| Forfatter |
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt info til HTPC folket - nu er det muligt at få HD playback fra onbord grafik - med minimum af cpu (måske går der liiige et par måneder inden det er i en butik nær dig ;))
http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/
"
AMD's 780G is an improvement in every way over its predecessor, the 690G, offering better graphics performance, lower power consumption and greater functionality.
The 780G chipset will also facilitate smaller HTPC and multimedia systems. Since it obviates the need for a separate graphics card for HD playback, power consumption is reduced immensely, and cost can be kept low. Thanks to the integrated hardware acceleration for video, much less CPU power is required to play back HD-DVDs and Blu-ray discs. This, in turn, means less heat dissipation on the part of the CPU, enabling silent systems. The 780G chipset holds the new record for the lowest power consumption.
"
og da Blu-ray efter hånden er til at betale, så ligner det efterhånden noget der er værd at gå efter. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
centric Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget spændende ud. Det bliver med stor sandsynlighed det bundkort jeg køber til min HTCP indenfor nogle dage. Tror dog stadig jeg holder fast ved en Athlon X2 5000+ som mange er glade for i det nye bundkorts (GA-MA78GM-S2H) lillebror (GA-MA69GM-S2H).
Det kan allerede købes mange steder i Europa og også i DK til en særdels fornuftig pris! Se: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057
Her er en dansk anmeldelse af GA-MA78GM-S2H: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9184
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er et fedt chipset havde også kigget på det som mulighed med en 5000+ blackbox edition
men har fravalgt det igen da det desværre ikke understøtter raid 5 
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på ATI 3000 og det gamle x1250? Når man snakker HD film og generelt film gengivelse? Jeg kan nemlig HD film helt uden problemer med HW understøttelse på en x1250 (lillebroren til det du linker til) __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvad er forskellen på ATI 3000 og det gamle x1250? Når man snakker HD film og generelt film gengivelse?
Jeg kan nemlig HD film helt uden problemer med HW understøttelse på en x1250 (lillebroren til det du linker til)
|
|
|
Det siger sig selv at hardware acceleration er en fordel til fx h264. Nogle blu-ray film er faktisk ganske krævende. Tomshardware siger faktisk at der ikke med g690 chipsættet kunne opnås en helt problemfri gengivelse selv med hurtigste AMD processor. (selv om de fleste ikke kommer ud for det åbenbart) Derimod kam man altså med G780 nøjes med en sempron (tror det var en 3200+) eller en athlon 64 3000 fx. Man kan, men behøver det ikke. Og alt flyder perfekt. Det syntes jeg lyder godt. Og så skulle billedkvaliteten være noget særligt med en G780 chip, skønt det bestemt ser godt ud fra G690. Der er også lydsiden på gigabyte bundkortet med Gigabyte (GA-MA78GM-S2H). God lyd er meget værd, skønt et er jo gode specifikationer, noget andet hvordan det lyder. Ærlig talt ser bundkortet (Gigabyte GA-MA78GM-S2H) unægtelig godt ud, jeg kunne godt fristes til at skifte ud, har MSI med G690. Som jeg forresten er meget glad for på alle måder. Men alligevel! Så man kunne da godt få problemer, hvordan er det nu, ikke fixe noget der er i orden. Der er jo også andre ting der måske kunne friste, hvis man ville det. link OWC __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det lyder sku godt, kunne være man skulle skifte  Er der noget codec der understøtter hardware acceleration? hvis man vil se x264 film?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
B0nde Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det chipsæt der er virkelig bare kræs, puha. Det board fra gigabyte, en AMD 4850E CPU som ligger på ca. samme forbrug i load og idle som en AMD BE2350, en stille harddisk, blu-ray drev og så en lydløs PSU, det her bliver helt klart min kommende HTPC :) Var godt jeg ventede på det nye chipsæt her. Har læst noget om at hvis man sætter en AMD Phenom CPU i, så bliver grafikkortet udnyttet endnu bedre, men til hvad ? Er det korrekt det jeg har læst ?
|
| Til top |
|
| |
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, Intel har jeg lavet et konkurrerende chipset der kan det samme. Og endnu vigtigere, Nvidia har også lavet et. Det hedder GeForce 8200 og man kan købe det første motherboard lige nu (et Asus) på edbpriser. Det har også understøttelse for afkodning af alle tre blu-ray codecs i hardware + purevideo hd, og så kan det sende de nye lydformater ud hvilket Atis chipset desværre ikke kan.
Læs f.eks. mere på avsforum hvor der er masser af tråde om disse tre chipsets.
/David
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
pinkfloydhomer skrev:
Altså, Intel har jeg lavet et konkurrerende chipset der kan det samme. Og endnu vigtigere, Nvidia har også lavet et. Det hedder GeForce 8200 og man kan købe det første motherboard lige nu (et Asus) på edbpriser. Det har også understøttelse for afkodning af alle tre blu-ray codecs i hardware + purevideo hd, og så kan det sende de nye lydformater ud hvilket Atis chipset desværre ikke kan.
Læs f.eks. mere på avsforum hvor der er masser af tråde om disse tre chipsets.
/David |
|
|
Hvad er det for et chipset fra Intel du henviser til? __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intel G45.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1001157
/David
|
| Til top |
|
| |
carstenj Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se på tom's hardware er der lavet benchmarks med crossfire hybrid og man ser god ekstra ydelse ved at sætte et radeon HD 3450 kort i gigabyte bundkortet. Jeg gåd udfra at deres benchmarks er lavet på vista, da, så vidt jeg kan forstå, crossfire hybrid kun fungerer på vista.
Mit spørgsmål er om det at sætte et radeon HD 3450 mere i mens jeg kører xp vil give mig mere ydelse, eller om dette boost i ydelse er forbeholdt vista brugere?
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|