed skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Den KAN levere dyb bas...
|
|
|
hvilke større subwoofere fra andre mærker har du hørt den op imod?
dit indtryk af dybbas kan netop skyldes at du ikke har hørt rigtig dybbas fra en ordentlig sub. 35 hz er slet ikke imponerende. kan det at du synes det er den bedste i klassen ikke skyldes at du selv er ejer af en m&k sub. typisk grunder indtrykket af hurtig eller "præcis" bas i manglende dybbas, for dybbas er ikke hurtig
jeg ville gå efter en svs __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |