| Forfatter |
|
Munken85 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Jeg købte for næsten et år siden en(dengang) 2 år gammel NAD T743. Den er jeg glad for og vil gerne beholde den, men jeg har et problem med den.
Jeg kan sidde og se en film eller lytte til musik, og ud af det blå lukker den ned, og jeg kan først tænde for den igen efter ca. 10 - 15 min, hvis jeg har afbrudt al strøm til maskinen. Det kan indtræde efter 1 time eller efter 3 timer, meget forskelligt.
Jeg har kun en gammel dvd afspiller tilsluttet forstærkeren, med analog kabler(ja meget gammel), jeg vil vente med at købe nyt udstyr til jeg er sikker på om der skal offres flere penge på forstærkeren. Til lyden har Dali Concept 6, med dali kabler og bannanstik og en Concept sub(jeg kan pt. ikke huske hvilket kabel der bruges).
Hvad kan problemet være?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor højt spiller du og hvor meget luft har din reciever omkring sig til at komme med varmen? 
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller ikke vildt højt, det er en lille stue. Jeg har sørget for der er god plads til at varmen kan komme væk, ca. 5 cm fra toppen, 8 cm på hver side og 10 cm bagud.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener den har blæserkøling. Fungerer denne?
Ummidelbart er det nogle store højttalere du bruger til denne forstærker. Hovr højt er ikke særlig højt? (hvad er indstillingen på forstærkeren i dB - hvis den er på 0 dB eller derover bliver den presset)
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke indstillet db, jeg mener den er på 0(men det vil jeg undersøge). Hvis den er på 0, hvad vil du så anbefale jeg sætter den til?
Når jeg spiller cd'er står den på ca. 30 db. Ang. blæserkøling. Jeg ved det desværre ikke. Skal jeg bare skrue toppen af forstærkeren og se om den kører? Min viden omkring hifi er meget begrænset, som i nok allerede har gennemskuet Jeg håber dog det kommer med tiden
|
| Til top |
|
| |
KennethDK1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener der ligger en køler, midt for, foran og puster luften skråt opad.. :) Hvis du tager forstærkeren ud kan du skimte den fra toppen af.
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det vil jeg gøre. Jeg er desværre ikke hjemme ved den lige nu, men om få dage kommer jeg til det, så undersøger jeg det.
Tusind tak for den hurtige respons, det var hurtigere end jeg havde turde forvente. Jeg skriver igen, når jeg har fået efterset min blæser og indstillingen på db.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken85 skrev:
|
Okay, det vil jeg gøre. Jeg er desværre ikke hjemme ved den lige nu, men om få dage kommer jeg til det, så undersøger jeg det.
Tusind tak for den hurtige respons, det var hurtigere end jeg havde turde forvente. Jeg skriver igen, når jeg har fået efterset min blæser og indstillingen på db.
|
|
|
Det er ikke justeringer i dB jeg tænker på, men volumenkontrollens visning. Jeg tror den starter ved -80 dB for laveste niveau og ender på +12 dB. Ved almindelig CD lytning bør du ikke skrue op over 0 dB. Dog kan visse CD være lavt indspillet så der er brug for de sidst +12 dB.
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min har jeg haft lidt kig på det blæser i min forstærker. Der er slet intet liv i den. Hverken når det står på standby, eller når jeg hører en cd.
Hvad skal jeg gøre, er jeg virkelig nød til at sende den til rep. og undervære den flere uger? Og der kan ikke være andre årsager?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om du bliver nød til at sende den til reperation!..Lyder som om der er noget galt med blæseren!...
Jeg håber sandelig ikke han skruer op på +12db, det er fandeme højt!..Har selv haft en 753, og bare jeg fyrede den op på -5, så var det MEGET højt!..Også +12 , det er søreme højt..Men rigtig nok, nogle CDer kan være optaget lavt så det er en nødvendighed!..Bare du ikke skal gøre det med alle dine CDer!..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 6. Feb - Nu med B&W Front + Nye billeder
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den aldrig oppe i nærheden er -5. Det var en fejl jeg skrev tidligere. Den er står på omkring -30 til dagligt cd brug.
Ja jeg må få den lavet, vil jo gerne beholde forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
KennethDK1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener kun blæseren går i gang hvis den bliver rigtig varm, har selv en t744, og mener ikke den kører ved alm brug - eller også kan jeg bare ikke høre den
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken85 skrev:
|
Min har jeg haft lidt kig på det blæser i min forstærker. Der er slet intet liv i den. Hverken når det står på standby, eller når jeg hører en cd.
Hvad skal jeg gøre, er jeg virkelig nød til at sende den til rep. og undervære den flere uger? Og der kan ikke være andre årsager?
|
|
|
Normalt skal blæseren ikke køre hele tiden. I de fleste forstærkere er det lavet med et kredsløb der føler på temperaturen på kølepladerne eller signalstyrken. Derfor starter blæseren først når du spiller højt eller når forstærkeren bliver varm. Prøv evt. at slå højttalerne fra, sæt en cd på og skru meget op. Så kan du sikkert høre at blæseren starter hvis du lægger øret ned til kabinettet.
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde skruet låget af, da jeg skulle se om blæseren kørte. Men er det nytteløst at teste, uden kabinet? Jeg kan godt prøve at spille højt og holde øje med blæseren igen, med kabinet denne gang.
|
| Til top |
|
| |
Munken85 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så lyttet til musik hvor den forstærkeren stod på -15 og en overgang på -10. Det har ikke ændret noget, min blæser starter ikke. Jeg prøvede endda at holde hænderne over udlyftningshullerne, men det kunne heller ikke få den startet.
Er min blæser er defekt? Eller er der nogen som har flere forslag inden jeg beslutter mig for at få den sendt til rep.?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
på en bil, kan man teste blæseren ved at tage stikket fra termostaten og så lave en lus istedet, så burde den tænde.
Du burde kunne gøre det samme med din blæser. Men tror nu der VIRKELIG skal være varm før den starter, dvs timevis af høj musik. Men hold øje med når den slukker om den er SINDSYG varm, er den ikke det er det anden fejl __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |