| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Ville det ikke være muligt at benytte en seperat Effektforstærker til at drive Fronthøjtalerne i mit Surround Setup, med henblik på bedre lyd i stereo, det er ikke noget jeg har planer om endnu, men da min AVR7500 har Pre/out er det så ikke muligt at gøre dette, det kunne jo tænkes at man i fremtiden ville prøve om muligt at få endnu bedre stereo lyd....

|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tilsluttet en effektforstærker til min NAD T-742 ene og alene pga at en surround forstærker sjældent har en strømforsyning der er kraftig nok til at have styr over alle enhederne i de højtalere der er tilsluttet den. min nad er på 5x50W og min nad effektforstærker er på 2x80W ( model 214). __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er muligt med din AVR7500. Det er netop en meget fleksibel reciever, da der er pre out/main in på alle forstærkertrin.
Du vil da helt sikkert kunne opnå endnu bedre stereolyd med en ekstern High End effektforstærker.
Jeg mener dog, at netop effekttrinnene i AVR serien er af meget høj kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Jeg kan kun tilslutte mig Mcfly's udtalelser; en ekstern effektforstærker (af en hvis kvalitet) vil "næsten" altid give et bedre stereolyddel end effektdelen i en surroundforstærker/receiver.
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza...
Jeg kan kun tilslutte mig Mcfly's udtalelser; en ekstern effektforstærker (af en hvis kvalitet) vil "næsten" altid give et bedre stereolyddel end effektdelen i en surroundforstærker/receiver. |
|
|
Vil det hermed sige at hvis man kobler en effektforstærker til fronterne så vil man ligeledes få mere dynamik???
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sponk skrev:
| Vil det hermed sige at hvis man kobler en effektforstærker til fronterne så vil man ligeledes få mere dynamik??? |
|
|
Normalt ja!
/U.
|
| Til top |
|
| |
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun hvis den er væsentligt bedre/strømstærk end den indbyggede amp. AVR7500 er en MEGET dynamisk forstærker allerede.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfly skrev:
| Kun hvis den er væsentligt bedre/strømstærk end den indbyggede amp. AVR7500 er en MEGET dynamisk forstærker allerede. |
|
|
Jeps! Du vil kun få bedre lyd, hvis du kobler en effektforstærker til din AVR7500, som leverer en væsentlig bedre lyd (læs: bedre kvalitet/højere prisklasse) end din AVR7500...!
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfly skrev:
| Kun hvis den er væsentligt bedre/strømstærk end den indbyggede amp. AVR7500 er en MEGET dynamisk forstærker allerede. |
|
|
Hejza.
Jeg har en yamaha der skulle yde 7*110w i 8 ohm men jeg tror snarere det er 7*50w.
Jeg havde tænkt på at anskaffe mig en nad 270 eller skyde papagøjen ved at købe en Nad S 200 pågrund af at jeg mangler mere dybde eg mere knald på når jeg spiller i stereo.
Mvh Sponk
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med en NAD C270 - jeg vil mene at S200'eren bliver overkill i dit sammenhæng - den leverer en suveræn lyd, så det er ikke sikkert at forforstærkerdelen i din Yamaha er af tilsvarende lyd!! Men skriv lige hvad for en Yamaha Receiver der er tale om, samt hvilke højtalere...!!
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza...
Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med en NAD C270 - jeg vil mene at S200'eren bliver overkill i dit sammenhæng - den leverer en suveræn lyd, så det er ikke sikkert at forforstærkerdelen i din Yamaha er af tilsvarende lyd!! Men skriv lige hvad for en Yamaha Receiver der er tale om, samt hvilke højtalere...!! |
|
|
Hej Oceanman.
Kig i min profil nder Sponk så finder du hvad jeg har,så kan vi jo ta det derfra.
Mvh Sponk..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis nu du finder en H/K signature 1.5 så har du ingen problemer med at den ikke er lige så strømstærk som din 7500. jeg mener at 1.5 har rundt 100amp og yder 2x200w 8ohm (2x400 4ohm)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
de handles forresten til omkring 5k i øjeblikket
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Sponk...
Hvis jeg var dig ville jeg glemme S200, medmindre du har planer om at købe en bedre forforstærker (S200'eren kommer simpelthen ikke til sin fulde ret med en Yamaha RX-V1400). I stedet for ville jeg kigge efter lidt biligere alternativer i 5000kr klassen...
Her er NAD C270 et godt bud og endnu bedre; Harman Kardon Signature 1.5 (som Witzel også nævner). Det kan dog blive svært at finde en HK!! Men søg i DBA.dk efter Harman Kardon og se om der er en der vil sælge sin, hvis ikke kan du jo kigge efter en C270 og eventuelt sammenligne disse 2's priser!!
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza Sponk...
Hvis jeg var dig ville jeg glemme S200, medmindre du har planer om at købe en bedre forforstærker (S200'eren kommer simpelthen ikke til sin fulde ret med en Yamaha RX-V1400). I stedet for ville jeg kigge efter lidt biligere alternativer i 5000kr klassen...
Her er NAD C270 et godt bud og endnu bedre; Harman Kardon Signature 1.5 (som Witzel også nævner). Det kan dog blive svært at finde en HK!! Men søg i DBA.dk efter Harman Kardon og se om der er en der vil sælge sin, hvis ikke kan du jo kigge efter en C270 og eventuelt sammenligne disse 2's priser!! |
|
|
Hvad er grunden til at du mener at den ikke kommer til sin ret med min Yamaha 1400 det er som sagt en af de nyeste modeller eller er det klang mæssig du tænker på??.
Som sagt er min yamaha meget lys i det og har svært ved at trække mine dali 870 så det er derfor at jeg ville suplere men en effektf og for at få mere bund og kraft.
Men jeg ville mene at nad s 200 ville være bedre da den har flere kræfter men det kan da godt være jeg er forkert på den?..
Mvh Sponk..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza Sponk...
Her er NAD C270 et godt bud og endnu bedre; Harman Kardon Signature 1.5 (som Witzel også nævner). Det kan dog blive svært at finde en HK!! Men søg i DBA.dk efter Harman Kardon og se om der er en der vil sælge sin, hvis ikke kan du jo kigge efter en C270 og eventuelt sammenligne disse 2's priser!! |
|
|
mig bekendt er der 2-3 stykker til salg pt...
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
OceanMan skrev:
Heyza Sponk...
|
|
mig bekendt er der 2-3 stykker til salg pt...
|
|
|
Jeg har en Nad S 200 på hånden til 6000 kr og det er jo rimeligt.
Derfor er den kommet på banen.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et godt køb. Køb den og prøv det. Spiller det stadig ikke som det skal, kan du jo altid sælge den igen. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza... Jeg ville også købe NAD S200 til dén pris, det er et kanont tilbud - det skal jo prøves. Som Rune-Nielsen skriver, kan du jo sagtens sælge den igen..! Sig endelig til hvis det bliver tilfældet
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Som sagt er det endnu ikke noget der skal gøres endnu, jeg tænkte bare om muligheden nu også var der og om den ville kunne betale sig, når den tid kommer..
I skal have tak for jeres svar 
|
| Til top |
|
| |