| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne god tænke mig at Hifi4all, begynde med gruppekøb
Personlig kunne jeg god tænke min et gruppekøb af Denon DVD-3800BD
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle det bare hedde noget andet.
Så vidt jeg ved er fælleskøb et registreret trademark der kun må bruges af http://www.recordere.dk/
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syndes at der ikke længe har været fælleskøb http://www.recordere.dk/
Kan man registreret trademark navnet fælleskøb, så skulle man også kunne registreret trademark et navn som fx hunhund
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra www.recordere.dk:
Citér:
|
Fælleskøb ® er et registreret varemærke i Kongeriget Danmark, og er noteret og beskyttet i den danske varemærkeregister (VR 2006 0003 og VR 2006 03323, Patent og varemærkestyrelsen, Erhvervsministeriet). Varemærket tilhører Et-Soft for brug på recordere.dk
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet. |
|
|
Selvfølgelig skal ovenstående respekteres, men ideen kan vel godt kopieres. Dog viser erfaringer fra den nævnte portal, at det i dag er mere end vanskelig at få netop et fælleskøb op at stå. Desuden kan det medføre at en eller flere annoncører på denne portal bliver ramt på pengepungen når "vi" køber andetsteds. Dermed risikere hifi4all på sigt at miste annoncører, hvilket selvsagt er en problematik der skal med i overvejelserne.
Når det så er sagt, så er jeg bekendt med 2 high-end mærker som jeg bør kunne skaffe en rigtig god pris på. Dog er jeg igen lidt forbeholden, for hvem skal yde en garanti når man f.eks. køber direkte fra fabrikken i udlandet. Jeg gør det i hvertfald ikke | __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan fungerere det? Er det sådan at "vi" (som redaktion) skal tage kontakt til forhandler, eller er det egentligt bare en tråd, hvori folk snakker om at købe noget fælles og så er der en der kontakter forhandlere? Jeg ved at der før har været noget lignende her på siden, hvor folk er gået sammen for at købe f.eks. TMC kabler. Så en mulighed var måske at oprette en tråd til det under det tilhørende forum, så kan vi da sagtens sætte tråden fast når vi kan se om det er noget der bidder. Edit: TMC1, TMC2
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Citat fra www.recordere.dk:
Citér:
|
Fælleskøb ® er et registreret varemærke i Kongeriget Danmark, og er noteret og beskyttet i den danske varemærkeregister (VR 2006 0003 og VR 2006 03323, Patent og varemærkestyrelsen, Erhvervsministeriet). Varemærket tilhører Et-Soft for brug på recordere.dk
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet. |
|
|
Selvfølgelig skal ovenstående respekteres, men ideen kan vel godt kopieres. Dog viser erfaringer fra den nævnte portal, at det i dag er mere end vanskelig at få netop et fælleskøb op at stå. Desuden kan det medføre at en eller flere annoncører på denne portal bliver ramt på pengepungen når "vi" køber andetsteds. Dermed risikere hifi4all på sigt at miste annoncører, hvilket selvsagt er en problematik der skal med i overvejelserne.
Når det så er sagt, så er jeg bekendt med 2 high-end mærker som jeg bør kunne skaffe en rigtig god pris på. Dog er jeg igen lidt forbeholden, for hvem skal yde en garanti når man f.eks. køber direkte fra fabrikken i udlandet. Jeg gør det i hvertfald ikke | |
|
|
som jeg forstår det, så kunne man kalde det "gruppekøb" og så var man over det punkt, selvom Fælleskøb er noget folk ved hvad er, så recordere.dk har gjort det helt rigtige, at få en varemærke beskyttelse. MEN. Jeg tror at det er et kæmpe arbejde, og med en relativ risiko for at mange vil hoppe fra. Så kan man lave med depositum osv. men det er svært at få kørt igennem. jeg er dog ikke i tvivl om, at vi som kendt og stort navn i dk, vil kunne presse vores kontaktpersoner mere end, den gængse bruger herinde kunne. Det er dog bare ikke noget jeg kunne forestille mig, at vi tog op nu. primært pga tiden det kræver. men for at det skal være noget jeg fx skal kunne stå skal det ske gennem dansk forhandler/importør, så garanti osv er problemfrit for køber.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så Fælleskøb er Fælleskøb ® er et registreret varemærke af http://www.recordere.dk/, det havde jeg
god nok ikke troet
Men så lave vi det bare om til "gruppekøb", som jeg håbet at hifi4all kan få registreret, og det ville fint hvis der blive lavet en nyt forum med
navnet "gruppekøb", og se hvad der sker
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Personlig kunne jeg god tænke min et gruppekøb af Denon DVD-3800BD |
|
|
den er jeg med på, når den kommer her til sommer  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
som jeg forstår det, så kunne man kalde det "gruppekøb" og så var man over det punkt, selvom Fælleskøb er noget folk ved hvad er, så recordere.dk har gjort det helt rigtige, at få en varemærke beskyttelse. |
|
|
Hej Witzel
Jeg har faktisk patent på ordet "selvom", så sletter du det ikke lige i dit indlæg?  
Synes det lyder VILDT hvis man kan patentere et ord. Anyway:
Hvad med tråde omhandlende fælleskøb (R) hos en bestemt forhandler? Så kunne man måske få rabat hos Hifi Klubben?! (er stadig bitter over det ikke lykkes mig sidst jeg handlede der )
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Syntes det er en super god ide. Jeg fik heller ikke rabat hos Hifi klubben :-(
Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at der er nogle der kan skubbe H4A til et gruppekøbe at Denon DVD-3800BD, når den lander her i landet
Måske kunne det passe samme med en anmeldels af netop Denon DVD-3800BD på H4A
Så H4A skriv mig op til en Denon DVD-3800BD
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meeeee Tooooo
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener grunden til ar det er kørt dødt på recordere, er importørene ikke vil lege med og blokerer for butikkerne. Defor ser man næsten kun parrallel import når man taler de store mærker. Man skal nok ikke spørge tapeconnection, de har brændt fingrene og fået meget badwill ad den kanal. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |