Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 18:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Lav-selv HomeCinema Plakater (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at dette måske ikke har så meget med "Mit HiFi / High End anlæg" at gøre, men da det er det eneste sted man kan uploade billeder, valgte jeg at gøre det her.

Kender I det ? Man vil gerne have nogle fede plakater til sin hjemmebio hvor man kan blære sig med Dolby Digital, DTS, THX osv.
Men hvor skal man købe plakaterne ? Det er svært at finde nogle ordenlige på nettet, og dem man kan finde er rimelig dyre. Derfor har jeg her en guide til hvordan man får flotte og ikke mindst billige plakater til sin hjemmebio!

Det første man gør er at gå ind på denne adresse og hente de logoer man vil have i .zip format .. de bliver så pakket ud i .tiff billedfiler som har en rigtig god opløsning (ca. 50 MB pr. billede)
http://www.thx-trailer.com/2/covers.htm

Da jeg havde downloadet dem, brændte jeg dem på en CD og tog ned til mine naboers trykkeri og fik dem smidt ud på en HP printer som kunne tage størrelser op til A1, og printede det på noget glossy papir.
Til en fordelagtig pris smed jeg 200,- for 2 stk. plakater i A2 format og 4 stk. "skilte" i A4 format. (Dem kommer der billeder af senere)

Derefter tog jeg i Bilka og købe nogle rammer til at smide plakaterne i .. og her er så det endelige resultat:


Sådan !

Senere idag poster jeg lige nogle billeder af mine A4 "Skilte" .. Håber der er nogen som kan bruge mit lille projekt til noget inspiration til udsmykning af hjemmebioen ..

P.S.

Hvis folk skulle være interesserede i f.eks. et logo fra Denon, JBL, Mark Levinson eller andet i samme stil, så kan de næsten 100% sikkert findes på http://logo.nino.ru/ hvor de ligger i .eps format .. Det er vektoriseret grafik, og kan forstørres til det uendelige uden kvalitetstab !

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud, jeg får helt lyst til komme igang med at lave plakater.
Men måske kun i A4 eller A3 format. Men hov hov jeg har da en ven der arbejder som grafiker, det må har da lige kunne lave. Han kunne måske også lave det som klistermærker...hehe

Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Min nabo kom ind af døren lige som jeg var ved at skrive det første indlæg, og han havde mine A4 "skilte" med .. her kommer billederne !


Synes nu selv resultatet er blevet rigtig godt !

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser da meget godt ud, kan godt forstå du selv er meget tilfreds. Smutter lige ind og tjecker nogle af de DD, DTS logoer samt firmalogoerne...!

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Det er fandme iorden det der.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
jetz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Helt perfekt. Rart med nogle inputs. Jeg er selv så småt begyndt at varme op til ideen om en hjemmebif i et dedikeret rum, nu når studierne slutter om et år og der så bliver råd til at bo lidt større.

Helt fint med de her DIY inputs, så vi andre kan få inspiration

 

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Tak tak !

Forresten tak til Mr. Lunds for linket til Surround Logo'erne ..! (Fundet et andet sted på dette forum)

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Tja meget flot er det da, men er Dolby Digital og DTS ikke så godt som hvermands eje idag?

Efter jeg havde set et eller andet indlæg i mit hifi/highend anlæg med rigtige Alien, Matrix m.fl. filmplakater, fik jeg den ide at udskive nogle som jeg fandt på nettet i A4 format (på skolens Farve Laser printer ), eftersom det er et noget lille værelse passer det også lidt bedre og der er plads til flere. Der kan findes mange på www.impawards.com desværre er de sjældent i ret god kvalitet men lidt på afstand ligger man nok ikke mærke til det. Så hvis der er nogen som kender nogle bedre steder med film poster, må de da gerne sige til.

Desuden har jeg også et af de rigtige "THX certified teather", små stickers (ca. A5-6) som sidder på de store indrammede THX plakater i biograferne.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 311
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:
Tja meget flot er det da, men er Dolby Digital og DTS ikke så godt som hvermands eje idag?

DVD players med DD og DTS er ca hvermandseje, men jeg kender kun 1 ud over mig selv der har et anlæg til at bakke det op, så jeg vil ikke kalde det hvermandseje

Ser i øvrigt rigtigt godt ud med de plakater. Har selv gået og leget med ideen, men da de har meget lav dpi, har jeg ikke ville prøve det.. men kan da se ud til at det kommer til at se godt ud alligevel



__________________
Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
Til top Vis Morten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Nielsen
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen:

Ja, CorelDraw advarede også om at dpi tallet var lavt da vi printede dem ud, men det betyder slet ingenting .. Når man åbner dem i orig. størrelse i CorelDraw er de faktisk ca. dobbelt så store som A0 .. og det er altså stort !!!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Kanont indlæg, skal hen til en trykker i morgen for at printe de billeder ud. Der findes ikke et link udover www.impawards.com, hvor man kan downloade plakater i god kvalitet?
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Rigtig godt emne!

Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?

Kan man dele billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
andebio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Det lyder fedt.. Fantastisk. Skal vist lige ned på skolens kontor for at se hvad de har af printer, kender ikke lige nogen som har en eller anden god laser-printer

Men alligevel 1000 tak.. Vi prøver os frem..



__________________
mvh
Anders V
Til top Vis andebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andebio
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Rigtig godt emne!

Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?

Kan man dele (hvorfor dele det.?) billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod...

man kan købe A4 fotopapir og mange simple printere kan godt håntere disse 'glossy paper' og der er ogse indstillinger man kan sætte for disse, men ellers koster det et par hunderet;-( skal selv ned og ha' lavet et par stykker...



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Du kan da bare tage med til til "Tryk 2100" på Østerbrogade i morgen ...! Vi kan måske få grupperabat ...
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 261
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Kim F. skrev:

Rigtig godt emne!

Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?

Kan man dele (hvorfor dele det.?) billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod...

man kan købe A4 fotopapir og mange simple printere kan godt håntere disse 'glossy paper' og der er ogse indstillinger man kan sætte for disse, men ellers koster det et par hunderet;-( skal selv ned og ha' lavet et par stykker...

Hej

Jeg har selv for et stykke tid siden lavet en med den lille Dolby og DTS i A4 format, som jeg har printet ud fra min printer på fotopapir, og det kan anbefales i højeste grad! Super kvalitet



__________________
Hilsen Christian
Til top Vis Porkyhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Porkyhead
 
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 311
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Kim F skrev:
Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?

Snak med din lokale Teknisk Skole. De fleste af disse har skolepraktik (skp) for grafikere og mediegrafikere. De kan lave storprint for 250kr pr m2. Dvs en 60x80cm plakat vil koste 120kr.



__________________
Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
Til top Vis Morten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Nielsen
 
BDuelund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:

Forresten tak til Mr. Lunds for linket til Surround Logo'erne ..! (Fundet et andet sted på dette forum)

Kunne du ikke lokkes til at poste det ?

Til top Vis BDuelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BDuelund
 
andebio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hvis størrelsen bliver helt op i A1 ville det så være godt kvallitet, med de DD og DTS posters(sort & blå)?

__________________
mvh
Anders V
Til top Vis andebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andebio
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

BDuelund skrev:
Azo^ skrev:

Forresten tak til Mr. Lunds for linket til Surround Logo'erne ..! (Fundet et andet sted på dette forum)

Kunne du ikke lokkes til at poste det ?

http://www.thx-trailer.com/index2.htm, tryk på DVD coversWink

Niels



__________________
Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes